Naar 5 maanden lijnen, sta ik oppeens stil..

vaak is het zo dat je lichaam er aan went dat je ineens gezond eet en dan wordt het steeds zwaarder om met het zelfde tempo af te blijven vallen. nog een tandje harder met het sporten denk ik

Bolgens mij is het heel normaal. Op een gegeven moment gaat het steeds langzamer en moeilijker om af te vallen, en gaat het om grammetjes. Dan is het bijv een maand sporten voor een halve kilo, of zelfs minder.

Goed bezig trouwens =) Gewoon volhouden, en eventueel zo aanpassen dat je jezelf een gezonde levensstijl aanleert die je kan volhouden voor de toekomst.

Fijn dat jullie allemaal zo lief/positief reageren! :slightly_smiling_face:

Sommige hebben het hier over water met citroensap? Waarom is dat zo goed voor je? val je daar sneller van af? =D

^ Dat heb ik ook wel eens gehoord. Nou ja, ik eet gewoon zo’n 2x per week een hele citroen op. Jaja, raar, ik weet het, maar ik vind het echt heel lekker. Ik doe het al sinds ik heel jong ben. En ik doe ook heel vaak bij het avondeten citroensap er over heen. En dan niet een klein beetje. Maar dat is omdat ik het lekker vind, niet om af te vallen. :’)

Maar hoe drink je dat? Water met citroen is toch niet te zuipen x__x en ik kan me niet voorstellen dat je afvalt als je er suiker bij gooit.

^
Van google:
Wanneer je zelf jus d’orange maakt doe er dan een citroen (of een halve) bij, ook erg lekker.
Maak een salade en gebruik de citroen als dressing, dit kun je eventueel samen met azijn doen.
Citroensap kun je ook over appelstukjes doen, zo blijft het langer vers en zal het niet zo snel bruin worden.
Voeg citroensap toe aan water, je kunt er ook honing bij doen zodat het wat zoeter wordt.
Doe wat citroensap bij zwarte thee, zo maak je lekkere citroenthee.
Wanneer je iets te drinken (denk aan frisdrank en sap) wilt nemen doe er dan wat citroensap in, het zorgt ook nog eens voor een frisse smaak.

Dus ga maar eens citroensap drinken en hopen dat ik afval :slightly_smiling_face:

Owh dus ik kan ook citroen in de thee doen ipv water? Dat klinkt al beter :grin:

Maar mss wel leuk! Ik meldde gisteren dat ik dat citroen-‘dieet’ ging proberen bij mijn vriend. Hij is biotechnologisch analist (ofzo) en hij keek me eerst echt aan met een blik alsof ik weer onzin uitkraamde. Maar hij vond het een heel goed idee. Hij zegt dat het eten van citroenen de citroencyclys (ofzo) bevordert en dat je dan 5x meer energie kan hebben + betere spijsvertering. Ik snap er geen hol van. Maar conclusie is dat het dus echt werkt. Zijn docente had het ook geprobeerd, maar was gestopt omdat het niet te pruimen was :0

dat kan het zeker wel zijn want je lichaam heeft voor zichzelf een idee van wat een prima gewicht is en voor de een ligt dat te laag (waardoor het lastig is om boven een bepaald gewicht te komen) en voor de ander wat te hoog (waardoor het lastig is om onder een bepaald gewicht te komen)
het is niet alsof bmi iets automatisch ingebouwd is in je lichaam waarvan het altijd maar denkt dat dat het enige gezonde is

Maar helpt dat ook? Ik ben namelijk gek op citroen eten. Mijn ouders komen ook telkens aan met: “Dat is slecht voor je tanden,” maar is dat zó erg dan (als je goed poetst e.d. natuurlijk)?