Nadelen van facebook

Ik dacht eraan om mijn fb te verwijderen (en nieuw te maken met alleen mensen die ik écht ken en mag

Facebook kan echt heel leuk zijn maar dit is zo jammer allemaal

Een raar idee dat mensen van mijn leeftijd zich daar zorgen om maken, maar ik ben blij dat dat de enige zorgen zijn.

dan doe je dat toch … :’’’’’) als je daar zo veel om geeft

en die felicitaties op fb pagina’s van iedereen komt puur doordat ze zo’n melding krijgen aan de zijkant van facebook :’)

sorry maar ik hecht persoonlijk meer waarde aan mensen die me persoonlijk feliciteren :’)

Ach ik kan me wel erin inleven dat je je zo voelt. Zeker met die vage klasgenoten dus. Maar je moet je er serieus niet druk om maken. De vaagste onaardige mensen krijgen soms 100 likes en de lieve mensen 10 ofzo. Je bent niet leuker door het aantal likes en mensen die dat wel vinden, zijn gewoon fucking vaag. Maar idd dit is heel jammer aan facebook. Alles draait om likes krijgen ipv gewoon leuk foto’s etc delen zonder op likes te hopen.
Persoonlijk vind ik het leuker als mensen trouwens op iets reageren ipv iets like , maar ook als leuke mensen iets liken vind ik dat leuk, omdat ik dan weet van oh ze waarderen het of vinden het ook leuk of mooi. Maar de “aantallen” moet je je absoluut dus niet druk om maken.
Jezus wat een omapreek was dat van mij. Doei:)

Eindelijk iemand die me begrijpt en het was helemaal geen omapreek haha :slightly_smiling_face:

Je begrijpt me verkeerd ik ga mijn facebook om opnieuw te beginnen zonder al dat fake gedoe niet omdat “ik zoveel om die likes geef” :hammer:

Ik begrijp je helemaal niet verkeerd.

Ik vind wel dat je een beetje raar reageert, je doet heel erg negatief enzo.

Hmm sorry maar heb het gevoel dat de meesten me niet begrijpen. Niet mijn bedoeling om negatief te zijn

Ik vind het al veel als ik rond de 20 likes krijg (’:

Ik gebruik Facebook ook eigenlijk amper. Soms om een beetje grappig te doen met vrienden.

Je moet er gewoon boven staan. Leuk voor hun dat ze nu zoveel likes krijgen, maar het is niet zo dat ze later op hun CV kunnen zetten ‘‘300 likes op een FB foto’’. Je hebt er echt geen kut aan in de rest van je leven.

Zelf zet ik echt bijna nooit wat op Facebook,en als ik 20 likes krijg is dat al veel haha :cold_sweat: .

ik vind 20 ook veel trouwens:’)
Ik had laatst 45 ofzo en ik voelde me een halve celeb :grinning_face_with_smiling_eyes:

Hahahaha lol :grinning:

Ik denk dat dit heel erg is hoe jij Facebook beleeft. ALs je alleen maar naar de likes gaat zitten kijken dan vraag ik me idd af of Facebook nog voordelen voor jou heeft. Ik erger me totaal niet aan weinig likes. Tja, als echt NIEMAND iets liket dan komt het mss een beetje sneu over, maar ik hoef ook zeker geen quota van 60 te halen oid (echt, als een iemand iets liket dan voelt mijn post al nuttig). Ik gebruik Facebook meer te kijken wat anderen doen, waar zij zich mee bezig houden en hoe het met ze gaat. Ik ben niet iemand die snel een gesprek gaat met iemand, maar ik vind het wel leuk om iemands ‘leven’ te volgen. Als er dan een aanleiding is dan start ik wel een gesprek.

Ik gebruik mijn facebook eigenlijk alleen om in contact te blijven met mensen die niet dichtbij wonen, ik post er zelf bijna nooit iets op en geef er ook echt niets om.

Facebook heeft zeker wel negatieve kanten, niet echt die likes maar van sommige word ik ook onzeker of erger ik me gewoon aan. Gewoon proberen te negeren en en de leuke dingen van Facebook doen.

Dat is wel waar ik ben zelf ook blij met 30 likes en dan hebt ge die mensen in mijn klas met hun 300 en 500 likes maar tja ik zal het maar proberen te negeren zeker :dry: