Naar 5 maanden lijnen, sta ik oppeens stil..

Hallo allemaal.
Ik begon met een bmi van 30 (obesitas) 86,9 kg (dit was in 2011)
9 januari 2012 ben ik officieel begonnen met gezond eten, en veel sporten.
Ik woog op 9 januari 85,5 kg.
Nu ben ik

144 dagen/20 weken/ oftewel 4 maanden verder, en weeg ik al 3 weken tussen de 71,5 en de 72,2… en dit veranderd maar niet… ik sta gewoon stil tussen deze twee getallen. Ik eet best gevarieerd, de ene keer brood, de andere keer crackers. (en het beleg varieer ik ook).
Ik ga wel sinds 2 weken 2 keer in de week hardlopen en 1x in de week fitnessen ipv 3x in de week fitnessen…
Ik hoop dat het daar door komt, maar hebben jullie misschien tips?
Mijns streef gewicht is 65 kg, en ik ben 1.70 m.
Het grootste probleem is dat ik eerst dus ongeveer 500 gr tot 1 kg in de week afviel…

Volgende week is het 5 maanden, dat ik aan het lijnen ben.

het kan ook zo zijn dat je te weinig calorieën binnen krijgt, en je lichaam nu echt alles probeerd vast te houden, zodat je niet nog meer afvalt

Maar ik krijg voldoende calorieën binnen, ik eet 1x in de week pizza of patat etc. en de rest eet ik gewoon gezond… en ik vind het echt apart…

Is vaak zo, is een kwestie van doorgaan en niet gedemotiveerd raken… Normaal heb je dat al na een paar weken dat je het punt hebt bereikt dat je stil staat.

je zou ook nog altijd een dietiste op kunnen zoeken

Ik vind dat je al knap bent afgevallen hoor, vind ik heel goed van jou! (:

De laatste 5 kg zijn vaak de moeilijkste heb ik al veel horen zeggen. Normaal val je wel af van hardlopen dus ik denk niet dat het daaraan ligt. Mijn moeder is ook aan het diëten en ze wordt ook gek van haar laatste 5 kg die ze er niet af krijgt terwijl ze nog steeds hetzelfde doet als in het begin :'D. Ik denk dat je gewoon even gestabiliseerd bent. Ik zou zo blijven verderdoen, je bent goed bezig!

Je zit waarschijnlijk op een plateau, je lichaam is nu gewend aan het sporten en eten en vooral als je een strikt schema hebt, wat helpt is dus sport en eet schema helemaal omgooien. Google maar eens ‘plateau afvallen’ ik denk dat je daar iets aan hebt.

Ja, er staat dat je lichaam het dan goed vind zeg maar… maar ik ben nog steeds te dik, en dat kun je ook zeker zien, dus dat kan het niet zijn.
Ik raak wel een beetje gedemotiveerd natuurlijk, maar ik doe mijn best.
Dankjulliewel! (:

Ik vind het heel knap van je dat je zoveel bent afgevallen. ik ben al een jaar bezig van de 65 naar de 60 kilo. en het gaat altijd binnen 2 weken al naar 63.5. Maar dan stopt het opeens. gaat het suppppeer slooom. dan schommel ik steeds tussen den 62.5 en 63.5 en het schiet maar niet op en raak ik weer gedemotiveert.
Maar nu ben ik dus 62.8 en moet ik gewoon volhouden. de eertse kilo’s gaan altijd het snelst eraf, daarna gaat het op de een of andere manier minder snel. je moet gewoon echt volhouden. nu heb jedenk ik pas succes op de lange termijn…

In het begin gaat het altijd heel snel … :slightly_smiling_face: dat is een feit omdat je lichaam ineens omkeert.

