Naam veranderen?

Ik heet Priscilla. Ik ben wel tevreden over de naam, maar… in Nederland is het een ordinaire naam. Althans, dat vind ik, m’n moeder en m’n broer. We hebben jarenlang in midden-Amerika gewoond (m’n ouders komen daar vandaan), en daar is het een hele normale naam. Maargoed, ik ben blond en heb blauwe ogen, woon in Nederland en ik heet Priscilla. Dat vind ik gewoon echt niet kunnen.

Nou, gelukkig heb ik een tweede naam, Catherine. Maar dat is voor de meeste Nederlanders moeilijk uit te spreken. Dus nu twijfel ik tussen de namen: Pris, Cate en Cat. Uiteindelijk laat ik m’n naam niet officieel veranderen, ik kan er natuurlijk zelf voor kiezen om aangesproken te worden met mijn tweede naam of hoe dan ook.

Wat vinden jullie het mooist, Pris, Cate of Cat?

Cate, want ik denk dat je vooral moet denken aan de uitspraak van deze namen hier in nederland. Cat staat wel heel mooi, maar hier spreken mensen het plat uit als Ket, als amerikanen het uitspreken klinkt dat toch een stuk mooier.
Cate (Kate) vind ik zelf een super mooie naam.
En Pris vind ik zelf niks veranderen aan je huidige naam, dan kun je net zo goed aangesproken blijven worden met de naam priscilla.

Maar wel jammer dat je niet tevreden genoeg bent met de naam die je hebt gekregen.

Cate.

Bij Cat denk ik echt aan een kat.
& bij Pris, ja , je hebt wel gelijk , Priscilla is echt een ordinaire naam , dus Pris ook een beetje :flushed:

Cat wordt denk ik idd snel uitgesproken als ‘ket’, maar misschien wordt Cate uitgesproken als ‘keet’?

Cate. :grinning:

hoe zeg je cate anders dan ‘keet’ dan o.o?

Ik ken iemand die Priscilla heet, vind het verder geen ordinaire naam ofzo…
Catherine is toch niet zo moeilijk uit te spreken? Zeker niet als je t op z’n Nederlands uitspreekt, ik vind het persoonlijk mooier dan Pris, Cate of Cat. Maar van die drie zou ik toch voor Cate gaan.

Pris spreek ik wel gewoon uit als Pris.
& Cate als keet
& Cat als ket.
hoe wil jij het uitspreken dan xD?

Pris lijkt op pis, dat zou ik niet doen.
En Caté en Cat, dat word inderdaat nogal keet en két.
Maar al zou ik moeten kiezen zou ik voor Cat gaan.

Haha dat bedoel ik dus =P
Cate moet je niet uit spreken als keet. Nederlanders denken van wel. Het hoort eigenlijk meer ‘kheet’ te zijn, of zo iets. Moeilijk uit te leggen, maar Cate en keet zijn twee verschillende dingen.

O bedoel je als kiet ofzo? ; kieeet. weet niet hoe ik het moet zeggen ;p

Nee, gewoon Cate, maar niet als keet.

Ik ken echt heeeeel veel Priscilla’s
OT; Cate vind ik een leuke naam, dus als ik jou was zou ik Cate doen!:slight_smile:

Maar waarom heeft je moeder je Priscilla genoemd als ze het een ordinaire naam vind ?:open_mouth:

Cate gewoon engels uitspreken toch?
Ik zou Cate doen. Maar je naam wel officieel ook veranderen want je moet overal nog wel gewoon je echte naam zeggen enzo (als je je bijv. voor iets inschrijft) en dan kennen ze je ook zo.

lees.

wat is er zo ordi aan die naam?
catherine is toch niet moeilijk uit te spreken?
nou cate vind ik dan wel het mooist, maar zou het eerder als kate schrijven

Wees gewoon tevreden met je naam , ik heet Esther en zo heet de halve wereld . Ik ken iets van 8 andere Esthers maarja boejend wees blij met je naam!

catherine vind ik een normale naam hoor.

ik zou voor cate gaan.