Naar Engeland voor een jaar!:D maar welke?

hee iedereen!!:smiley:
heb julie hulp nodig…
ik wil al zowat me hele leven naar engeland een jaar naar school… nu mag het van me ouders, maar nu moet ik kiezen:
Volgendjaar (als ik dus in 5 havo hoor te zitten) en dan daarna terug komen om me 5 havo jaar te doen… OF:
na me 5havo jaar te gaan, dus als ik me examen al gehaald heb…

Nu weet ik alleen niet wat het slimste is… hoe moet ik kiezen?
ik weet wat julie zullen zeggen: ja, das je eigen keuze… daar kunnen wij je niet bij helpen…

maarr: misschien kan ik een voor en nadelen kant maken van als ik volgendjaar al ga… maar nu weet ik niks!

Pleas help!.. wat lijkt jou het slimst? heb je tips, heb je het zelf al eens gedaan/wil je het ook graag doen. help!

ik ga waarschijnlijk met het uitwisselingsprogramma ef.nl *Edjucation First*

pleasse help!

hoe beslis is welk jaar ik wil??

Ik zou na je havo gaan. Dan heb je tenminste al je diploma en kun je een andere opleiding doen als je terugkomt van engeland (plus, dan heb je ín engeland genoeg tijd om te bedenken wat je wilt gaan doen ^^)
Als je er voor gaat, moet je nog ná engeland een jaar doen… en dan zijn al je vriendinnen al van school enzo. Ik zou dus eerst m’n diploma halen als ik jou was.
Enorm cool dat je dat mag! *jaloers* :3

Ik zou na je havo gaan, als ik jou was. Dan heb je je diploma op zak en dan heb je de middelbare school maar gehad; dan kun je ‘de wijde wereld in’ :’) en alvast gaan nadenken over opleidingen enzo. Anders zou je na Engeland nog weer een jaar havo moeten doen… het is een beetje net als met huiswerk maken; of eerst je huiswerk maken, dan de leuke dingen doen en weten dat je geen huiswerk meer hoeft, of eerst leuke dingen met constant in je achterhoofd dat je nog huiswerk moet maken.
Veel plezier:)!

Eerst havo doen.

• Je blijft dan bij je vriendinnen in de klas.
  • Je hebt je diploma al, dat geeft denk ik wel een beter gevoel.

als je gaat na havo 5, kan je lekker relaxen, dan heb je alles opzak en kan je nadenken over je vervolgstudie
en als je je examen niet red kan je nog even relaxen en dan met een schone lei beginnen
dus ik zou daarna doen.

Daarna. Nu kan je nog gewoon met je eigen vrienden en vriendinnen eindexamen doen. Lijkt me wel fijn in een vertrowde omgeving. En dan weet je zeker dat je een diploma hebt. En dan hoef je er ook gewoon niet meer aan te denken en meer genieten in England. :slightly_smiling_face:

hee !:smiley: heel erg bedankt alvast voor julie reacties!
goede argumenten idd.
iedereen zegt volmondig: WACHTEN, haha :stuck_out_tongue:

ja… ik heb eigelijk ook meer de neiging om het na me havo te doen idd… want volgendjaar is al zo snel… en ik bedoel, weet niet of ik der dan al klaar voor ben zo in me eentje, want dan ben ik best jong… (ben dan nét een maandje 16 als ik begin)

ja, heb idd heel erg geluk dat ik mag!:smiley: maar komt ook omdat ik zelf familie heb die daar wonen, dus kan ik die ook eventuueel bezoeken als het even niet meer gaat… ook wilde ik dit al in de 3e, dus ze waren al voorbereid;)

alleen wel jammer… want moet nu dus nog 2 jaar wachten… en ik wacht al zo lang!!!:stuck_out_tongue:

Idd wachten tot je je havo hebt, de tijd gaat zo voorbij voor je het weet zit je in Engeland :wink: Waar in Engeland ga je eigenlijk heen als ik vragen mag?

Na havo sowieso