Naar het MBO, wat aanschaffen?

Hey!
Ik ga na de zomervakantie een MBO 4 opleiding doen.
Alleen het is mij een beetje onduidelijk wat ik nou kan verwachten en moet aanschaffen…
Ik heb de boeken al binnen en er zitten geen werkboeken bij zoals je op de middelbare school hebt.

Is het de bedoeling dat je schriften koopt? We moeten wel een laptop kopen, maar ik weet niet waar die voor gebruikt wordt.

En wat voor tas kan ik het beste kopen? Ik moet zware boeken en een laptop mee.

Alvast bedankt!

Ik gebruikte nog wel schriften op het MBO, het handigst schaf je 1 groot schrift of een collegeblok en dan datum en lesnummer erboven zetten. Weet niet voor opleiding je gaat doen, maar een rekenmachine had ik wel nodig en verder gewoon standaard dingetjes zoals pennen en een agenda. Voor mijn laptop neem ik of een schoudertas mee die groot genoeg is en een handtas met andere spullen, maar meestal pak ik mijn rugtas waar ook een laptop in kan, dat draagt fijner vind ik omdat het echt een zwaar ding.

Inderdaad wat hierboven gezegd wordt : een collegeblok, dat is echt een stuk fijner dan allemaal verschillende kleine schriftjes voor elk vak… Zo heb je 1 groot schrift voor alle vakken, ik redde het tenminste met 1 schrift, want had veel vakken waar ik geen schrift nodig had.

Verder inderdaad pennen, rekenmachine, agenda (ik gebruik zelf mijn mobiel/laptop hiervoor) , en natuurlijk een handige tas waar je laptop maar ook je andere schoolspullen inpassen.

Ik gebruikte bij mijn MBO4 opleiding college blokken van de Hema. Daar zitten 4 tabbladen in die je eruit kunt halen en kunt stoppen waar je ze wilt hebben. Erg handig! Zo kun je meerdere vakken in 1 blok stoppen.

http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/1011/1011510.gif

^ Je hebt ze ook bij de action met bloemen/apple (geen appel) print.