Nachtvleugels

Nachtvleugels

Op mijn blote tenen trippel ik zachtjes over mijn donkerroze tapijt. Mijn haren dansen op mijn schouders en over luchtig over mijn rug. Het is nacht. Het is altijd nacht. De stilte van het duister, enkel zeldzame auto’s wagen zich op dit tijdstip nog op straat en ik luister aandachtig terwijl het geluid van een rillende motor langzaam wegsterft.

In één ruk gooi ik mijn gordijnen open. Het uitzicht bestaat uit de huizen aan de overkant en de weg die er scheidend tussen ligt. Ik laat het maanlicht en het verwerpelijke licht van de straatlantarens mijn kamer binnen. Op de witte muur achter me spelen mijn schaduwen het toneelstuk dat mijn leven heet.
Muziek spint door de boxen van mijn cd-speler. Ik hoef niet zachtjes aan te doen. In al mijn slapeloze nachten heeft niemand nog op mijn deur geklopt en gevraagd om stilte. Niemand hier is zich ergens van bewust.

De buitenlucht dringt mijn kamer binnen. Beetje bij beetje verdwijnt de geur van slaap uit alle kieren. De wind is al guur voor oktober. Op mijn bleke huid verschijnt kippenvel en mijn gebloemde dekbed, gekregen voor mijn verjaardag, de dag dat ik volwassen moest worden, hang ik over mijn schouders heen. De stof voelt fijn op mijn naakte lichaam.
Niemand klopt op de deur.

Mag ik honger voelen, met mijn kinderlijke geest in handboeien? Als ik vertel over mijn zonden krijg ik morgen beschuldigende vingers gewezen naar mijn hoofd. Dus zwijg ik.
Op mijn tenen draai ik rondjes op mijn tapijt, mijn voeten schroeien warm. Twee uiteindes van mijn dekbed, voornamelijk lichtgeel, raken bij elke draai voorzichtig de grond. Samen met mijn dansen speelt de stof heen en weer in de koude lucht. Op hetzelfde moment spelen ook donkere vlekken voor mijn ogen. De CD hapert.

En mag ik mijn lichaam betasten, zoals volwassen jongens dat zouden doen? Niemand snapt dat mijn onschuld al verloren is.
Ik dans naar het raam. Steeds hetzelfde stukje muziek speelt zich achterelkaar af. De zon komt langzaam op achter de huizen aan de overkant en mijn tenen trippelen in het raamkozijn. De tere ochtendlucht inhaleer ik gretig met grote teugen. Mijn raam bevind zich onder het bladerdak van de bomen en de vogels fluiten harden dan mijn muziek spelen kan. De zon is er al, maar mijn straat blijft donker tot op het asfalt.
Heen en weer wieg ik, in en uit, binnen en buiten het kader van mijn raamkozijn. Mijn armen strek ik, horizontaal, met twee punten van de deken in mijn kleine vuisten geklemd.
Dan spring ik.
Mijn nachtvleugels zullen me dragen.

--------

Geen vervolgverhaal. Ik ben alleen benieuwd of jullie snappen waar het over gaat / wat je er van vind :’]

• niet lachen als ik het fout heb - is de hoofdpersoon verkracht en pleegt ze zelfmoord?
    Wel echt goed geschreven, probeer een langer verhaal, zou ik zeggen, en laat het me dan even weten (A). Hou wel van je stijl.

Wat ik mooi vind aan deze vehaal is dat het over de nacht gaat
de nacht heeft iets moois vind ik!..maar begrijp ik goed dat je niet verder gaat? dat is best jammer ik zou meer over willen lezen :stuck_out_tongue:

Volgens mij heeft ze ook zelfmoord gepleegd…
Ik vind het echt mooi en goed geschreven, hou ook van je stijl

Inderdaad, ik denk ook dat ze verkracht en/of mishandeld is, en dan pleegt ze zelfmoord.

Volgens mij is ze deperesief of iets in die richting en idd zelfmoord.

maar zelf ziet ze dat denk ik niet zo.,

Yay, dan komt het verhaal toch nog goed over. Ik heb nog wel eens de neiging om onduidelijk te schrijven en dat mensen zich afvragen waar het over gaat.
:’]

En ik heb wel lange verhalen, maar ik ben beter in dit soort korte stukjes.
Er staat hier zelfs een lang verhaal; Liefde is geen magie
Lees het als je tijd over hebt, ofzo (:

Ik vind het heel mooi geschreven, ik voel gewoon hoe ze zich voelt.
Prachtige zinnen gemaakt :wink:

ik dacht niet echt aan mishandeling maar aan een meisje dat zichzelf bevredigd maar denkt dat dat niet mag en dat ze daar voor gestraft gaat worden ofz?
vertel jou verhaal er ff achter. ik vind het beeldschoon geschreven trouwens!

up bn nu wel benieuwd wat t echt is