Op een gegeven moment is je lichaam hieraan gewent dus gaat het minder snel omdat die het al weet zeg maar. Je zal dus een manier moeten zoeken waarop je lichaam weer moet wennen aan iets nieuws waardoor je dus afvalt

Erg knap van je ik wil dit ook :[ heb hetzelfde gewicht als jouw zn beetje en lengte

En wat drink je allemaal dan? Want ik ken iemand (niet persoonlijk) die is al 30 kilo kwijt en ze eet gewoon normaal :slightly_smiling_face: Ze drinkt water met citroensap voor het eten. 1/3 citroensap en 2/3 water, en dan met verse citroenen. Behalve als ze weggaat, dan doet ze van dat citroensap uit zo’n geel flesje in een flesje water.
Zelf vind ik het heel erg smerig, maar je kan het proberen! Ik weet trouwens niet hoelang ze er over gedaan heeft om die 30 kilo kwijt te raken…

^ Hé, zij eet normaal en valt eigenlijk gewoon af door dat citroenwater? Dat moet ik ook eens proberen! :'D

Ja ze eet gewoon normaal! Voor het eten neemt ze elke keer een glas citroenwater! :slightly_smiling_face:, en als ze weggaat ook. Maar ik vind het echt heeeel smerig hahah…

dit is heel normaal joh!, niks om je zorgen over te maken.
hoe langer je lijnt hoe moeilijker alles erafgaat heb ik altijd gehoord.
je moet gewoon rustig doorgaan,!
x

Ik heb het zelfde. Ik ben 1,58 en blijf steken op iets minder dan 60 kg. Een gezond gewicht dat wel, maar ik was vroeger altijd rond de 52kg. Ik wil graag terug, maar hoe veel ik ook gezonder ga eten (ik heb frisdranken, fastfood en snoep zo goed als verbannen) of ga sporten het helpt niet tot nauwelijks. Ik heb dit serieus een half jaar volgehouden. Het gekke is, als ik mezelf ‘laat gaan’ en zo nu en dan een frietje pak of toch wel een snoepje meeneem naar de bios kom ik ook niet aan. Ik blijf echt op dat gewicht hangen.

Ik doe zelf aan een hardloopschema en ik begin nu langere afstanden te hardlopen. In theorie zou ik dus vanaf nu echt af moeten vallen. Ik ga dit van de vakantie proberen omdat ik echt afgevallen wil zijn in augustus als ik naar mijn familie toe ga. Maar als het dan niet lukt, dan denk ik dat ik het maar opgeef. Er is een grens van wat ik op wil geven voor een ‘perfect’ lichaam. Ik ben niet iemand die alleen maar aan de kipfilet met sla gaat zitten. Ik ben er ook van overtuigd dat tijdelijk dieten niet helpt.

ik zie vaak lijstjes van je voorbijkomen die echt goed zijn! Iig om af te vallen dan. Misschien kun je naar een sportschool toe/dieetist? Dan leg je ze het probleem voor en kunnen ze een werkplan voor je opstellen? Of misschien sport je veel? Dan zet het het vet wat je verbrandt weer om in spieren en dat weegt (zoals je waarschijnlijk wel weet) meer.

@citroenwater mensen

Zou kunnen, je maag bepaalt of het eten verder kan gaan door de zuurtegraad. Er worden eerst allemaal stoffen uitgehaald, en dan is het eten minder zuur. Dan kan het verder naar je darmen e.d.
Wanneer je dus met citroensap het eten veel zuurder maakt, blijft het langer in je maag zitten. Er worden dus meer voedingsstoffen uit gehaald en je bent langer verzadigd.

Is even mijn logica, niet geheel wetenschappelijk onderbouwd, alleen het 1e deel

Ik heb geen tips, maar ik wil wel zeggen dat ik het supergoed van je vindt dat je zoveel bent afgevallen!!! Keep going girl!!!

Dankjullie wel meiden!!
Ik sport 3x in de week… en drink alleen maar water,thee,bouillon en in het weekend crystal clear…
Dat citroen met water is een goeie… ik denk dat dit in de vakantie wel handig is! Want ik werk/stage op een basisschool, dus staat een beetje raar als ik de hele tijd met citroenen etc. heen en weer loop haha.

oxelsnor- hoe zwaar ben jij dan? en wat is je lengte?

Fijn dat jullie allemaal reageren, krijg leuke reacties van mensen dat is wel fijn.
Alleen zijn mijn lovehandles etc. echt groot, en soms zie ik mensen die dan even zwaar als mij zijn, en even lang… en die zien er dan weer veel dunner uit. best apart…
Ik doe mijn best, meer kan ik niet doen :slightly_smiling_face: