Nachtbeugel

Hoi, heeft iemand ervaring met nachtbeugels ?
Ik heb zelf nog nooit een beugel gehad, alleen mijn tanden staan een beetje schreef en naar voren. Dus kan ik gewoon een nachtbeugel krijgen zonder er eerst een slotjes or whatever beugel ervoor te hebben gehad ?

Kusjess
xx

Ik heb een nachtbeugel na 3 jaar andere beugels. En volgens mij is een nachtbeugel er alleen voor om het allemaal op z’n plaats te houden, niet om het te verschuiven.
M’n broertje krijgt wel een soort nachtbeugel, die zorgt er voor dat z’n tanden anders gaan staan. Maar dat is wel gewoon een echte beugel, dus dan zou je naar de ortho moeten en die zegt dan wat voor beugel je krijgt, en de kans is zeer klein dat je er dan een krijgt die je alleen 's nachts moet dragen.

Ik had hem vroeger, spuugde hem altijd uit tijdens het slapen, en kwam dus niet aan het aantal uren wat ik moest behalen.
Ben daarna toch maar voor een slotjesbeugel gegaan.

Mijn broer heeft de nachtbeugel wel goed volgehouden (en zonder uitspugen) een aantal jaar terug, en die heeft nog steeds nette rechte tanden.

Verder weet ik niet of de orthodontist je een nachtbeugel heeft aangeraden?
Want zo ja, dan zou ik het gewoon proberen.
Zo nee, dan zou ik uiteraard eerst even voor advies langsgaan!

Ik neem overigens aan dat je met nacht beugel overigens de welbekende ‘blokbeugel’ bedoelt? Die ergens rond de 12 uur daags gedragen moet worden, waarvan je een aantal uren al meepakt tijdens de nachtrust?

toen ik mijn eerste beugel kreeg was het zo’n ijzer dingetjes wat 8ter me onderlip zat :wink: die zag je dus niet. vervolgens kreeg ik een buitenboord voor 's nachts en daarna pas slotjes. verder ligt het er denk ik een beetje aan hoe je tanden staan etc, miss kan je een foto laten zien ?

Ik had een nachtbeugel kon er alleen niet van slapen XD Dus hoefde ik hem niet meer in van de tandarts haha

Ik had zo’n raar plastic ding en ging er heel veel van kwijlen (jakkes klinkt vies)

Ik heb daarvoor wel een blokjesbeugel gehad enzo.

Ik had een nachtbeugel nadat ik een slotjesbeugel had gehad. Draag hem nu nog steeds na 5 jaar, omdat mijn tanden anders echt totaal scheef gaan staan.

ik heb zo’n doorzichtige nachtbeugel.
lijkt een beetje op een hockeybitje.
bijna elke ochtend als ik wakker word ligt hij op de grond. xd
ik kan hem gewoon niet inhouden. C:

neee… :no_good_woman:

Heb jij daarvoor een beugel gehad ?

Ik heb daarvoor wel een beugel gehad, zo’n blokjesding met gekleurde elastiekjes. Alleen ik spuug deze nachtbeugel gelukkig niet uit =P.