Naar die school gaan, of niet?

Als ik zo alleen die presentatie gids kijk, word ik al blij.
Tweetalig vwo(ik hou van Engels), een mogelijkheid om IB Diploma te halen(dat vervangt vwo 5/6, en het geeft toegang tot alle universiteiten over de hele wereld) uitwisselingen met scholieren uit andere landen(dat heeft mijn huidige school niet), de vakken die ik al heel lang wil krijgen. Klinkt als een enorm geweldige school. Op de site staat dat de citoscore minimaal 542 is, nou, dat heb ik. Alleen ze zeggen niks over instromen(dat ik dit jaar wil afmaken op mijn school waar ik geen tweetalig doe, en daarna verder ga op die school), het is 45 minuten fietsen, en best pittig onderwijs. Ik hou van een uitdaging, dat wel.

Ervoor gaan?

Ik heb eventjes opgezocht wat de reistijd is. het is 20 km fietsen, dus 80 minuten. Moet te doen zijn.

Als jij je er goed bij goed moet je er zeker voor gaan!
Maar ik zou, naast die presentatie gids, ook even kijken voor opendagen en meeloopdagen. Een gids kan je al het mooie kleurrijke gaan vertellen, maar achteraf kan het heel erg tegenvallen.

Ik heb zelf ook tweetalig onderwijs gevolgd en het IB examen afgelegd, en raad het je zeker aan!

Ja, dat ga ik ook zeker doen! :slightly_smiling_face:

Uhm, nee. Ik zit nu in de brugklas. En als ik ergens dit jaar van mijn school af ga en naar die school ga?

Bel morgen even naar die school en leg je verhaal uit. Misschien spreekt je enthousiaste verhaal ze wel aan en mag je toch een keertje langskomen! Nee heb je, ja kun je krijgen.

Goed idee :slightly_smiling_face:. Ik vond het al raar dat er niks op de site stond over instromen :flushed:.

Wacht wat. Je krijgt dan na 4 jaar je VWO-diploma als ik het goed begrijp, en hoeft geen 5 en 6 vwo te doen?

Doen! Als jij er enthousiast over bent en overtuigd, staat niets je tegen. Die 45 minuten moet ik ook. Ik kan niet zonder :wink: Zul jij ook krijgen als je er aan gewend bent.

Nee :stuck_out_tongue:. Je gaat door met een ander soort opleiding, en als je daarvoor slaagt, heb je een internationaal diploma, en dat is meer waard dan een Nederlands vwo diploma

Oh ik wou net zeggen, zou lekker zijn dan als je 5 en 6 niet hoeft te doen, dat zijn de zwaarste jaren! Maar klinkt als een toffe school en jij klinkt ook heel enthousiast, het enige nadeel zou de reistijd zijn, maar er zijn zoveel mensen met reistijd! Ik moet zelf ook 3 kwartier fietsen (al ga ik meestal met de bus) en ik heb er een gruwelijke hekel aan, maar het is het voor jou wel waard als ik je zo hoor (ik heb zelf geen keus voor een andere school dichterbij en zelfs nu is het al geen ‘ramp’).

Ik wil later wat doen met Engels en dat weet mijn moeder, dus ik hoop dat ze ook inziet dat ik zo enthousiast ben dat ik mag. 5 en 6 niet doen zou gemeen zijn :p. Die reistijden boeien me niks, eerst fietste ik 50 minuten, als ik me moest melden moest ik ook om 7 uur de deur uit… En anders, lang leve openbaar vervoer :slightly_smiling_face:

Ik heb 2 keer verkeerd gekeken xd. De eerste keer dacht ik 45, toen dacht ik 120, nu zijn het er 80 :stuck_out_tongue:

Ik ben toen blijven zitten omdat door het pesten mijn gezondheid achteruit ging. En toen kon ik inderdaad niet meer informatie opnemen. Ik was toen grotendeels ziek. Maar ik van de basisschool vwo advies gekregen en 546 als citoscore, en nu sta ik gemiddeld het laagst een 7,3. Moet te doen zijn :slightly_smiling_face:

Waarom probeer je haar van gedachten te veranderen? TS is zoo enthousiast dus ik zeg zeker doen! Je school is het belangrijker dan hobby’s en werk en je zit pas in de brugklas. Als het weer niet goed is kan je altijd met de bus. Werken en hobby’s kan nog altijd in het weekend dus daar zou ik mij echt niet druk om maken. Je klinkt echt heel gemotiveerd en je voldoet aan die eisen die ze stellen om toegelaten te worden dus ik zou het zeker proberen. :slightly_smiling_face: