naam veranderen, hoe ?

Ik had net in een oud topic hierover gereageerd maar aangezien het oud was kwamen er niet zo veel reacties dus maak ik maar een nieuwe aan.
Ik wil mijn naam veranderen (niet officieel das te duur haha) ik heet nu Chantal maar wil het veranderen in mijn 2e naam Elizabeth.
Nu heb ik dat gezegd tegen mijn vrienden alleen omdat ze me al redelijk lang kennen gaat het een beetje lastig…
Nu was mijn vraag:
zal ik wachten tot ik ga studeren/opleiding ga doen om een nieuwe start te maken ?
of zal ik het gewoon laten ?
of zal ik het op een andere manier proberen; zo ja ? hoe dan ?
alvast bedankt :grinning: xxx

waarom wil je hem veranderen?

zou ik mogen weten wat je motivatie daarvoor is? :grinning:

Maak van die Z een S. Elisabeth vind ik mooier. :’)
Ik zou 'r gewoon nu mee doorgaan.

Gewoon laten. Ik vind je huidige naam mooier klinken dan Elizabeth.

ik wil hem veranderen omdat ik het een mooie naam vindt, en mijn oma heette zo, het staat ook al wel op mijn ID maar het is zegmaar niet mijn roepnaam

ik vind Elizabeth een mooier naam

Wat vinden je ouders ervan dat je het wilt veranderen? Denk wel dat ze dat iets doet aangezien zij voor Chantal hebben gekozen!

Hmm lijkt me vreemd. Want als je hem veranderd als je aan een opleiding begint dan heb krijg je dus (waarschijnlijk) vrienden die je Elizabeth noemen en vrienden die je Chantal noemen xD
En sowiso, ik denk dat het meer gezeur geeft dan je door hebt. Aangezien je niet zeker weet of je hem wel wil veranderen, zou ik het niet doen.

nou, zorg dat iedereen je zo gaat noemen.
je msn naam veranderen, hyves naam etc… dan raken mensen er wel gewend aan.

[i]mmm maar je wil het niet officieel doen?
kun je dan niet gewoon tegen je vrienden enzo zeggen dat je voortaan
aangesproken wil worden met Elizabeth?
zou daar niet mee wachten tot een “officieel” moment als nieuwe school/studie.
tzelfde als goede voornemens,
alsof t wat uitmaakt of je nou stopt met roken om 18 april of 1 januari
maargoed.

of denk ik er te makkelijk over? [/i]

je roepnaam is niet officieel vastgelegd, dus je mag jezelf noemen zoals je zelf wilt. Je voornaam veranderen is inderdaad duur zoals je zelf al zegt. Als ik jou was zou ik het gewoon langzaam aan invoeren. Dus overal elisabeth onder gaan zetten en mensen vragen je zo te noemen en niet boos worden als ze het in het begin verkeerd doen.

Ik zou 'm gewoon Chantal laten (:

ik ken een meisje die Annie heette
maar die vond haar naam te oud, dus wilde ze dat iedereen haar Anne ging noemen.
Dit is natuurlijk niet zo’n grote overgang, maar als je het echt zou willen veranderen, zou ik idd gewoon rondvertellen datje niet meer Chantal genoemd wilt worden etc.

Om even antwoord te geven op alle vragen, en iedereen te bedanken voor de reacties:
jaa ik heb het idd wel rondverteld alleen het is een beetje moeilijk om eraan te wennen aangezien ik al (door de meeste, sommige langer sommige korter) Chantal wordt genoemd, maar ik denk dat ik het idd vaker ga zeggen en op hyves enzo ga zetten.
Mijn ouders vinden het niet erg en ik wil gaan studeren in Engeland dus niemand zal me daar als chantal kennen@jemappeledenise jaa ik probeer dat ook zo veel mogelijk alleen voor die mensen gaat het zegmaar automatisch haha

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties :grinning: