Naam Veranderen.

Hey mensen,

Ik heet Samira vanaf me geboorte :beer: Logica…

Maar ik vindt Sam (je zegt: Sem) of gewoon SAM leuker…
Eigelijk wil ik zo genoemt worden… maar hoe??

Ik heb een paar nieuwe vriendinnen ontmoet en toen zei ik zo van. Ik heet Samira, maar je kunt me ook gewoon Sem noemen. Maar de docenten, vriendinnen en vrienden noemen met natuurlijk gewoon Samira…

WAAR MOET IK BEGINNEN DAT ZE ME GEWOON SEM NOEMEN?? :flushed:

Stel jezelf voor als Sem.

Waarom doe je dit bij liefde & boys?

En het is maar je naam, iedereen wil wel eens anders heten. Accepteer gewoon hoe je heet, want je hebt gewoon een mooie naam hoor. Als je nou echt een uitzonderlijk geval had waar je bijvoorbeeld mee gepest wordt, dan is het een ander verhaal, maar dit… jeetje boeiend accepteer het gewoon, en als je wilt dat je bijnaam Sem wordt, ja je kunt niet meer doen dan je al hebt gedaan lijkt mij?

Ja… Samira is een hele mooie naam… maar ik voel me wat fijner als iemand gewoon Sami, Sam , of Sem zegt… Tja… iedereen heeft zijn eigen dingetjes… :flushed:

Lol, this maar waar je je druk om wil maken.

Verplaatst naar lifestyle

Gewoon vragen of ze je zo noemen toch.
Mensen korten namen sowieso heel snel af. Er is bijna geen enkele docent geweest die mij helemaal voluit Suzanne genoemd heeft. Werd bijna altijd Suzan. En collega’s en klasgenoten noemen mij altijd Suus(wat ik juist niet fijn vind, ik vind dat die afkorting eigenlijk alleen voor vrienden en familie is, maar ja wat doe je eraan?)

Het begint gewoon als je er zelf mee begint, iedereen om me heen noemt me nu ook bijna allemaal ‘Tiff’ ipv Tiffany zelfs mijn leraren, gewoon zelf aangeven en je naam op twitter bv veranderen in je bijnaam.

Zoals gezegd: stel jezelf voor als Sem? Ik zit al jaren met ene Ellie in de klas en blijkbaar heet ze Elizabeth… Had ik nooit door, want op de klassenlijsten stond ze ook gewoon als Ellie op en leerkrachten, haar ouders, iedereen noemde haar Ellie… Ook op sociale media gebruikte ze haar volledige naam niet.

+ Samira is toch een mooie naam? :slightly_smiling_face: niet zo onzeker

Je kan als je je ergens inschrijft roepnaam: Sam/Sem doen? Een meisje die ik ken heeft haar met haar ‘nieuwe’ naam als roepnaam ingeschreven op school. Sindsdien noemt iedereen haar zo. Je kan het pas bij je ‘echte’ naam invullen als het ook zo op je ID bewijs staat.

Het is niet dat ik Samira echt helemaal wil afschaven ofzo… maar ik vindt Sem wel leuker klinken… :cold_sweat:
misschien een domme rede. :hammer: