Nadelen van facebook

Heey iedereen ik heb deze topic geopend om te zien wat jullie van Facebook vinden.
Ikzelf vind dat fb me best onzeker maakt bv als de meeste van je vriendinnen minstens 60,70,100,200 likes op hun fotos hebben en je hebt zelf nooit boven de 60. Ik weet dat likes niet het belangrijkste zijn in de wereld maar toch ik voel me beetje minderwaardig soms. Ik vind fb zo fake overkomen omdat ik mensen als “vriend” heb die ik nog nooit gezien heb,die ik ken maar waar ik nooit tegen praat,die ik eigenlijk niet mag enz en ook nog van die scheinheilige meisjes die lief reageren op je fotos en alles maar je niet eens aankijken in het echt. En in mijn klas is bijna iedereen populair op fb en soms zitten ze daar wel eens mee te stoefen of ze vragen wat je hoogste likes is en hoeveel vrienden je hebt ik vind het altijd awkward om daarop te antwoorden. Ik dacht eraan om mijn feb te verwijderen zeker nadat ik op mijn verjaardag maar 40 van de bijna 500 “vrienden” iets op mijn prikbord gezet hebben. Hebben jullie ook zo een ervaringen met facebook of letten jullie niet op dat soort dingen??

Het aantal likes hangt af van hoeveel vrienden je hebt die actief zijn op facebook. Ik vind wel dat je je iets aanstelt en beter aan je Nederlands kan werken.

Ik let écht niet op dat soort dingen. Ik vind het fijn om facebook te hebben, omdat ik ook veel vrienden heb uit het buitenland door stage en school etc. Dus dat is gewoon 'n manier om contact te blijven houden.
Plus het is leuk om sommige dingen te zien, maar het boeit me echt zeer weinig :") Zet er ook weinig zelf op.

Mee eens :bowing_man:

Waarom citeer je je eigen beginpost?

Heb ik fouten in mijn zinnen?? Sorry dan komt dat waarschijnlijk door mijn gsm want mijn Nederlands punten zijn anders niet zo laag en ik ben niet in België geboren ofzo

ik gooi der foto’s op en het kan me niet schelen of ik likes krijg haha

Ik wou een zien toevoegen aan mijn topic

je kan je post gewoon wijzigen

Like boeien mij ook niet daarom dat ik niet zomaar duizenden mensen toevoeg maar ik weet dat mijn vriendinnen/ klas daarop letten en dat geeft me soms een slecht gevoel.

kut voor je klas

Dat wou ik doen maar wss heb ik per ongeluk op citaat geklikt

Wat heb je toch een kut klas als ze zoveel om Facebook geven, hoe oud zijn ze en welk niveau, want ik vind dit echt kinderachtig gedrag.

Ik snap niet dat mensen die hier last van hebben, niet alleen hun éigen échte vrienden toelaten en de rest afschermen.

Bijna mijn hele school is met populariteit bezig en daardoor voel ik me soms wel onpopulair ja :bored: vorig jaar zat ik op een andere school die vriendinnen waren ook niet zo populair dus toen lette ik ook niet op zo een dingen

Het feit dat je je daarom drukt maakt, is dus 1 van mijn grootste ergernissen van Facebook.
Status.

Het is echt n dumphal om je perfecte leven te droppen.
Al je aankopen, selfies, vakanties, uitstapjes en maaltijden…

Ik ben zelf niet actief meer op FB. Ik heb het puur nog om bepaalde pagina’s en groepen te volgen. Mbt muziek en het nieuws etc. Maar verder ben ik er klaar mee.

Inderdaad wat een kut klas, dat we om facebook nog zoveel geven. Maarja ontopic, ik zou je niet teveel van aantrekken. Beter likes wat mensen echt leuk vinden dan dat er mensen gauw scrollen en maar liken omdat het in je timeline staat.

We zijn tussen 14/15 jaar

Ik heb liever vrienden die ik kan bellen l of waarmee ik kan afspreken, dan kennissen die mijn foto’s of statussen like. Dus ik maak mij niet echt druk om likes die ik al dan niet krijg. Al zet ik eigenlijk zo goed als niks op mijn facebook en heb ik het enkel voor school.