Naar vriendin of naar feest toegaan

Ik had ongeveer 2 weken geleden afgesproken met mijn vriend en een aantal andere vrienden om naar het cafe te gaan vanavond. Nu is de beste vriend van mijn vriendje alleen thuis vanavond. Het plan is daardoor vorige week veranderd om eerst rond 10 uur naar het cafe te gaan en vervolgens bij hem met veel vrienden een feestje te houden.
Een andere vriendin van mij is 5 dagen alleen thuis vanaf maandag, ik zou al die dagen bij haar gaan logeren, dat was vorige week afgesproken. Nu zijn haar ouders onverwachts vandaag eerder weggegaan, waardoor ze ook vanavond alleen thuis is. Daar is ze erg laat mee gekomen en nu heb ik dus al andere plannen vanavond. Het is de laatste avond van de week dat ik mijn vriend kan zien aangezien hij maandag op vakantie gaat. En ook de rest van mijn vriendenclub heb ik langere tijd niet gezien. Stiekem wil ik dus erg graag naar het feestje toe.
Nu wil mijn vriendin die alleen thuis is niet meegaan omdat ze er geen zin in heeft. Alleen moet ik wel vanavond bij haar blijven slapen, de rest van haar vrienden zijn verder al op vakantie of ook op dat feestje. Ze heeft voorgesteld om wakker te blijven tot ik terug kom, maar die tijd is verder ook onbekend. Meestal gaan dit soort feestjes tot minstens 4 uur door… Ik wil haar ook niet al die tijd op me laten wachten…
Nu weet ik echt niet wat ik moet doen, het feest staat al een stuk langer vast en lijkt me ook leuker, maar of ik het kan maken tegenover haar weet ik niet. nu zijn er er een paar opties
Niet naar het feestje gaan. Wel gaan en rond 4 uur bij mijn vriendin thuis komen. Of haar nog proberen over te halen alsnog te gaan. Of haar alleen te laten slapen… Eerder (als in 1 a 2 uur) naar haar toe gaan is geen optie door vervoer (zou door een vriend die tot laat blijft met de auto worden weggebracht en voor de fiets is het te ver weg)

wat zouden jullie in deze situatie doen?

Als zij zelf aanbiedt om wakker te blijven omdat ze niet mee wilt… Tsja.
Je hebt dus wel gevraagd of ze mee wilt, zoals ik er nu uit begrijp. Dan is het haar eigen keuze om wakker te blijven.

Ik vind dat je gewoon naar dat feest moet, het is al langer gepland je hebt er meer zin in, laatste keer dat je je vriend ziet… en je hebt haar meegevraagd en als zij dan niet wil vind ik niet dat dat jou schuld is… maar ik zou er proberen over te halen en als het niet lukt toch gewoon naar het feest gaan en ik weet niet of je bij haar moet gaan logeren omdat ze dan de hele tijd wakker is enzo… maar lijkt me onlogisch xx

^Ja ik had haar uitgenodigd waarop ze zei dat ze er geen zin in had.
Om haar tot die tijd wakker te laten blijven is dan wel haar eigen keuze, maar het laat toch een soort schuldgevoel achter. Er wacht immers wel iemand tot diep in de nacht op je.
Maar als ik dus naar het feest ga en 's nachts niet naar haar toe ga, is zij alleen thuis wat absoluut niet van haar ouders mag (ze is een braaf kind wat altijd naar haar ouders luistert ookal zijn ze er niet).
Grrr stomme situatie

Maar daar kiest ze zelf voor, dat is natuurlijk geen verplichting.
Ik zou me daar zeker niet schuldig over voelen en je avond niet door laten verpesten.

Ja ik snap het, maar ik zou toch naar het feest gaan. en dan 's avonds niet meer naar haar het is misschien even stom om te zeggen, maar uiteindelijk wel beter en dan loop je ook niet de hele avond met een kut gevoel. en zij kon eigenlijk mee, en tja als ze daar geen zin in heeft, dan kan jij daar niks aandoen en jij kan ook gewoon zeggen dat je geen zin hebt om na een leuk feest naar haar te gaan, misschien ga je nog wel mee naar iemands anders huis, offf haha weet ik veel maar ik snap wel dat het echt kut is

Ik zou naar het feest gaan.
Je had dat eerder afgesproken,
zij kwam er laat mee dat ze die avond ook alleen was.

Het is oneerlijk voor jou als je door de afspraak van je vriendin niet kan

Je zou eerder naar dat feest en wil dat ook graag. Als zij niet mee wilt, prima, maar jij hebt er niet op gerekend vanavond al bij haar te slapen en wil wel graag naar dat feestje. Het is de laatste avond dat je je vriend kan zien, dan zou ik gewoon gaan!

Dat ja. Je moet je niet schuldig gaan voelen, want haar ouders zijn onverwachts eerder weggegaan. Ze kan best een nachtje alleen slapen, lijkt me. Dan kan je de andere dagen wel komen logeren.

Ik zou gewoon naar het feest gaan dat staat al langer vast.

Ik zou naar het feest gaan. Dat staat al langer vast en zij wilt niet mee omdat ze geen zin heeft maar je moet wel alles afzeggen om bij haar te zijn. Feest zou mij 100 keer leuker lijken + je ziet je vriend en vriendengroep nog.

Oke bedankt allemaal!:smiley: ik denk inderdaad dat ik maar naar het feest ga! Het staat langer vast en lijkt me veel leuker! Als ze perse wil wachten tot midden in de nacht ga ik daar wel heen als vervoer geregeld kan worden. Anders blijf ik lekker daar slapen!

Veel plezier:)!

Ik zou ook naar het feest gaan. Veel plezier!

Gaan naar die feest! Jammer dat je vriendin het mist, ik ken er ook zo iemand.