Nadelen van botox laten spuiten onder oksels?

Hey,
Ik heb last van overmatig zweten en ik ben botox aan het overwegen maar ik heb een aantal dingen waar ik flink door zit te twijfelen. Ik ben namelijk heel erg bang dat botox mijn uiterlijk kan beïnvloeden. Want als je niet meer onder je oksels zweet, dan ga je vast op andere plekken zweten toch? Bijvoorbeeld op je gezicht. Krijg je dan puisten? Grotere poriën? Haaruitval?
Ik heb ooit 'n product gebruikt dat je zweetklieren afsluit en ik kreeg hier een hele droge maar soms ook een vette huid door. Ik kreeg veel puisten, grote poriën en zelfs haaruitval etc. Dit vond ik heel moeilijk. Nu ben ik best wel bang dat botox ook zulke dingen kan opleveren. Heeft iemand ervaring hiermee en kan je me meer vertellen over de mogelijke nadelen ervan?

Ik zou hiermee eerst naar de huisarts gaan voordat je gelijk botox doet. Zweten in de puberteit komt puur door hormonen, en ik denk dat er wel meer oplossingen voor zijn zonder dat het schadelijk? kan zijn. Misschien dat de pil ook wel helpt, aangezien die je hormonen in balans brengt. Maar nogmaals, ik zou hiervoor echt naar de huisarts gaan om te kijken wat er allemaal mogelijk is.

Ik heb inderdaad gehoord dat het zweet dan wel ergens anders eruit komt. Dat zweet moet er hoe dan ook uit, dus als jij botox in je oksels gebruikt, kan het zijn dat je erge zweetvoeten of zweethanden krijgt bijvoorbeeld. Ik heb zelf ook best wel last van veel zweten, en ik snap dus ook hoe vervelend het is. Ga eerst eens met de huisarts praten, die kan je goed vertellen wat de voor- en nadelen zijn.

Voor zover ik weet worden je zweetklieren dan een soort van verlamd, dan stopt het zweten volgens mij. Ik heb me er wel eens in verdiept en het grootste nadeel van botox zetten tegen overmatig zweten is dat het na een half jaar is uitgewerkt (voor zover ik weet). Ik zou eerst gaan praten met je huisarts, die kan jou eventueel doorverwijzen naar een dermatoloog.

Dit ja. Het kan een prima oplossing zijn, maar zou sowieso eerst even de mogelijkheden bespreken met je huisarts.