Nachtlenzen?

[i]heeft iemand ervaring met nachtlenzen?

[voor mensen die niet weten wat nachtlenzen zijn: nachtlenzen zijn lenzen die je in de avond inzet en dan ermee gaat slapen je ogen worden in de avond vebeterd en dan kan je overdag goed zien zonder bril etc.][/i]

ja ik heb ze gehad echt super handig!
je doet ze gewoon in voor het slapen en s’ochtends haal je ze eruit en je ziet de hele dag goed ! egt super chill

• kijk wel uit met airco want als je onder airco slaapt dan kunnen ze heel erg plakken in de ochtend dat doet soms wel pijn en verder zijn het gwn harde lenzen dus.
    voor mij zijn ze super :slightly_smiling_face:

ik heb gewone lenzen, maar ze lijken me best handig.

een vriendin van mij heeft ze en volgens haar zijn ze super handig

Ik heb ze niet maar iemand die ik ken wel en die vind het echt heel goed werken.

heb zelf gewone lenzen
lijkt me wel heel handig,
maar ze zijn volgensmij heel erg duur…

Ik heb gewone, durfde de nachtlenzen niet aan :’)

Hoelang kun je ze gebruiken?

mij lijkt nachtlenzen zo raar, stel dat je lenzen verschuiven, dan zie je nog slecht de dag erna.

ik heb harde lenzen

Ik zou ze zo graag willen, maar ik heb ze niet.
Weet ook niet of mijn ogen geschikt zijn.

ík krijg niet eens gewone lensen in echt heel irri

ik had per maand :wink:

Klinkt handig!

het klinkt superhandig!

Ik heb zachte maandlenzen, maar voor nachtlenzen moet je toch heel regelmatig slapen? (en lang?)

Ik heb gewone harde lenzen. Ik hoorde dat opticiens in principe nooit nachtlenzen aanraden omdat het risico op infecties in het oog best wel groot is omdat het mogelijk is dat nachtlenzen je oog beschadigen.
Maar nachtlenzen lijken me echt superchill, eindelijk gewoon zien zonder het hele lenzen gedoe.

Ik heb zachte lenzen. Nachtlenzen durf ik niet aan. Maar ben van plan om op me 18de me ogen te laten laseren. En dat is helemaal chill, haha

ik wil ook graag mn ogen laseren later

Ik heb zachte lenzen. Nachtlenzen lijken me een beetje raar.
Laseren ga ik sowieso niet doen, ben ik te wattig voor (en ik kan het niet betalen)…

Tot welke sterkte hebben ze nachtlenzen?
Want ik heb -10 ofzo, en aangezien nachtlenzen volgens mij je ogen vervormen zodat het brandpunt weer goed ligt waardoor je weer scherp ziet, lijkt het me niet mogelijk bij een grote sterkte.