nachtmerries

Hoi iedereen. Ik heb heel veel last van nachtmerries en het is zo erg dat ik mezelf wakker houd, omdat ik bang ben om weer in slaap te vallen. Ik word hier zo moe van. Mijn nachtmerries zijn meestal heel eng en kan dan gewoon geen adem meer halen in mijn droom denk ik dat het echt is, maar dat is natuurlijk niet zo. Drink ook altijd warme melk voor ik ga slapen enzo en lees ook wel dus probeer mijn best te doen geen nachtmerries te krijgen, maar dan komen ze wel. Mijn vraag is hoe kan ik voorkomen dat ik geen nachtmerries meer krijg in ieder geval minder en hoe kan ik mezelf uit deze nachtmerries halen? Dacht misschien hebben jullie tips voor mij

Lastig zeg, maar misschien ben je er wel juist teveel mee bezig waardoor je er nog meer last van krijgt.
Misschien kun je proberen je bed aan de andere kant van je kamer te zetten, of een dromenvanger kopen. Baad het niet dat schaad het niet toch!

Ik heb ook heel vaak hele enge nachtmerries, en soms vind ik het ook echt vervelend om daarna weer in slaap te vallen. Maar vaak probeer ik te denken ‘dan kom ik maar weer terug naar die nachtmerrie, het is toch niet echt. Ik ben maar bang voor even en daarna is het weer over’. Vaak helpt het, of probeer aan iets vrolijks te denken. Ga desnoods even lezen of iets doen. Want ik denk dat, als je bang of met nare gedachtes in slaap valt, je ook weer sneller nachtmerries krijgt omdat je hersenen daar dan mee bezig zijn ofzo. Verder kan ik je niet helpen.

Lampje aan laten, dat je niet wakker ligt in een donkere kamer, zachtjes rustgevende muziek aan. Wat ik soms doe is zeg maar een verhaal verzinnen met je ogen dicht zonder te praten. Gewoon ‘denken’ zeg maar: Pietje ging op vakantie, naar een heel mooi eiland met een felblauwe zee en wit zand. Het was prachtig. Er was een mooi huisje, het huisje was groot en stond met palen half in het water. Zoiets. Gedetailleerd vertellen/denken want dan ga je je verbeelden hoe het er uit ziet. Bij mij werkt het meestal wel. :slightly_smiling_face:

Gebruik je medicijnen dat kan ook de oorzaak zijn van nachtmerries. Denk voordat je gaat slapen aan leuke dingen.

nou gebruik melatonine een natuurlijk middel, anders ga ik weer te veel denken enzo.

ik had dit vroeger heel erg! ik werd dan huilend en gillend wakker.

Bij mij hielp het om mijn bed anders neer te zetten.

Bij mij is het voornamelijk het resultaat van een trauma, maar ik heb er mijn hele leven al last van.
Ik heb geen tips voor je. Ik vrees voor mezelf dat ik altijd nachtmerries zal blijven houden. Heel veel sterkte ermee! Ik hoop dat je er iets op vind.