Naar de film met epilepsie

Hoi,

Mijn broertje wil heel graag naar de nieuwe Spiderman film, maar in de Pathe bioscoop in de buurt draaien ze hem alleen in 3D. Hij heeft epilepsie en kan niet tegen de effecten die gebruikt worden in 3D films.

Weet iemand of er ergens een bioscoop is (Zuid-Holland liefst) waar ze de Spidermanfilm afdraaien in 2D? (normale film dus)

Ik hoop dat iemand het weet!

Ik denk dat je dan het beste even op de websites van de bioscopen in steden bij je in de buurt kan gaan kijken. Kost niet zo veel tijd.
Wij weten zo ook niet waar je woont en kennen ook niet alle films van alle bioscopen uit ons hoofd.

Dat heb ik al gedaan, maar overal is het in 3D. Ik dacht dat hier iemand misschien een minder bekende bioscoop kende waar ze geen 3D draaiden ofzo.

Ik vind het trouwens niet erg als het een stukje van mijn woonplaats (Dordrecht) af is hoor, als het maar wel een beetje in de buurt is en ik niet 2 uur hoef te rijden voor een film :’)

Gezien het feit dat The Amazing Spider-Man niet voor niets eigenlijk The Amazing Spider-Man 3D heet, heb je pech. Deze film is alleen maar in 3D te bekijken, of je moet de film gaan downloaden. In de bioscoop is hij alleen maar in 3D te vinden.

Speciaal omdat ik niks te doen heb, heb ik het even voor je opgezocht.
Helaas draait hij alleen in de Foroxity in Roermond en Sittard (beide Limburg) in 2d.

Dat is dikke onzin. Ook mensen die maar aan één oog kunnen (wat er best veel zijn) hebben niks aan die 3D films.

Misschien een hele domme opmerking, maar kan ie niet gewoon zonder bril kijken? Of heeft dat geen effect?

Als je zonder bril kijkt zie je alles 3dubbel.
Mijn ex vriendje heeft ook epilepsie en we zouden naar de titanic gaan maar we gingen niet omdat het te lang duurde. Je moet hem denk ik gewoon downloaden ofzoiets… Er is niks aan te doen jammergenoeg.

Mijn schoonbroer heeft ook epilepsie maar die gaat regelmatig naar 3D films. Vind het trouwens belachelijk dat zo’n beetje alle films tegenwoordig in 3D zijn, ik ken meer mensen die er niet tegen kennen dan die er wel tegen kunnen.

ik heb ook epilepsie mensen met epilepsie die lichtgevoelig zijn (ik ook) kunnen ook niet tegen gewone bioscopen,natuurlijk weet ik niet hoe erg je broertje het heeft en welke vorm(en) ik zou er wel mee uitkijken

Ik had gelezen dat je van die brillen hebt waarbij je 3D-films in 2D ziet, alleen ik durf niet te zeggen of dat het zelfde effect heeft als een 2D-film.
http://www.2d-glasses.com/

Maar vind je broertje Batman niet leuk? Volgende week komt die nieuwe film en die is gewoon in 2D. Het is dan wel geen Spiderman, maar wel in het zelfde genre en het zijn allebei 12+ films.