Naam restaurant.

hello ladies,

ik moet voor mijn examen een ondernemingsplanschrijven.
Ik doe dat voor een restaurant maar ik twijfel over de naam.
het restaurant is gevestigd in soest en ik twijfel tussen de namen ; EETiquette en Soechique. wat denken jullie?

De tweede

De tweede inderdaad :'D

Zat ik zelf ookal aan te denken, maar ik vind het leuk om de mening van anderen te horen =D

de laatste klinkt best als sushi

Tweede, x

Dat ligt er heel erg aan op welke markt je restaurant gericht is. Is het een duur restaurant en verwacht je dat je gasten veel geld overhebben voor een avondje uit eten, dan noem je het Soechique (hoewel het ook weer de vraag is of een restaurant met ‘chique’ in de naam wel zo chique is). Richt je je meer op mensen met een modaal inkomen, dan noem je het EETiquette.

Persoonlijk vind ik EETiquette überhaupt een mooiere naam dan Soechique, wat me tegenwoordig opvalt is dat ‘hippe’ restaurant een heel simpele naam hebben dat iets met eten te maken heeft.

Ik zou het juist een hele andere naam geven, echt iets heel simpels.
Als je bijv. een visrestaurant hebt je restaurant; VIS noemen.

Maar zo ben ik. Ik vind geen van beide naam echt fantastisch…

hahaha, ik denk dat dat de bedoeling is :zipper_mouth_face:

De tweede

Ik vind EETiquette echt heel lelijk. Zonder hoofdletters kan het nog, maar vind ik nog die tweede mooier.

Het ligt er ook aan wat voor een restaurant het is, het tweede klinkt inderdaad als sushi en dat zou ik alleen gebruiken voor een sushi restaurant. De eerste vind ik een stuk leuker als ik tussen die twee moest kiezen. Maar dan zonder hoofdletters inderdaad.

Ik vind het mooier als je schrijft: Eetiquette.

Eetiquette is leuker. Inderdaad zonder die hoofdletters.