nacht blind.

hallo :slightly_smiling_face:
ik ben nachtblind, dat betekend dat ik in het donker , ( maar ook als het buiten bewolkt is en het binnen niet goed verlicht is ) best weinig zie. ik heb het nog niet in een hele zware vorm , nu zie ik bijvoorbeeld als het schemert of als het binnen niet goed verlicht is geen kleuren en scherpe vormen meer.
maar het zit er in dat het alleen maar erger word.

ik ben benieuwd naar de evaringen van mensen die dit nog meer hebben.
wie is nog meer nachtblind?

nee, ik niet.
Valt daar ook wat aan te doen of niet?

^niet als het erfelijk is . ( en dat is bij mij het geval)

Mijn moeder is wel nachtblind. Ze durft amper de auto in te stappen in het donker. Maar volgens mij heeft ze er alleen last van tijdens het autorijden.

nee, ik heb er geen last van! maar sterkte!

Ik ben nachtblind aan één oog, maar dan is het weer een oogziekte… Niet dat het echt uitmaakt, want het is volgens mij gewoon hetzelfde maar dan niet aan beide ogen. Maar vind het dus ook eng om s nachts auto te rijden of bijvoorbeeld te fietsen. M’n ene oog corrigeert het wel een beetje maar diepte zien is dan lastig. Verder heb ik er niet zoveel last van omdat ik het dus maar aan 1 oog heb.

Nee geen last van, maar lijkt me wel erg vervelend!

Ik heb niet de “nachtblindheid” van niets zien, maar wel dat ik de stad gewoon niet meer goed herken. Dus dat ik denk van “huh waar ben ik nu weer”, al ken ik het overdag uit m’n duimpje.

In een bos heb ik dat gek genoeg weer niet.

Geen last van. Als ik m’n lenzen niet in heb zie ik wel slecht 's avonds enzo maar ik kan nog wel genoeg zien.

Ik woon zelf in een stad, waar heel veel verlichting staat, daar zie ik nog redelijk iets. Maar wij hebben ook een stacaravan staan in Zeeland, en daar is echt amper verlichting en zie ik in het donker dus bijna niets tot niets.

Ik heb t ook niet, sorry.
Ik zie juist weer te helder in het donker. Ik moet ook zo’n stom ding voor mn ogen als ik ga slapen anders is alles veel te licht :grinning:

Ja dat heb ik ook. Draag ook een bril met aardige sterkte (-6)
Nachtblindheid is erg handig als je bv een speurtocht gaat doen (op de camping ofzo). Ik zie dan echt heel weinig. >.<

Wel gek is dat ik niet kan slapen als het een beetje licht is, het moet echt pikkedonker zijn op mn kamer.

Maare, ja, er is niets aan te doen. Gewoon een goeie zaklamp mee, haha!