Naar Amerika met het vliegtuig

Heyhey,
Binnenkort wil ik naar Amerika, om mijn beste vriendin op te zoeken, hier is ze namelijk een jaar high school aan het volgen.
Ik ben dus aan zoeken wat het goedkoopste is, nou heb ik gevonden dat 2 losse tickets het goedkoopste is, dus eerst van Amsterdam of Brussel naar Chicago en dan verder een los ticket naar de plek waar mijn vriendin zit.
Het is dus niet 1 reis waar je een paar keer moet overstappen!!! Ik zou dan echt meerdere tickets moeten boeken.
Zelf ben ik al wel een keer naar NYC met mijn moeder geweest, hier hoefde ik alleen niet over te stappen (behalve in London, maar de koffers werden gelijk doorgestuurd). Verder weet ik dus wel hoe de immigration werkt. Maar wat te doen hierna?
Hebben mensen hier toevallig ervaring mee? tips? en hoe zit het met je koffers dan? want die moet je namelijk de eerste keer zelf ophalen heb ik gelezen.

Groetjes!

Je moet er sowieso op letten dat je genoeg tijd hebt zitten tussen je 2 vluchten. Zou een beetje jammer zijn als je al moet boarden voor je tweede vlucht, maar je hebt je koffer nog niet kunnen halen na je eerste vlucht. Want daar moet je inderdaad zelf voor zorgen bij 2 vluchten.

Het lijkt mij overigens niet praktisch. Stel dat er iets gebeurd met je eerste vlucht (vertraging oid) dan is er een kans dat je je tweede vlucht niet haalt. Bij een vlucht met overstap wacht (dacht ik) het vliegtuig op de passagiers als die vertraagd zijn door de eerdere vlucht. Hebben wij iig wel een keertje gehad

Ja oke, maar het zal toch 300 euro schelen als ik het op deze manier zou doen.
Dit is ook waarom ik het hier vraag, miss hebben mensen hier ervaring mee en kunnen ze tips geven. Zo niet dan zou ik een vlucht moeten boeken die gewoon 1 overstap punt heeft.

Toch bedankt!

Zorg er inderdaad voor dat je genoeg tijd tussen de vluchten hebt zitten. Je moet niet alleen je koffer van de bagageband halen, maar jezelf ook opnieuw inchecken. Let er dus ook goed op of je koffer aan de eisen van de eerste én tweede luchtvaartmaatschappij voldoet, anders krijg je daar gezeik mee. En inderdaad tijd inplannen voor eventuele vertragingen. Dit is wat me nu even te binnen schiet.

Dankjewel! Kan ik hiermee ook achter de douane blijven of moet ik dan weer voor de douane, omdat ik mij weer moet inchecken?

Heb hier verder geen ervaring mee, maar ik denk dan dat je inderdaad opnieuw door de douane heen moet, aangezien inchecken zoals je weet daarvoor gebeurt.
Kun je anders niet bellen met de luchtvaartmaatschappij? Ik weet niet met wie je vliegt, maar maatschappijen als KLM kunnen je vast meer informatie verstrekken over dit soort zaken en anders weten zij precies bij wie je kunt zijn. Er is ook een kans dat je gewoon door kan geven dat je gaat overstappen en dan hoef je dat gedoe met inchecken niet opnieuw te doen, maar dat kunnen zij je beter vertellen.

Je moet dan ook weer door de douane!
Ik heb dit ook een keer gedaan, zelf de koffers ophalen etc. Ik heb een uur gewacht bij de bagageband maar mijn koffer kwam maar niet, bleek dat ze mijn koffer toch meteen door hadden gestuurd, terwijl ik hem toch echt op zou moeten halen. Daardoor haalde ik mijn 2e vlucht bijna niet, omdat ik ook weer door de douane moest, weer moest inchecken, etc. Dit was btw in philadelphia.

Ik weet niet hoe lang je van plan bent te gaan maar anders zou je ook nog kunnen overwegen om alles in zo’n handbagage koffertje te proppen. Dan heb je dat gedoe van koffers halen helemaal niet.

Wij hebben dit ook een keer gedaan (met koffers) en toen hadden we een uur overstaptijd. En dat was veel te weinig. Je moet je koffers opnieuw inchecken, door de douane én door customs en customs nam zoooveel tijd in beslag. Uiteindelijk zijn we geholpen door de rolstoelbegeleiders zodat het wat sneller ging maar we hebben uiteindelijk die vlucht echt maar net gered en er was zoveel stress :’)