Naam problemen.

Oké.
Dit gaat heel vreemd klinken maar ik heb problemen met mijn naam.
En ja ik weet ook dat dit heel veel WTF reacties gaat geven maar ik hoop dat er ook mensen zijn die serieus doen.
Ik heb altijd een pesthekel gehad aan mijn naam. Margaux. Vé-ré-sé-lijk.
Ik heb er toen een oplossing voor gevonden: buiten school en huis noemt iedereen me Christine. Op internet (e-mail bijv) gebruik ik wel Margaux, als ik me voorstel meestal ook. Ik zeg gewoon later als ik eenmaal vrienden ben, goh, noem me gewoon Christine.
Alleen nu tweifel ik of ik 't op school ook gewoon vertel, want persoonlijk vind ik het gewoon vreselijk. Alleen het is ook vreemd, en ik ben sowieso ook bang voor reacties. Ik heb het één iemand verteld, alleen die reageert alleen met: okee. Okee.
Naja, adviezen, welkooom. Want ik weet ook niet echt wat ik er mee aan moet eigenlijk ><

Ik vind het juist een hele mooie naam!
Ach, het is tenminste beter dan mijn achternaam…

Naja, ik heb ook een falende achternaam :stuck_out_tongue:
Naja, het komische is dat mijn moeder heeft overwogen om me Christine te noemen kwam ik laatst achter :stuck_out_tongue: heel faalend :stuck_out_tongue:

Maar ook gewoon op school, ik heb het mijn moeder ook nooit verteld.
Ik heb wel eens gezegd dat ik het een vreselijk naam vind, alleen als ik eerlijk ben wil ik het haar niet vertellen, ik kan mijn moeder inschatten, en dat geeft moeilijkheden…

Ik vind het een prachtige naam, niks om je voor te schamen!

hoe spreek je het uit eigelijk xd
ik vind het mooi, hoe origineler, hoe beter.

Margo. Met een harde g. Alleen ik heb het altijd vreselijk gevonden :stuck_out_tongue: Doe ik ook nog steeds, ik heb mezelf toen gewoon een andere naam gegeven.

Vind t ook een mooie naam, me vriendin heet zo :stuck_out_tongue: , als mensen echt je vrienden zijn, zullen ze nergens moeilijk op reageren

Als je je altijd voordoet als Christine dan gaan mensen je ook echt zien als een Christine. Ik ken een meisje die heeft ooit Ilse geheten maar die noemde zich later Michelle. Waarschijnlijk ben ik 1 van de weinigen die dat nog weet.

Oké.
Het is Margo alleen dat op z’n Frans uit gesproken, met een harde ‘‘g’’ van good.
@Boing, hoe bedoel je het precies?

Als jij overal de naam Christine achterlaat dan gaan de mensen jou ook gewoon Christine noemen. Je heet alleen Margo waar je die naam hebt achtergelaten.
Dat laatste weet ik niet meer hoe ik dat uit zou leggen.

Margaux op zijn Frans uitgesproken vind ik juist een hele leuke naam!
Een meisje waar ik eerst vriendinnen mee was heet zo en dat vond ik altijd een super leuke naam (:

En Christine vind ik juist helemaal niet mooi x)

Oké, ik snap 't :stuck_out_tongue:

Naja, ik zie wel. Ik heb geloof ik gewoon een keer toen ik echt gewoon jong was besloten: Ik heet gewoon niet zo, ik heet Christine. Daarvoor vond ik Margaux al niet mooi en heb ik gewoon er een pest hekel aan gehad maar toen was het van:en nu ga ik het lekker bepalen.
En voor mezelf is het ook altijd zo gebleven, alleen op school en thuis is het gewoon Margaux. Maar wat wel grappig is, is dat niemand ooit merkt dat ik ook naar Christine luister. Maar niemand merkt dat soort dingen eigenlijk bij mij :stuck_out_tongue:

ik zou het gewoon zeggen tegen de mensen dat je anders genoemd wilt worden
is toch niks raars aan, nou oke het komt niet vaak voor XD
maar jij hebt je naam niet zelf gekozen dus je ouders wisten dus ook niet wat je ervan zou vinden
(zo zie ik het :’) )

Naja, ik zie 't wel. :stuck_out_tongue:

Ik ga eerst eens zien te peilen (kan ook lekker maar goed).

Ik ken best veel mensen die eerst niet blij waren met hun naam en toen gewoon tegen iedereen zeiden dat ze anders heetten en nu noemt iedereen ze gewoon zo :stuck_out_tongue:
Zo ken ik iemand die zichzelf Ninthe is gaan noemen, die had eerst zo’n buitenlandse naam volgens mij
Dus het kan opzich wel, tis zoiets als een bijnaam dan
Maarja, ik vind je naam niet heel erg hoor, ik vind hem best leuk.

En als je je int het vervolg aan nieuwe mensen gewoon voorsteld als Margaux en dan zegt maar me roepnaam is Christine?

Je hebt een gewone, mooie standaard naam. Veel beter dan Titus of Dario, weet ik veel.
Accepteer die nu maar gewoon. Op unief zit er bij ons een meisje die Simona noemt, maar zich Gloria laat noemen. We hadden voor dat we dat hoorden nog nooit stilgestaan bij haar naam. We vinden het eerder een beetje belachelijk dat ze zich ervoor schaamt. Dus ik denk dat je dat soort reacties op school ook gaat uitlokken.