Hi,
Vanmorgen ben ik naar de huisarts geweest, had al een tijdje last van een neerslagtig gevoel en kan op dit moment om alles huilen en irriteer me daadwerkelijk aan bijna alles. Gister was een beetje de druppel, toen had ik ruzie met mijn vriend waarmee ik nu 2 jaar samen ben. Toen besloot ik dat er wat moest gaan gebeuren.
De huisarts heeft me doorverwezen naar een psycholoog. Ik kom er gewoon niet uit met mezelf, heb verschillende problemen waaronder met m’n vader. En kan hier met niemand over praten. M’n moeder houd zich er het liefst buiten, m’n m’n broer en zus zijn hierdoor al uit huis gegaan en m’n vriend probeerde me continue gerust te stellen. Dit vind ik echt heel lief van hem maar de woorden het komt wel goed heb ik niet veel aan.
Toen ik mijn vriend vertelde dat ik een gesprek met een psycholoog wilde verklaarde hij me voor gek, ik had geen hulp nodig maar mijn vader en vond dat ik alles wel aan hem kon vertellen ipv een vreemde. Toen ik hem vertelde dat dit niet lukt was hij heel erg teleurgesteld.
Hoe kan ik hem het beste vertellen dat ik ben doorverwezen naar een psycholoog?
x.