Naar een Internaat

Mijn moeder vind dat ik naar een internaat moet gaan, ze had het al helemaal overlegd met mijn vader en op internet opgezocht, ik heb alleen een paar vraagjes.
:anguished:? Is er wifi en mag ik mijn telefoon daar hebben?
:anguished:? Hoe vaak zie ik ongeveer mijn ouders als ik daar zit?
:anguished:? Voel ik me wel gelukkig als ik daar zit?
Als er nog iemand is die daar zit/zat, zou het er fijn zijn om een beetje te vertellen hoe het daar is!
xox Vera :*

Of je daar een telefoon mag hebben weet ik niet, maar ga er eigenlijk wel vanuit dat je na de lessen e.d. je telefoon mag gebruiken. Geluk maak je zelf, wij kunnen dat niet voor jou doen.

Het leek mij vroeger altijd awesome om naar een internaat te gaan maar ik ben er nooit geweest. Waarom wil je moeder dat?

Ze vind me heel moeilijk opvoedbaar.

Geef het een kans, op een internaat leer je vanzelf andere mensen kennen waardoor het verblijf daar ook aangenaam kan zijn. Geluk heb je zelf in de hand dat kan een ander niet voor je maken. Je ouders (moeder) vinden je onhandelbaar, ergens zou daar wel een kern van waarheid in moeten zitten anders gaat ze dit echt niet allemaal uitzoeken.

Zelf heb ik geen ervaringen met een internaat en raad je dan ook aan om gewoon open minded erin te stappen. Wie weet is het straks wel de beste ervaring die je ooit hebt meegemaakt!

Bestaat dat nog wel dan? Volgens mij heb je in Nederland alleen maar schippersinternaten, voor kinderen van schippers.

Ik heb geen idee, Ik weet nog wel dat me broer er heen moest van mijn moeder en hij er enorm tegen op keek. Uiteindelijk niet gebeurd. En Iridescent heeft gelijk. Er zal niet veel worden verandert.

Vast wel aangezien haar moeder het al helemaal heeft uitgezocht heeft. In België heb je ze sowieso nog wel!

Ben het er wel mee eens dat dit geen oplossing is voor het probleem. Je klinkt vrij jong, heeft het ‘moeilijk op te voeden’ niet gewoon te maken met de puberteit?

Misschien dat jij en je moeder eerst met iemand kunnen praten over jullie problemen in plaats van meteen aan een internaat denken.
En aangezien je moeder nu nog op internet aan het zoeken is zijn er nog geen vaste plannen dus ik zou er eerst nog niet teveel over nadenken.

Zoals al gezegd probeer eerst gewoon even met je moeder te praten.

Een ex van me heeft ook op een internaat gezeten en die had best veel vrijheid, maar bij hem kwam het ook wel omdat hij er vrijwillig heen ging. Over het algemeen liggen de dingen die je vraagt een beetje aan je ouders. Als je bijvoorbeeld het dorp in wilt dan moet je vaak je ouders bellen om te vragen of het mag van hen en dat soort dingen.

Lijkt mij ook een kort door de bocht oplossing inderdaad. Mijn kind is moeilijk opvoedbaar (en waarschijnlijk gewoon in de puberteit), dus ik stuur haar maar naar een internaat. Zo komt het een beetje op mij over.

Verder is een internaat niet mee hoe het vroeger was lijkt mij. Denk dat je best veel vrijheid hebt, het is ook maar hoe je daar zelf in staat.