Naar school in buitenland

Boe

Ik ben 15 jaar en het is mijn droom om in amerika te gaan wonen, Californië. Ik ben sinds de laatste tijd nogal depressief enz. En wilde dus naar een boardingschool in het buitenland alleen dat is best wel en ik kom waarschijnlijk ook niet in aanmerking voor beurzen. Maar ik ben er achter gekomen dat ik familie heb in Amerika. Dus ik zat te denken of ik dan bij hun kon gaan wonen en dan daar naar school kan gaan. Voor mij lijkt dat de perfecte oplossing. Alleen ik weet totaal niet hoe ik dat noet aanpakken. Heeft iemand er ervaring mee. Het zou me echt enorm helpen.

Bespreek het met je ouders, mentor of die familie in Amerika. Maar in hoeverre denk je dat het gaat helpen om Nederland te verlaten? Bepaalde problemen met jezelf zul je altijd met je meeslepen, waar je ook heen gaat.

Precies dit! Ze hebben in Amerika ook een andere cultuur, scholen daar hebben ook een andere mentaliteit.

Het buitenland gaat je problemen niet oplossen. Sterker nog, je kunt er nog erger door in de knoop komen als daar dingen gaan die je niet had verwacht oid.

Ik zou niet vanwege je problemen naar het buitenland gaan. Op zo’n boarding school word je niet magisch beter.
je zou wel bijv. een exchange jaar kunnen doen, maar ik zou tevens niet permanent in de VS naar school willen omdat hun schooldiploma echt geen fuck waard is op de arbeidsmarkt in Europa. Je zou kunnen kijken naar scholen die lesgeven volgens het IB (international baccalaureate), maar die zijn vaak duur.