Naar Spanje met de bus

Ik ga morgen met Gofun naar blanes, maar ik vraag me een paar dingen af:

• word je koffer echt gewogen?
  • Mag je je slaapzak/kussen etc (zit op camping) in een aparte tas meenemen?

Blanes is echt leuk!
en bij mij hebben ze hem niet gewogen, maar ik zou toch voor de zekerheid thuis is wegen of hij niet teveel weegt
Ik heb op de bus me’n slaapzak en kussen meegenomen zodat ik goed kon slapen op de bus zelf en ong iedereen heeft dat gedaan

Gewogen worden de koffers niet, maar als ie veel te zwaar is merken ze dat echt wel. Ze hebben het recht om de koffer dan te weigeren dus voor de zekerheid zou ik altijd gewoon rond het voorgeschreven gewicht blijven… En je slaapzak en kussen kun je ook wel in de bus meenemen, wel handig voor snachts en scheelt ruimte bij de bagage idd. Blanes is wel echt super, kom er ook net vandaan en heb 't superleuk gehad!

Je koffer wordt niet gewogen, maar ik zou je toch proberen te houden aan het gewicht. En als het goed is staat dat over je slaapzak etc. in je reisinformatie, en anders zou ik even bellen voor de zekerheid. Meestal mag dit wel. :slightly_smiling_face: Heeeel veel plezier iig!

word je koffer echt gewogen?nee maar ze merken wel manier van dragen datie te zwaar is

• Mag je je slaapzak/kussen etc (zit op camping) in een aparte tas meenemen?ja dat mag maar moet geen obstakel voor anderen zijn

ik ga ook morgen met de bus naar blanes! met beachmasters:)

Pfffff met de bus naar Spanje, dat ga ik noooooooooit meer doen hahahaha. Weet dat je koffer iig niet wordt gewogen ofzo, alleen als ie echt heel zwaar is (aanvoelt) zeggen de chauffeurs er wat van.

ben 3 weken geleden met de bus naar blanes gegaan.

HET IS KUT! KUT! KUUUUUUUUUT!
nee serieus, zo iets kuts heb ik nog nooit meegemaakt. het was het 1e en het laatste jaar dat ik ooit met de bus zover ben gereden. je knieën gaan ongelofelijk pijn doen.

tips:
neem een kussen en een dekentje ( plaid) mee.
neem in je handbagage wat hoestsnoepjes mee, want door de airco kun je nog wel eens gaan hoesten.
neem een boek mee.
neem hand desinfectans lotion mee , je wilt niet ziek worden door bacteriën op je handen die je ergens hebt opgedaan in een vieze wc in frankrijk.
neem vaseline mee.

je koffer word niet gewogen, ik had een rugzak voor handbagage en een plastic tas mee.

tips voor in blanes:

de kroegentochten die worden georganiseerd zijn heel leuk, dus als je de kans hebt moet je gaan. verder hadden wij heel veel dingen via x-travel geboekt, maar we zijn nooit gegaan omdat we geen zin hadden/ zelf uit wilden gaan./ te brak waren. dus wij gaan volgend jaar niet meer met een organisatie mee.

wij zijn bijna elke dag uit eten geweest, het is daar niet echt duur. ga rond half 8 ergens wat eten, pak dan een terrasje , en ga dan uit rond 1/2 uur :slightly_smiling_face: .

als iemand meer wilt weten, of wilt weten waar je daar coke/wiet kan krijgen moet je ff vragen/Pm-en

Nou nou nou, doe eens kalm. Ligt er volledig aan welke busmaatschappij of reisorganisatie je boekt. Ik ben regelmatig met de bus op vakantie geweest, en met verschillende organisaties. Eurolines en Peter Langhout doe ik nooit meer. Maar Solmar Tours, Gogo Tours, Beach Masters, Arke, De Jong Intra, Oad en Kras Reizen zijn gewoon goeie reizen. Bij allemaal meerdere malen gegaan, en nooit problemen gehad. Beviel onwijs goed. Niet elke busmaatschappij en reisorganisatie is hetzelfde.

Ik ben het met je eens!! Zo’n lange reis met de bus is idd behoorlijk kut. Ik zou er nooit meer aan beginnen

• De bacteriën: Jezus kind, stel je niet zo aan. Dat valt heus wel mee. Daarbij is dat overal zo, ook bij openbare toiletten in Nederland.

• Coke/wiet: seriously? :’) :’) Doe eens normaal.

Like I said, ligt volledig aan de busmaatschappij en/of reisorganisatie.

Met de busreis heb ik geen ervaring, ben met het vliegtuig gegaan. Maar Blanes is ontzettend leuk, veel plezier!

Wat een overdreven reactie zeg. Ik ben ook met de bus naar Spanje geweest en vond de reis erg meevallen. Ik zag er dan ook heel erg tegenop, maar het was zelfs hartstikke gezellig in de bus.

En waar je coke/wiet kan halen? Wie zegt dat ze dat wil?

Onze koffer werd niet gewogen in de bus, maar als hij niet te tillen is dan heb je wel een probleem natuurlijk. Kussen kun je wel gewoon meenemen op schoot, of in de bagageruimte mits er plek is. Das wel een voordeel aan de bus, de regels zijn toch nét even iets soepeler.

Ik ben met de bus ook naar Spanje geweest en vond de reis meevallen hoor! Het was super gezellig in de bus en we hebben een super leuke tijd gehad.

Heel veel plezier in Blanes!

En ohja, onze koffer werd niet gewogen. Ik had wel een kussen en dekentje meegenomen voor in de bus.

ik vind die busreis gewoon helemaal niks , in mijn ervaring was het kut.

en ja die hand desinfectiemiddel zou ik wel meenemen hoor, je kan daar goed ziek van worden. en het is gewoon heel handig , als je handen vies zijn dat je ze heel makkelijk schoon krijgt.

en die coke en wiet , ik heb er al wat pm’s voor gekregen dus kennelijk was het voor sommige mensen wel handig dat ik het er neer heb gezet.

Ga idd me best doen om me aan het gewicht te houden, maar 15 kilo voor 17 dagen is echt veeeel te weinig, bedankt allemaal

Up!

Wieheeft er ervaring met solmar touts ik ga volgend jaar naar salou calypso is dat leul voor een kind van 13