Naar gevoel

Elke keer als ik geld uitgeef, krijg ik een naar gevoel. Het is lastig te omschrijven, maar ik voel me dan een soort van ‘schuldig’. Ik denk heel erg veel na voordat ik iets koop, en als ik het dan toch een keer impulsief doe dan breng ik het vaak weer terug of verkoop ik het. Ik was altijd blut en dat boeide me eigenlijk nooit zoveel, maar nu heb ik redelijk wat op mijn rekening staan en ik durf niks meer uit te geven. En als ik dat al doe dan word ik bijna verdrietig, of dan baal ik. Hebben meer mensen dit? En wat doen jullie hieraan?

Ik word juist verdrietig als ik te lang niks voor mezelf heb gekocht! Laatste tijd ben ik helemaal blut :frowning_face:

Iemand heeft een tijdje geleden een soortgelijk topic aangemaakt, misschien dat je daar wat aan hebt.

http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/veel-moeite-met-geld-uitgeven-328023.0.html

Ik heb hetzelfde, al sinds kinds af aan. Sparen is simpel maar uitgeven is echt lastig.

Yep hier heb ik ook ‘last’ van
Eigenlijk is het wel handig? omdat ik mega goed kan sparen :slightly_smiling_face:
Helaas is mijn vriend weer het tegenover gestelde daar in…