Naar gynaecoloog

Hey meiden,

Ik heb een vraagje heeft er iemand van jullie ervaring met een gynaecoloog ik moet er volgendeweek heen en ben nu al heel bang, ik heb problemen met mijn menstruatie en heb vaak bloedingen gaan ze gelijk de 1e keer dat je daar komt een inwendig onderzoek doen?!

Ik ben super bang, en ik heb ook nog een mannelijke ik had geen keuze.
Iemand die daar heen is geweest en mij wil vertellen hoe de 1e keer verloopt privé bericht mag ook!

Alvast bedankt!!
X

Ps ik ben net 19 en nog maagd

naar de gynaecoloog gaan is niet perse nodig. Als je daar beneden geen problemen hebt, of een probleem qua erferlijkheid (baarmoederhalskanker e.d in de familie,…)

al kan daar nog gediscussieerd over worden. Ik ben 22 en ik ben er eigenlijk nog nooit geweest.
Sommige zeggen wanneer je voor de eerste keer seks hebt gehad (dat heb je niet dus daarom zou je al niet moeten gaan…)

Ik kreeg inderdaad de eerste keer een inwendig echo, en ja het is echt even spannend, vooral als je het kleedhokje uitkomt en met je benen in die houders gaat.
Aan de andere kant moet je maar denken: ik wil niet weten hoeveel dozen die man al heeft gezien, die van jou zal echt niet uitblinken!
Ik was ook maagd, dus het was wel even een gek gevoel, maar het is niet zo dat je dan ineens ontmaagd bent ofzo haha, mijn eerste keer seks was nog steeds speciaal om het zo maar te zeggen.
Als tip wil ik meegeven: doe een lang hemdje aan, dan is het minder vervelend om in je blote hol naar die stoel te lopen, en lekker warme sokken vond ik ook fijn! :wink:

Hahahaha, ik moest echt even hardop lachen hierom. :’)

Maar wat Ellie zegt, ja!

Helaas heb ik wel problemen, en staat mijn afspraak al gepland :upside_down_face:

Ik moest vorig jaar naar de gynaecoloog. Lag in het ziekenhuis en ze wilden kijken of er daar een ontsteking was.
Dus binnen half uur stond ik al voor de gynaecoloog…
Ik had wel een aardige man, ik voelde me wel op m’n gemak en liepen alleen maar grapjes te maken :slightly_smiling_face:
Ik had hem gevraagd of vrouwen het ook ongemakkelijk vonden, maar die waren er dus wel. Als je wilt kan je voor een vrouw vragen :slightly_smiling_face:
Maar het is wel hun baan, ze hebben er al genoeg gezien!
Ik schaamde me op zich wel voor ‘downstairs’, maar iedereen heeft een andere vorm, dus gewoon gaan en niet bij nadenken!
Hij gaat jou er echt niet anders mee behandelen of oordelen over hoe je er daar uitziet.

Zo’n man interesseert het echt niet hoe jij er van onderen uitziet hoor! :slightly_smiling_face: En geef gewoon aan dat je het spannend vindt, dan kan hij je geruststellen en uitleggen wat hij doet, dan weet je wat je kunt verwachten.

Ik moest toevallig maandag voor het eerst naar de gynaecoloog, vanwege hevige pijn tijdens mijn menstruatie. Van te voren keek ik er ontzettend tegen op, omdat ze een inwendige echo gingen doen, maar het viel mij ontzettend mee.

Ze gaan gewoon met een soort piemelvormigding, alleen dan wel wat kleiner, bij je naar binnen, maar die vrouw heeft totaal niet naar mijn vagina gekeken, ze duwde dat ding erin en daarna zat ze vrijwel alleen nog maar op zo’n schermpje te kijken, ze zat zeg maar gewoon naast me.

Mijn ervaring is pijnloos en ook niet echt ongemakkelijk.