Nachtlenzen

Hee!
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met nachtlenzen. Ik twijfel of ik ze misschien wil (het enige wat me tegenhoud is de prijs). Dus, heb jij ze (gehad)? Wat vond je ervan, wat zijn de voordelen en nadelen ervan?
Alvast bedankt!
x
(ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar ik kon niks vinden)

Jup! ik heb ze een tijdje gehad.
Ik vind het een super uitvinding! werkt perfect en ik zag 1 a 2 dagen scherp.
Maar toch ben ik overgestapt naar een bril omdat ik maar -1 heb en er zijn tegenwoordig zulke leuke monturen!
Mijn broertje gebruikt het nog wel, die heeft -4 als ik het goed is.
Hier zijn we er erg over te spreken… Wel is het vervelend dat het harde lenzen zijn, dat is in het begin erg wennen.

Oeh, dit topic houd ik in de gaten. :grinning:
Maar mijn moeder had t erover dat ze net zo duur zijn als zachte maandlenzen (die ik nu dus heb). Of dat komt omdat we bij huis moen zitten.

Bedankt voor de reacties!
Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder heeft een uitkering, dus daarom mag ik het waarschijnlijk niet. Maar ze gaat uitzoeken wat ze vergoed krijgt ^^

up

Hoe duur zijn nachtlenzen dan? Zelf draag ik zachte lenzen maar die gaan in de loop van de dag een beetje irriteren… Ben ook wel nieuwsgierig

wat houd nachtlenzen in en hoe duur zijn ze ongeveer per nacht?

Mijn broertje heeft ze.
Hij kan nu soms wel 2 dagen zonder ze in te doen 's avonds, dus het werkt wel.

hebben jullie nooit moeite (gehad) met het in doen van de lenzen?
niet perse nachtlezen ofzo.
ik heb zelf een tijd geleden harde lenzen gehad maar had echt moeite om steeds met mn vinger in mijn oog te zitten prikken XD
hebben jullie misschien tips?
ik zou zelf ook wel graag nachtlenzen willen hebben, zijn ze erg duur?

Nachtlenzen zijn volgens mij niet heel goed hoor.
Je ogen hebben noooit rust,'s nachts moeten ze opladen met je lenzen,en overdag moeten ze wat ze hebben opgenomen verbruiken.

het kan niet heel slecht zijn toch?
het bestaat al een paar jaar dus als er iets niet goed aan was zou het niet meer verkocht worden lijkt me.?
en sowieso denk ik dat álle contactlenzen niet 100% goed voor je zijn
er hoort natuurlijk niet zo’n extra lensje op je oog.

Ik hoef ze niet, lijken me niet fijn en ook echt super duur!?

En nachtlenzen zijn gewoon goed hoor, in azië gebruikt iedereen ze. Ik had eerst een site met alle voor en na-delen van nachtlenzen. Als je bij google zocht op voordelen lenzen ofzo dan vond je het wel.

ik wil die zooograaag!
lijkt me zoveell beter!

Ik gebruik al 2,5 jaar elke dag zachte lenzen…
Lijkt me handig die nachtlenzen! Vooral in de zomer eigenlijk, wanneer ik wil zwemmen. Maar het lijkt me zoals BirdyBirdy zegt, niet zo goed voor je ogen.
Even topic bij favorieten toevoegen, check em over een paar dagen weer.

Ik heb nachtlenzen!

En even duidelijk maken:
Ze zijn minder belastend voor je ogen dan gewone lenzen. Ik heb nachtlenzen, omdat ik niet goed tegen gewone lenzen kan. (veel last van irritatie en daardoor rode ogen)

Het is wel wennen, het zijn harde lenzen dus voel je ze de eerste nachten wel goed zitten. Dit is wel irritant, maar als je je ogen dicht hebt (in bed) dan voel je er niets meer van.
Hoe langer je ze draagt, hoe minder irritant ze gaan zitten, omdat je ogen de juiste ‘vorm’ gaan krijgen.
Ik heb ze nu een maand, en ik zie er gewoon goed overdag mee.
Als ik ze nu indoe, voel ik ze na 5 minuten al niet meer zitten.

Het grote voordeel is met het uitgaan, en zwemmen. Je hebt de lenzen 's nachts in, en overdag hoef je helemaal geen rekening met je lenzen te houden.

Dat verschilt per opticiën, maar ik las ergens dat je kan rekenen op ongeveer ¤500 euro voor het eerste jaar, en het jaar daarna ongeveer ¤325

En bedankt voor de reacties! Mijn moeder heeft gebeld over wat ze vergoed krijgt, en dat is niet zo heel veel, dus waarschijnlijk mag het niet, helaas D:

heeeey meiden,
ik weet dat dit een oud topic is, maar als deze er is hoef ik geen nieuwe aan te maken.
ik heb nu sinds kort nachtlenzen en heb erg veel moeite met et inzetten, met name dat ik erg kan gaan stressen. ik zag laatst dat je lenzen ook in kunt zetten door met je oog omhoog te kijken, ze op je ooglid te zetten en dan te knipperen. werkt dat ook bij nachtlenzen? dat lijkt me vee gemakkelijker en geeft me misschien minder stress.

of heeft iemand nog andere goede tips?

De ‘gouden’ tip voor mijzelf was om de lens niet echt met je vinger op je oog te drukken, maar de lens een paar millimeter voor je oog te houden waardoor hij automatisch zichzelf op je oog zal zuigen. Sinds ik daar elke keer op let als ik ze in doe, gaan ze 95% van de keren zonder problemen in en blijven ze ook de hele nacht goed zitten. Verder kijk ik niet omhoog, altijd gewoon recht vooruit. Ook altijd ervoor zorgen dat de lenzen een beetje nat zijn van de vloeistof, zeker niet te veel, want dat irriteert je oog ook alleen maar en dan heb je weer meer kans dat je lenzen scheef gaan zitten.

Toen ik 10 was kreeg ik nachtlenzen. Het was echt ideaal… alleen toen ik echt in de puberteit (13 jaar) begon te raken en ongesteld werd werkte het niet meer… Ik deed ze 's ochtends uit en om 13.00 zag ik al niks meer! Ik ben nu 15 en draag nu zachte lenzen dus gewoon dag lenzen. Ik vind het jammer dat ik het maar 3 jaar heb volgehouden. Als mijn hormonen over een paar jaar helemaal stabiel zijn zeg maar zou ik het weer kunnen proberen. Ik hoop dat het bij jou veel langer mag duren xx