naam van spel!

Ik moet voor mijn moeder spelregels en spelkaartjes maken voor een zelfverzonnen spel voor 1 of ander weekendje met haar vriendinnen.
Het is een simpel spel met een dobbelsteen gooien, en dan moet degene een kaartje pakken en daar staat dan een grappige opdracht op. Ze moeten ook bijvoorbeeld dingen nadoen waarbij ze gebruik mogen maken van kleurhaarspray en andere dingen hoedjes enzo dingen.

Nu heb ik wel een idee voor die spelkaartjes enzo maar ik moet dus ook een naam verzinnen voor het spel. Heeft iemand een leuke naam voor het spel??
En ze doen zegmaar met de dobbelsteen gooien, en als je dan 6 gooit mag je een kaartje pakken. Persoonlijk vond ik dit een beetje saai, maarja ik kon niet een leukere manier verzinnen. Weten jullie misschien ook een leukere manier om die kaartjes te mogen pakken?

Dankje voor het meedenken alvast :upside_down_face:

UPPP :grinning:

Je kan categorieën maken. Als je 1 gooit, heb je een zangopdracht.
Gooi je 2, heb je een tekenopdracht,
gooi je 3, heb je een doe-opdracht,
enzovoort…
Dan is er ook een drang om bepaalde cijfers te gooien. Je kan ook zeggen dat 6 juist geen opdracht is en de andere cijfers juist opdrachten…
Dan wil iedereen 6 gooien… Anders heb je heel weinig opdrachten…

En als je er een wedstrijdelement in wil doen, kun je zeggen bij 6 een punt (of iets anders, een puzzel, alle items verzameld…) of kaartjes ertussen stoppen die punten opleveren. Dan strijden ze ook meer, omdat je wil winnen.

Alleen een naam ben ik niet goed in :stuck_out_tongue:

^dankje, ik ga even kijken wat ik er mee kan doen :slightly_smiling_face:
up up!!

Je beschrijving doet me denken aan het spelletje “hoedje op, hoedje af” bij de Lama’s.

Woppa!!
haha, weet niet waarom. klinkt gewoon grappigxd
sorry, zie het maar als een upje:)