Ik had ongeveer 2 weken geleden afgesproken met mijn vriend en een aantal andere vrienden om naar het cafe te gaan vanavond. Nu is de beste vriend van mijn vriendje alleen thuis vanavond. Het plan is daardoor vorige week veranderd om eerst rond 10 uur naar het cafe te gaan en vervolgens bij hem met veel vrienden een feestje te houden.
Een andere vriendin van mij is 5 dagen alleen thuis vanaf maandag, ik zou al die dagen bij haar gaan logeren, dat was vorige week afgesproken. Nu zijn haar ouders onverwachts vandaag eerder weggegaan, waardoor ze ook vanavond alleen thuis is. Daar is ze erg laat mee gekomen en nu heb ik dus al andere plannen vanavond. Het is de laatste avond van de week dat ik mijn vriend kan zien aangezien hij maandag op vakantie gaat. En ook de rest van mijn vriendenclub heb ik langere tijd niet gezien. Stiekem wil ik dus erg graag naar het feestje toe.
Nu wil mijn vriendin die alleen thuis is niet meegaan omdat ze er geen zin in heeft. Alleen moet ik wel vanavond bij haar blijven slapen, de rest van haar vrienden zijn verder al op vakantie of ook op dat feestje. Ze heeft voorgesteld om wakker te blijven tot ik terug kom, maar die tijd is verder ook onbekend. Meestal gaan dit soort feestjes tot minstens 4 uur door… Ik wil haar ook niet al die tijd op me laten wachten…
Nu weet ik echt niet wat ik moet doen, het feest staat al een stuk langer vast en lijkt me ook leuker, maar of ik het kan maken tegenover haar weet ik niet. nu zijn er er een paar opties
Niet naar het feestje gaan. Wel gaan en rond 4 uur bij mijn vriendin thuis komen. Of haar nog proberen over te halen alsnog te gaan. Of haar alleen te laten slapen… Eerder (als in 1 a 2 uur) naar haar toe gaan is geen optie door vervoer (zou door een vriend die tot laat blijft met de auto worden weggebracht en voor de fiets is het te ver weg)
wat zouden jullie in deze situatie doen?