Hi All,
Ik ben vorige week naar België verhuisd voor mijn master maar ik word echt gek… Ik was heel enthousiast en had er echt heel veel zin in om na mijn tussenjaar weer te studeren, maar alles valt nogal tegen.
- Ik mis mijn ouders en familie heel erg. IK heb al een tijdje in Engeland en Cambodja gewoond… dus ik ben gewend om wat verder weg te zitten, maar deze keer voelt het meer alsof ik wegvluchtte voor mijn leven in NL dan dat het gebaseerd was op ‘‘ik vind het gewoon heel leuk om hier te wonen en te studeren’’.
- Ik word gek van mijn huisgenoten, nu al, ze zijn heel lief maar maken heel veel herrie, savonds laat douchen naast mijn kamer, uren badkamer bezet houden, 5 mensen laten logeren( on huis bestaat uit 5 mensen!!).
- Voordat ik begon had ik al mega twijfels over deze master… maarja ik had mij niet op tijd voor andere in geschreven dus als ik wilde studeren was dit de enige optie.
- Ik heb ook niet vrienden hier nog, en omdat ik een soort gek schakelprogramma doe, zit ik met alleen belgische mensen die altijd in het weekend naar huis gaan… De mensen die ik heb ontmoet waren wel aardig maar vooral tijdelijke exchange students.
Ik zou het liefst gewoon alles willen inpakken en weer terug naar NL gaan… maar ik wil het toch proberen omdat ik hier wel tijd en geld in investeer… Hoe kan ik het beste proberen er iets van te maken, en te beoordelen of dit wel de juiste keus was??
Liefs, en alvast bedankt!