nacht doorwerken tips?

Door mijn uitstelgedrag, en door drukte met andere tentamens (5!!), en het enorm afgeleid zijn weet ik zeker dat ik vannacht nog wel even door zal werken aan mijn paper. Nu kan ik me vaak op den duur niet meer concentreren of word ik echt heel moe, er is nu geen andere uitweg meer dan doorwerken.
Nu vroeg ik me af hoe anderen dat volhouden want ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die vaak genoeg een nachtje studeren. Tips graaaag

Ik heb dat laatst gedaan. Wat dacht je van koffie? En muziek luisteren, en dan geen rustige, maar hip hop bijvoorbeeld.

Niet meer uitstellen haha.
Redbull of koffie.
Muziek kan helpen en gewoon meteen na het eten beginnen. Alleen Word open en verder geen internet.
En knallen.

Koffie, Red Bull, druivensuiker,…? Niet te veel eten en een goed verluchtte, frisse kamer. Ook een bureaulampje i.pv. een groot licht helpt me om me beter te concentreren. Ik heb niet echt tips die niet gekend zijn. Vergeet wel niet dat je niet alles opslaat wat je leert als je (bijna) niet geslapen hebt.

het gaat om een paper :slightly_smiling_face: 's nachts doorleren zou ik nooit doen
Maar thanks in elk geval zou bijna vergeten dat je idd niet heel veel moet eten

Koffie werkt het beste, maar 4 uur voordat je gaat slapen de laatste pakken. Anders kun je alsnog niet slapen. Geen redbull zooi drinken. Werk onder goed licht. Oordoppen in. Af en toe pauze met bijvoorbeeld muziek of een stuk gaan wandelen/hardlopen. Ik kan me 's nachts altijd beter concentreren en ik schrijf altijd beter. Maar dat kan ook bijgeloof zijn. Succes!

nog 3.320 woorden

Ik kan me niet voorstellen dat het gezond is om een ganse nacht door te leren voor je testen de volgende dag.
Volgens mij is het immers belangrijk dat je goed uitgerust en met een fris hoofd kan beginnen aan een test.
Ik zou misschien toch proberen om beter te plannen zodat het niet nodig is :’)

-

Sterke koffie of red bull (e.d.) en af en toe een pauze inlassen van 5 tot 10 minuten. Anders wordt het erg slaapverwekkend denk ik. Ik weet van mezelf dat ik iets op de achtergrond moet hebben: muziek of een film (wel een die ik al ken, zodat het niet zo interessant is dat ik moet kijken), maar dat verschilt per persoon en als dat te veel afleiding is dan moet je dat niet doen.

Ik heb vannacht tot kwart voor drie zitten werken om een deadline te halen en zat vanmorgen al weer om kwart voor negen in tentamen…
Ik was eigenlijk niet echt afgeleid want ik was daar veel te moe voor: nog … pagina’s en ik mag naar bed! Dat werkte wel!

ik vind die dextro energie snoepjes ook altijd helpen om me te concentreren, ook al kan dat ook zijn omdat ik dat denk zeg maar (dus gewoon psychologisch)
en verder natuurlijk redbull
Maar veel plezier vanacht dan, haha!

Veel eten! Maar geen snacks, daar zit veel vet in en het kost je lichaam veel energie om dat weer af te breken. En dan word je dus moe.
Maar koolhydraten en eiwitten zijn juist wel goed, dat zijn brandstoffen en geven je dus energie.

Verder veel zuurstof!

het valt me ineens heel erg mee! nog ca. 1000 woorden en een conclusie en ik mag van mezelf naar bed :upside_down_face: (ben echt moe van verkoudheid en door het studeren op tentamens)
maar wel bedankt voor de tips tot zover lukt het dus

Ik vind het echt knap dat sommigen dat kunnen… Na 20:00 kan ik al niet meer geconcentreerd leren en dan is het alleen maar.af en toe dooekijken en na 22:00 doe ik mijn boek niet meer open.

Koffie, chocola, goed licht en Vivaldi helpen mij in dit soort situaties.
Regelmatig zorgen voor frisse lucht, anders gaat je lucht rotten (ofzo).

het is niet echt leren en lezen heh, het gaat om het typen van een research paper het leeswerk is al gedaan… beetje jammer alleen dat het in het engels moet dat gaat wat lastiger als je moe bent

Dat doe ik -jammer genoeg- wel vaker. Koude koffie, redbull helpen vast wel, maar wat het meest helpt is gewoon tussendoor even een ijskoude douche nemen! Echt, dan ben je nog een uur of twee wakker.

Soms, als het me écht niet lukt, slaap ik tot een uur of 2 's nachts en leer ik tot ik de toets heb, en pas ná de toets ga slapen.

Maar pas op, tekort aan slaap kan ook je cijfer beinvloeden.

ik ga altijd even een uurtje slapen, zet de wekker en ga weer door, zo gaat het bij mij weer even goed… als het leeswerk al gedaan is, kun je het als je moe bent niet meer voor je geest halen en dan lukt het ook niet echt met het vertalen… mijn eigen ervaring is dat zo’n powernap echt even helpt je zal dan ook sneller klaar zijn !! veel succes

koffiekoffiekoffie :slightly_smiling_face: Redbull zou ik niet teveel nemen, dat is echt zo vies slecht voor je met al dat suiker! Verder moet je idd een raam openzetten, frisse lucht doet wonderen.
En verder: zet girslcene uit haha (-; En ook je facebook, en dumpert, en je nieuwssites, en je whatsapp!

Heel veel succes! (: