Nagekeken worden.

Mij viel het vandaag op, maar als je voorbij een station loopt waar mensen staan te wachten, in de stad, in de bus of waar dan ook. Heb jij ook van die meiden die je aan zitten te kijken, en dan je kleding bekijken en dan weer naar jou en dan ineens heel moelijk gaan kijken? Pff vroeg het me gewoon even af, ik heb het beste vaak, en wordt daar best onzeker van, wat voelen jullie / denken jullie als dat bij jou gebeurd? En doe jij het zelf ook? Vroeg het me zomaar even af!

gewoon negeren.

die meisjes zijn vaak van die sletjes die geen eigen stijl hebben, en arrogant zijn en zich 10 x beter voelen dan iedereen, en dat moeten z dan ook even laten blijken ook.

wees blij dat jou leven belangrijker is dan dat van hun

als je erop gaat letten lijkt her erger. Toen hun jou aankeken keek jij hun toch ook aan:)

Ik kijk altijd naar alles en iedereen. Maar ik kijk dan niet moeilijk.
Het is dan eerder dat ik tegen mn ex zeg: LOL kijk dat, fail. :'3

Verder merk ik het niet zo bij mezelf. Alhoewel toen ik laatst in Den Haag was had ik wel het idee dat iedereen me heel raar aankeek.

heb ik ook hoor ^^ trek er me meestal nix van aan maar hangt van mn humeur af. als ik me goed voel die dag ist van “mwuahaha staar maar en be jealous!” en alsk me minder voel ist van “waarom kijkt ze nou? hebk iets in mn haar verkeerd ofzo?” dan gaak wel aan mezelf twijfelen :stuck_out_tongue: maar meestal trek ik het me gwn niet aan :wink:

Die vraag kwam bij mij boven drijven omdat ik vandaag in de trein stond; en 2 meisjes die zaten en ik stond; En zo’n een meisje zat de heletijd te kijken, naar me kleren en dan 10 seconden naar mij en dan weer 10 seconden naar me laarzen en me broek… en dan ineens me sjaal! En toen op het station moet je voorbij mensen lopen, dat vind ik zoiezo al erg om te doen! En toen stond ik daar zo en toen kwam er een oudere vent ( rond de 60 ofzo) en die keek me aan en toen naar me kleren! Haha, vet eng!

ik kijk ook altijd naar mensen hun kleding enzo hoor maar dan kijk ik er wel normaal bij of lach ik een beetje maar dan krijg je zoon arogante k*t kop terug XD

ja en ik vind het vet irritant.
Als ik in een stad of een plek met meer mensen loop kan het me niet schelen.
Maar als ik ergens alleen loop/fiets in een straat en er komt iemand voorbij en die zit je zo aan te kijken, word ik echt pissed vanbinnen.

Ik vind het gewoon asociaal hoe mensen je aan zitten te gapen, kijk gewoon voor je. Ik kijk zelf ook wel naar mensen, maar ga ze niet zo opvallend aan zitten te gapen.

als er iemand kijkt negeer ik het gewoon
maar als ze blijven kijken en beginnen (uit)lachen ofz
zeg ik er meestal wel iets op en dan zwijgen ze meestal.

ik kijk ook naar mensen hun kleding enz maar uitlachen véél minder dan sommige mensen. x

Inderdaad, dat doe ik ook soms. En dan heb je het helemaal gehad, kijk jij gewoon neutraal voor je uit (wordt vaak als boos gezien) komt er een meisje binnen dat naar je glimlacht. Dat is dan ook zo lullig, want dan kijk jij haar ook zo stom aan omdat je te laat bent met glimlachen zegmaar. :stuck_out_tongue: Dan voel ik me ook altijd zo lullig.

Haha ja dat vind ik ook altijd zo lullig dan als dat met mij gebeurd :stuck_out_tongue:

Wat en opluchting dit topic!!!
Ik heb me zo vaak afgevraagt: WAAROM!?
Dan loop je idd op straat en staan er een paar van die mutsen die je dan eerst van onder tot boven gaan bekijken (mag), om dan vervolgens van die “tsss” geluiden te maken of te gaan lachen.
Noem me naief, maar IK SNAP HET ECHT NIET!

