Nachtmerries

Hallo iedereen, ik ben 15 jaar en heb de laatste tijd heel erg last van nachtmerries. Het zijn een soort psychopatische dromen. Waarin ik voor de lol mensen vermoord. Mensen die ik niet eens ken. Normaal ben ik alles behalve dat. Ik leef me leven en daar wordt niemand door geschaad. Daar zorg ik wel voor. Dit baart me erge zorgen. Vooral omdat ik niet weet wat het is. Ik heb niks traumatiserends meegemaakt dus wat is het dan wel? Mijn vraag aan jullie is dus of mensen hier ervaring mee hebben en wat een oplossing is. Want zo kan ik niet doorgaan

Ik denk dat je het beste professionele hulp kunt zoeken hiervoor… Die mensen kunnen je helpen uitzoeken waar het vandaan komt en het samen met jou proberen op te lossen. Succes!

Op zich hoef je je geen zorgen te maken denk ik. Ik heb altijd nachtmerries gehad waarin ik vermoord werd. Kon vanaf mijn achtste tot mijn 16e niet eens zonder licht in mijn kamer slapen. Eerlijk gezegd slaap ik nog heel vaak met de lamp in mijn kamer aan.
Sinds mijn vriendje een dromenvanger voor me heeft gekocht, durf ik toch wel meer zonder mijn lamp aan te slapen en heb ik ook geen nachtmerries. Natuurlijk doet een dromenvanger niks, maar het geeft je toch een soort van zelfvertrouwen.
Het zit eigenlijk gewoon tussen je oren. Op het moment dat jij steeds van die dromen krijgt, wordt je bang en ga je je zorgen maken voor het slapen. Wanneer jij je zorgen gaat maken, droom je er juist over.
Wat jouw manier is om zekerder te worden weet ik niet. Misschien kan je vannacht proberen met een lamp aan te slapen?