Naam voor toneelvereniging gezocht!!

Haaaallo
Ik moet een naam verzinnen voor een toneelvereniging die ik oprecht met vrienden van mij. Ik heb wel een paar ideeën maar nu weet ik niets meer. En ik heb nog niet zo’n gevoel bij een naam gehad van: ‘ja, dit is het’. Dus ik wou vragen aan iedereen die dit leest:
Weet je misschien een leuke naam?
Ik dacht aan een kort en krachtige naam, 1 zelfstandig naamwoord zoals: Krijt ofzoiets.
Maar als je iets anders leuks hebt zou dat ook suuuuuper zijn!!
:grinning:
Thanks in advance!!

Zo’n leuk idee van je! Wat dacht je van schreeuw? Is misschien een beetje eng maar je kan iets kiezen waar de toneelschool voor staat. Krijt vind ik ook wel leuk.
Succes ermee!

Al enig idee welk genre jullie willen gaan spelen? Misschien kunnen we daar dan op verder denken.
Schreeuw is wel leuk, maar dat doet me meteen denken aan dat schilderij, dus zou ik niet doen :sunglasses:

Het is muziektheater. We willen wat met geschiedenis gaan doen en klassieke stukken in een modern jasje stoppen enzo. Shakespeare stukken bijvoorbeeld. Of verhalen van Charles Dickens of Oscar Wilde. Iets in die richting.

Charles Wilde
Oscar Dickens
Shake-speer
Big MacBeth

^ Big Beth is ook wel gaaf!

Zoek iets waar jullie gemeenschappelijk van houden dus bijvoorbeeld:

-perzik
-achtbaan
-kers
-design

Idk

(Oke dit is een heel slecht advies, zie dit maar als een up en negeer het maar haha)

Haha nee hoor!! Op dit moment ben ik blij met alles wat voorbij komt :wink:

Anno Nu? omdat je de stukken modern maakt.
Of Voyage omdat je door de tijd reist als het ware :stuck_out_tongue:

Ok meer ideeen heb ik niet, lastig zeg!

Als je denkt aan krijt, zou ik t eerder " stuc" noemen, alsof je een oud stuk opnieuw glad maakt met stucwerk, dat lijkt me dan logischer :wink:

Of “Shake”
(gebaseerd op Shakespeare en je gaat geschiedenis en het heden als het waren door elkaar halen of “shaken”)

Zit wat in :wink: aan de andere kant dan wel soort van 2 betekenissen :stuck_out_tongue: