Naar lloret wanneer je een vriend hebt

Hey meiden,

Ik heb sinds kort een vriend, maar in de zomer ga ik 10 dagen met vriendinnen naar lloret. Nu is mijn vriend hier totaal niet blij mee, en wilt echt dat ik niet ga. Alles is al geregeld, alleen nog niet betaald, maar als ik het moet annuleren kost het me sowieso geld, en ik ben n leuke tijd met mn vriendinnen kwijt.
Het doet me natuurlijk ontzettend veel pijn om te zien dat hij het echt niet leuk vind, maar ikzelf wil heel graag gaan.

Wie van jullie is ook wel eens met een vriend naar het buitenland geweest? En hoe hebben jullie dit opgelost? Heeft iemand tips?

Alvast heeel erg bedankt!

Mijn ex ging ook gewoon naar Sunny Beach met een groep jongens. Het jaar erop weer.
Kwestie van vertrouwen is dat vind ik. Ik vond het ook niet heel leuk, maar verbieden ging er bij mij ook echt niet in. Even een weekje doorbijten en daarna weer wat leuks doen met zn 2en.
Zorg anders dat je een beetje contact houdt op vakantie, overdag bijvoorbeeld, als iedereen even iets voor zichzelf doet. Vond ik zelf wel prettig en leuk, te weten waar hij zich mee bezig hield en hoe hij het vond daar.

Verder zou ik me niet laten tegenhouden, ik vind zelf dat je die vrijheid ook in een relatie moet hebben. Hij moet je natuurlijk wel kunnen vertrouwen, maar ik neem aan dat dat het probleem niet is. :slightly_smiling_face:

Wie is hij om je te vertellen wat je wel en niet mag doen? En hoezo ook, het is niet dat je om de seconde besprongen wordt, en stel dat is wel zo, dan ga je er toch gewoon niet op in. Hij mag wel wat meer vertrouwen in je hebben. Ik zou zoiets leuks niet laten schieten!

Ik heb dit zelf nooit meegemaakt, maar ik zou zeggen lekker gaan! Ik snap dat het je pijn doet om hem zo achter te laten. Dat zou ik zelf ook niet fijn vinden. Maar als alles al is geregeld, is het een beetje rot om het op het laatste moment af te zeggen. Als jij wilt gaan, moet je gaan. Sluit anders een deal? Bijvoorbeeld dat jij hem elke avond even op de hoogte houdt. Dat vindt hij vast fijn.

Voor als je gaat, veel plezier! Geniet ervan!

Hoelang zijn jullie al samen en waarom vindt hij het precies niet leuk? Was het al geboekt voordat je een relatie met hem kreeg of daarna?

We zijn nu bijna 3 weken samen, heel kort dus, maar t is niet een relatie waarbij het zo uit is, zeggen we beide trouwens.
En ja, het was al geboekt voordat ik een relatie met m kreeg. Hij vindt t niet leuk omdat hij zelf ook weet wat er daar gebeurd, en dat hij gewoon bezorgd is dat me iets overkomt.

Hij vertrouwt me volledig en is gewoon alleen maar heel erg bezorgd.

Hij mag best bezorgd zijn maar dat hij liever niet heeft dat je gaat, gaat te ver. Al helemaal nu je pás bijna 3 weken hebt.

Ik vind hem dan eerder overbezorgd. En na drie weken zeggen dat hij liever heeft dat je niet gaat… Ik denk dat hij er gewoon maar mee om moet leren gaan.

Pff drie weken… Ik zou gewoon gaan hoor. Dit is echt een kwestie van vertrouwen, wat je misschien nog niet echt opgebouwd kan hebben na drie weken. Praat er nog eens met hem over en maak duidelijk dat je gaat, en dat je echt van andere jongens afblijft en hij jou daarin moet vertrouwen.

Aangezien dit al geboekt is voordat je iets met hem had, zou ik gewoon gaan aangezien jullie pas 3 weken hebben. In andere gevallen zou ik het héél goed snappen, maar in dit geval zou ik gewoon gaan

Ik snap hem wel, maar om nou te zeggen dat je niet meer moet gaan, snap ik niet. Ik zou gewoon gaan!

Het was al geboekt voordat hij er was dus jij kan er niks aan doen. Ik zou hem geruststellen door te zeggen dat je geen rare dingen gaat doen en goed contact houdt met hem.

Of het nou wel of niet geboekt was voordat je een relatie kreeg met hem, hij heeft hier niets over te zeggen. Dit is gewoon een kwestie van vertrouwen. Hij mag het best jammer vinden, maar ik zou in jouw schoenen gewoon willen dat mijn vriend blij voor me is dat ik op een leuke vakantie ga met vriendinnen. Ook als dat een zuip- en feestvakantie is.

Ik heb al meer dan een jaar met mijn vriend, en ik ga na m’n examens ook op examenreis met mijn vriendinnen.
Hij vertrouwt me denk ik helemaal, dat ik geen rare dingen ga doen. Hij heeft tenminste niet gezegd dat hij liever niet wilt dat ik ga, ook niet toen ik het aan het boeken was.
Persoonlijk vind ik dat jij gewoon lekker op vakantie moet gaan met je vrienden. Ik snap dat hij het lastig vind, maar het is jouw vrijheid om te gaan, en dat kan hij niet verbieden.
Je kan hem misschien proberen gerust te stellen, maar anders moet hij zich er maar even doorheen bijten.

Ik kan er nog wel in komen dat hij het niet echt een prettig idee vindt, maar hij gaat niet bepalen wat jij wel of niet gaat doen. Een beetje vertrouwen hebben is echt niet te veel gevraagd, maakt niet uit dat jullie relatie nog maar drie weken duurt. Als ik jou was zou ik gewoon gaan.

Maar Lloret betekend ook niet meteen aan ‘Vreemdgaan’.
Naar mijn weten is dat niet de spaanse vertaling. :’)
Ik begrijp dat ie zich zorgen maakt maar als ie toch logisch nadenkt… Komaan!

Ik zou gewoon gaan. Bespreek het ook met hem en vraag waarom dat ie zo bezorgd is. Maak hem gerust dat ie je moet vertrouwen maar je wel met je vriendinnen gaat en dat ie daar niets aan kan veranderen.
Het is niet dat je met vriendinnen gaat, dat je ook opeens gaat flirten en vreemdgaan ofz. Je kan nog altijd plezier beleven in Lloret zonder al dat gedoe :’).

Als Ik in zo’n situatie zou zitten, zou ik gewoon afspreken om dagelijks eens te bellen (skype, whatsapp) en gewoon contact te houden (Hoe was je dag? Hoe warm is het daar?? etc etc)
MIsschien iets voor jou? maar als ie die contacttijd gebruikt om je te ondervragen en zegmaar zeker wil zijn, zou ik serieus erover nadenken.

Ik kan wel begrijpen dat de vertrouwen bij een relatie van 3 weken niet even ver is als bij een relatie van zegmaar een jaar of 2.
maar dan nog! Hij kan het leuk vinden of niet maar je verbieden en zeggen dat je beter niet gaat??
Nee, dat gaat zomaar niet.

Wat er daar gebeurt hangt van jou af, als je ‘nee’ zegt tegen iemand dan zal er ook niks bij je naar binnen geduwd worden. Je had dit al gepland voordat jullie een relatie hadden en wss was het meer bedoelt als vakantie met vriendinnen en plezier hebben samen ipv een seksfeest.
Maar ik begrijp wel dat hij het lastig vindt, zou ik zelf ook vinden, maar je kunt alleen niemand verplichten. Praat er gewoon nog goed met hem over en zeg waarom jij wilt gaan.

Als het al gepland is → Gaan. Je hebt het al geregeld, je had toen nog geen vriend en ik zou het dan niet meer afblazen.

Maar als het nog niet gepland is, zou ik het ook niet gaan plannen. Ik zou het zelf ook niet heel chill vinden als mijn vriend op een zuipvakantie gaat met zijn (waarschijnlijk grotendeels vrijgezelle) vrienden. Niet lullig bedoeld, maar de meesten komen daar toch echt om te zuipen en te scoren.

Hangt er ook vanaf hoe serieus jullie relatie al is natuurlijk. Geen dingen laten schieten voor een schatje waarmee het binnen een paar maanden toch mee uit is. Jullie zeggen beide dat dit een relatie voor langer is, maar jullie hebben nog maar drie weken. Dan zou ik het niet laten schieten.

p