Naar een concert in HMH

Haay (:

Ik ga vrijdag naar de try out van het Junior Eurovisie Songfestival maar ik vroeg me 2 dingen af;

• Er staat dat je geen camera mee mag. Natuurlijk wil ik supergraag foto’s maken enzo :’) Controleren ze echt zo goed?

• Het begint om 20:15, de zaal sluit om 19:45, en hij is open om 18:45, hoe lang van te voren zal ik hier zijn? Ik heb een staanplaatsje dus wil dolgraag vooraan!

X

Foto’s maken met je mobiel? En als je vooraan wilt staan, zou ik om 18:45 er zijn :wink: Meeste kans op een goede plek.

Hmm mn mobiel heeft 3.2 mega pixel, niet echt top kwaliteit dus :s

Ja maar zou er dan geen gigantische rij wachtenden staan? ;p

ik zou er zéééker eerder zijn dan 18.45 want ik ging laatst naar de hmh en toen heb ik mega lang buiten in de rij gestaan (nog voordat de zaaldeur open ging dus)

Meestal gaat dat camera gedoe er om dat je geen professionele camera mee mag (met lenzen die je eraf kunt halen enzo), compact camera’s zijn meestal dan wel toegestaan. Maar ik weet natuurlijk niet precies hoe dat bij dat festival ongeveer zit, ik verwacht dat ze er niet teveel op zullen controleren.

Bij mij controleerden ze vorige keer zelfs mijn miniscule handtasje (zo groot als mn telefoon) op eten… je hebt dus in ieder geval nergens waar je je camera zou kunnen verstoppen hihi

Je mag vooral niet filmen. Foto’s maken doet bijna iedereen wel. :wink:
En als je echt vooraan wilt staan… Dan moet je er een paar uur van tevoren zijn. De echte die-hards gaan namelijk echt vroeg. Toen ik vorig jaar naar de HMH naar een concert ging, gingen sommige vriendinnen van mij er ruim 2uur voordat de deur openging al staan, en die stonden ook niet helemaal vooraan… Ik kwam 3 kwartier voordat de deur openging (dus in dit geval zou dat 18u zijn) en belandde uiteindelijk naast hun. :stuck_out_tongue: Dus zoveel maakt het ook niet uit.
Het gaat er ook om of je - als je eenmaal binnen bent - eerst nog gaat plassen, een kluisje regelt, souvernirs koopt…

Oké thanks, ik neem gewoon mn camera mee haha (:

Ben er nog steeds niet helemaal uit hoelaat ik daar zal zijn, het is natuurlijk geen popconcert waar alleen maar tieners komen, dus ik verwacht dat het niet superdruk is.

Op de website van de HMH staat dit:
Hoewel het fotograferen met mobiele telefoons nauwelijks is tegen te gaan, is fotograferen bij een concert officieel niet toegestaan. Het meenemen van digitale fotocamera’s is niet toegestaan en de camera’s worden bij binnenkomst door de security tijdelijk in beslag genomen. Na vertrek is de camera vanzelfsprekend weer op te halen bij de security. Meer informatie over fotograferen staat in de kleine lettertjes op de achterkant van het ticket.

Maar ik betwijfel of ze er echt op controleren en het innemen. Ze controleren wel tassen als je naar binnen gaat, dus stop je camera dat moment anders in je broek- of jaszak?

Anyhow, er is ook gewoon een concerttopic (waar ook mensen al eerder in de HMH zijn geweest) waar je deze vragen in kunt stellen (http://forum.girlscene.nl/forum/media-film-muziek/het-concert-topic-111622.new.html) dus ik zet hier een slotje op :slightly_smiling_face: