Naar zijn huis. Wat bedoelt hij?

Goedenavond,

Ik heb al een tijdje een crush op een jongen van mijn opleiding. Hij is 19 en ik ben 17.
We zijn al een keer naar de Starbucks geweest en ook al eens samen een dagje weggeweest (waarin hij duidelijk met mij flirtte. Wat hij ook toegaf).
Aan het eind van dat dagje weg vroeg hij naar mijn relaties en zei hij dat hij wel toe was aan een relatie, maar dat hij een open relatie zou willen dan. Ik heb gezegd dat ik dit absoluut niet zou willen omdat ik het niet fijn vind dat beide partijen dan kunnen doen en laten wat zij willen.
Daarna hebben we er nog even over gewhatsappt. Hij zei dat hij gewoon vrijheid wilde. Dus ik concludeerde dat hij nog geen relatie wilde, wat hij ook toegaf. Hij wist wel dat ik gevoelens voor hem had. Ik had dus gezegd dat we dan maar gewoon vrienden blijven waarop hij zei: ‘Nee we kunnen wel meer dan vrienden blijven. Maar ik heb de klik gewoon niet niet zo.’
Daarna hebben wij 2 weken geen contact gehad. Vorige week kwam hij weer eens voor het eerst sinds die 2 weken naar mij toe op school en vroeg me hoe het met me ging. Later die dag hebben we nog gewhatsappt en vroeg ik hem of hij zin had om nog eens wat te doen (hij had namelijk gezegd dat hij me wilde blijven zien). Dat wilde hij wel en hij heeft mij uitgenodigd bij hem thuis op zondag.

Wat wil hij? Mijn vrienden hebben hier verschillende meningen over; Hij wil gewoon ‘chillen’ bij hem thuis of hij wil seks (en mij misschien dus toch zover krijgen een open relatie aan te gaan).
Wat ik dan niet snap is waarom hij dan nu al (na dat wat zich daarvoor had afgespeeld) wil dat ik bij hem thuis kom, waar ook waarschijnlijk zijn moeder en zusje zijn.

Wat denken jullie?

Ik zou een beetje afstand houden. Hij schiet alle kanten op maar ik denk niet dat je vastigheid van hem kan verwachten en ik geloof wel dat dat is wat jij graag wil, ook omdat je toch wel verliefd op hem bent.

Niet naar hem toe gaan zondag? Ik had zelf bedacht om aan te kijken of hij mij er nog over contacteert. Zo niet, dan begin ik er ook niet over en ga ik niet.

Ik denk ook dat hij je wil overhalen tot een open relatie. Jij gaf aan dat je geen open relatie wil en dat jullie beter vrienden kunnen blijven. En hij wil dan meer dan vrienden blijven en dat je naar zijn huis komt?
Ik zou dit gewoon niet doen omdat jij gevoelens voor hem hebt en ik denk eerlijk gezegd niet dat hij van zijn open relatie idee af gaat stappen. Of anders gezegd: de kans dat het nergens op uitloopt omdat hij zn vrijheid niet kwijt wil is groter dan dat hij opeens toch wel een relatie wil.

Nouja uiteraard moet je het helemaal zelf weten maar ik vind hem maar vaag doen. Hij wil geen relatie, hij wil je wel zien, hij wil dat je langskomt, maar hij ziet er geen heil in maar hij wil wel meer dan vrienden zijn. Ik denk dat hij seks wil, eigenlijk. Als jij dat ook wil, helemaal prima natuurlijk maar ik denk dat dat dan wel lastig wordt omdat jij verliefd bent en hij niet (of hij zegt van niet?). Ik zou in ieder geval duidelijk vragen wat hij er nou van verwacht, als hij nog terug komt op dat afspreken bij hem thuis.

Bedankt dames!

Ik krijg het idee dat hij graag fwb wil zijn, als je hem echt leuk vindt, moet je je daar niet in mee laten sleuren. Daar zul je kapot aan gaan.

Hij wil gewoon seks. Niet met hem afspreken.

Ik krijg hier ook niet zn goed gevoel bij, doe je zelf geen pijn

Dit ja, en ik vind dat hij eigenlijk behoorlijk duidelijk hier in is. Als jij hiermee doorgaat en je vingers dan zal branden dan vind ik het wel echt je eigen schuld geweest.

Dit dus. Ik heb zoiets meegemaakt en ontzettend veel spijt gehad. Doe jezelf alsjeblieft geen pijn, er zijn genoeg andere leuke jongens!

Zoals al is gezegd denk ik ook dat hij je alleen voor de seks wil, pas op met hem en laat jezelf niet kwetsen

precies dit, bespaar je die gebroken hart!

Het kan zijn dat hij nog een poging doet om jou over te halen maar het kan ook zijn dat hij ervan baalt dat jij niet zo makkelijk meegaat in zijn verzoek en dat je ineens interessanter geworden bent. Meisjes die weten wat ze willen en zelfverzekerd zijn worden meestal als heel aantrekkelijk beschouwd. Goed van je als je bij je standpunt blijft en misschien denkt hij straks wel heel anders over een open relatie met jou. Tot je het duidelijk hebt zou ik in ieder geval zijn verzoek negeren.

Lekker laten gaan deze jongen. Verspilling van je tijd. Ik denk inderdaad dat hij gewoon sex of andere vrijblijvende dingen met je wil.

Hij wil geen relatie, wil meer dan vrienden zijn en nodigt je uit om bij hem thuis te komen. Komt nog eens bij dat hij weet dat jij hem leuk vindt en dat je hebt gezegd dat je liever vrienden wil blijven.

Ehm ja, dat gaat niet de goede kant op. Ik zou het niet doen.