naar dokter gaan zonder ouders weten voor blaasonsteking?

Haaai,

Ik heb even een vraagje. Het is namelijk zo dat ik elke keer na seks het gevoel heb dat ik een blaasontsteking krijg en dat is dus heel vervelend. Vervolgens moet ik allemaal cranberry pillen nemen en heel veel drinken om het proberen te voorkomen. Ik wil dus eigenlijk naar de dokter toe, omdat het gewoon elke keer zo is. Maar ik wil niet dat mijn ouders het weten. Ik vroeg mij dus af of dit mogelijk is? Komt het dan niet uiteindelijk toch bij hun terecht door de verzekering? Toen ik weer eens een keer een blaasontsteking had bijvoorbeeld kreeg ik antibiotica, maar de enige manier dat hun er niks van mee zouden krijgen was dat ik het dan zelf moest betalen…

Ik zou even naar de huisarts bellen om het te vragen.

Plas je wel na de seks?
Als je boven de 16 bent kan het volgens mij wel, maar dat weet ik niet zeker.
Boven de 18 sowieso.

plassen na de seks inderdaad!
En blaasontstekingen kunnen ook van iets anders komen dus in principe hoeven je ouders niks van de seks kant te weten :wink:

sowieso plassen gelijk daarna.
Veder kan je anders tegen je ouders zeggen dat je naar de huisarts gaat omdat je denkt dat je blaasontsteking hebt. Je hoeft ze niet de rest te vertellen

Wat hier inderdaad al gezegd is. Blaasontsteking kan ook zomaar voorkomen dus t zou echt geen ramp zijn als ze het te weten kwamen. Lijkt mij

Volgensmij heeft de dokter geheimhouding, maar je ouders kunnen wel te weten komen dat je naar de dokter bent geweest, je kan tegen je ouders toch zeggen dat je naar de dokter bent geweest voor je knie ofso

De dokter heeft inderdaad geheimhouding, maar de verzekering kan gewoon de rekening sturen voor je medicijnen. Dan hangt het er vanaf wie je rekeningen betaalt.
Tot je 18e ben je meeverzekerd met je ouders en zullen zij het dus zien. Na je 18e moet je je zelf verzekeren.
Bij mij is het zo geregeld dat mijn ouders nog betalen voor mijn ziektekosten (omdat die gewoon torenhoog zijn en ik die zelf niet kan betalen). Zij krijgen dus mijn rekeningen binnen en kunnen daarop zien welke medicijnen ik voorgeschreven krijg.

Ligt eraan. Ik ben boven de 18 maar mijn post komt nog wel thuis binnen. Maar waarom is het zo’n probleem dat je ouders het zien?

Je kan gewoon naar de huisarts gaan en urine onderzoek doen. Als je zegt dat je niet wil dat je ouders worden ingelicht kan je dat gewoon zeggen.
Maar waarom zou je het niet willen zeggen?
blaas ontsteking is iets heel normaals. Je kan het makkelijk krijgen van een rokje dragen waardoor bacteriën meer ruimte hebben.
Mocht je nou vaak last hebben van een blaasontsteking dan kan je in gesprek gaan met je huisarts. die kan je dan medicatie geven die je dagelijks of wekelijks moet slikken ter voorkoming dat je het krijgt.
sommige mensen zijn er ook heel gevoelig voor. Het is compleet normaal

Nouja, blaasontsteking komt natuurlijk niet alleen door seksueel contact. Dus als jij niet wil dat je ouders weten dat je seks hebt, kun je alsnog gewoon eerlijk zijn over die blaasontsteking lijkt mij?