Naam van deze kinderfilms

Hoihoi!
Ik zat laatst te denken aan twee film die ik vroeger heel graag keek als ik ziek was, maar ik kan het me niet helemaal meer herinneren. Zo ook dus de naam niet.

De eerste ging over een muis die weg ging bij zijn moeder en broer(s?) om naar een andere plek af te reizen en hogerop ofzo te komen. Je ziet die muis ook zingen op een standbeeld (want volgens mij wilde hij ook zo’n held worden als die muis). Hij ging naar een lab toe waar muizen gevangen zaten en zijn broer (een kleine, dikke, gekke muis) was een soort van gehersenspoelt/ jaloers op zijn broertje en had hem dus gevangen genomen. Ook hij ging volgens mij een liedje zingen. Uiteindelijk kwam de muis vrij en redde iedereen, inclusief zijn broer. Op het eind zie je een soort van parade waarbij ze hem als held beschouwen en zijn oudere broer zie je op krukken lopen.

De tweede film ging over Alaska (of een ander koud land) waarbij heel veel mensen stierven aan een ziekte. Je zag een man ook allemaal kisten in elkaar timmeren. Een meisje werd ook ziek en haar honden gingen een medicijn halen. Verder weet ik ook niet veel meer van deze film.

Weet iemand misschien welke films ik bedoel?

Iemand? :’)

de 2e film is waarschijnlijk balto. de eerste film weet ik niet.

xxx

Er gaan geen lichtjes branden in mijn bovenkamer! Maar zijn het tekenfilms of speelfilms?

De tweede is inderdaad Balto! Bedankt :slightly_smiling_face:
Het zijn tekenfilms.

de reddertjes?

Het was niet de reddertjes, maar bedankt :slightly_smiling_face:

Nog meer suggesties?

an american tail? http://www.youtube.com/watch?v=kvZfEQ_pMdg

hier is overigens een lijst met alle fictieve muizen/ratten

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fictional_mice_and_rats

Hey! die film was vet leuk, met de muizen, maar ik zou ook niet meer weten hoe die heet.

jaaa, ik ken balto nog wel! haha, ik was echt vergeten hoe die heette, maar op youtube herkend ik hem weer ! :grin:

Geen idee ;o!

Bedankt voor de lijst! Ik heb hem kunnen vinden, het was The Secret of NIMH 2 =]