Tuurlijk oordeel ik ook wel eens over mensen, I`m only human. Maarrrrr als ik dan zo nodig mij oordeel moet geven aan iemand (de persoon met wie ik op dat moment ben) doe ik dat teminste zodat de persoon in kwestie er geen last van heeft (ik doe het dus onopvallend). Ik bedoel, waarom zou ik die persoon opzadelen met mij mening en hem of haar daardoor misschien wel onzeker maken of kwetsen?
Ik snap niet dat er meiden zijn die het nodig vinden een ander naar beneden te halen enkel en alleen omdat zij iets niet mooi vinden, of omdat ze het een ander niet gunnen leuke kleding, etc. te hebben. Walgelijk.

Verder valt het me op hoeveel makkelijke het voor mensen is anderen (openlijk) te bekritiseren en hoe weinig complimentjes er gegeven worden. dat vind ik echt jammer.
Meiden zouden wat aardiger voor elkaar moeten zijn.
Als ik bijv. een meisje met heel gaaf haar achter de kassa zie staan dan zeg ik dat. Je ziet dat mensen daar blij van worden, geweldig.

sowiezo telt een compliment van een dame voor mij zwaarder dan dat van een man. Vrouwen zijn over het algemeen veel kritischer, dus is het extra leuk om dan een compliment te ontvangen…

Ben benieuwd naar andere ervaringen.

ciao!

Edit: Even om misverstanden te voorkomen: als mensen gewoon kijken vind ik dat trouwens helemaal niet erg, vaak kijk ik dan terug en glimlach. Soms lachen mensen dan vriendelijk terug en kijken vervolgens weg, soms hou je er een leuk gesprek aan over. That`s all good.

Mensen kijken is gewoon leuk.

Daar heb ik ook heel vaak last van, maar ik kies er zelf voor om wat aparte kleding te dragen (dat klinkt zo cheesy) maar soms erger ik me eraan, soms vind ik het leuk.

Ik vind dit een goed stuk! Erg goed beschreven. Meiden zijn nogal kritisch, ik denk in sommige opzichten te kritisch. Als je de fouten schoenen aan hebt, of een fouten jas dan hoor je er al snel niet meer bij, en je moet tegenwoordig bij wijze van spreken allemaal de bruine tas hebben van de H&M want daar loopt iedereen mee. Ik word daar af en toe best moe van, mensen plaatsen je snel in hokjes en beoordelen je terwijl je ze niet eens kent.

Een compliment is voor sommige heel erg moelijk om te geven, en soms ook moeilijk om te ontvangen. Gelukkig zijn mijn vriendinnen zo dat ze eerlijk durven te zeggen wat ze wel en niet mooi vinden, Ik laat me kleding ook een beetje beinvloeden door wat me vriendinnen dragen, of wat zei mooi vinden. Soms lijkt het wel een mode wereld hier.

aah ja zo herkenbaar! haha dan word ik vet boos op mezelf

Ik heb dat behoorlijk erg, komt meer door de manier waarop ik me kleedt.
Het is m’n eigen keus, en ik heb er ook geen problemen mee, want geef nou toe, zelf kijk je toch ook naar mensen en wat ze aan hebben?!

Ja, dat klopt. Maar dat is meer in 1 a 2 seconden, en daarna kijk ik weg. Maar niet overdreven lang, dat is nu wat ik eigenlijk bedoel hihi.

Nog meer reactie’s! :thinking:

Haha, dat heb ik af en toe ook, van die meiden die mij en m’n kleren aan staren. En het hangt er helemaal van af hoe ze kijken, als ze me toelachen dan lach ik terug, maar als ze me raar aankijken dan ooohh… geef ik zo’n arrogante kop trug dat ze de volgende keer wel dubbel nadenken om me zo aan te staren… :pensive: :laughing: :laughing: :grinning: