Naaldvilten

Hoi

Ik heb onlangs een nieuwe hobby, naaldvilten. Je hebt er helemaal niet zoveel voor nodig:

-Viltwol:

Het komt in heel veel kleuren en het is niet duur.

-Viltnaald

http://winkel.joydesign.eu/contents/media/viltnaalden.jpg

Je hoeft maar 1 keer een naald te kopen en dan kun je een hele tijd verder

-En als je van plan bent om poppetjes of dieren te kopen, oogjes!

Ik vind er geen in de knutselwinkels dicht bij mijn huis, dus ik gebruik kopspelden met een zwart bolletje (of ik schilder het zwart)

Je hebt ook nog een basis nodig om op te kunnen werken. Er bestaan speciale matten daarvoor, maar je kunt evengoed een spons als ondergrond gebruiken.

Ik heb naaldvilten leren kennen op YouTube, ondermeer door dit kanaal:

Naaldvilten is dus vormen en poppetjes maken door met de naald herhaaldelijk in de wol te prikken, tot je een vaste, stevige vorm krijgt. Je moet er wel geduld voor hebben, want het duurt even voor de wol een mooie effen vorm aanneemt.

Als er nog mensen zijn die dit als hobby hebben, post het hier! Post foto’s van je creaties, of inspiratie die je hebt gevonden op internet enz…

Mijn eerste poppetje is nog niet af, maar als het af is post ik het zeker hier!

Ellen

Lijkt me erg leuk, maar ik heb het nog nooit gedaan!

Ik ken het ook niet, maar ik denk dat je er hier ook veel mee leuke dingen kan maken! :slightly_smiling_face:

Ik heb dit ooit geprobeerd, maar het was geen succes want ik keek een engels filmpje, en begreep niet wat ‘wool felt’ was want ‘viltwol’ leek me te makkelijk :’)

Ik heb tot nu toe drie dingen gemaakt :grinning: Een hamster, een pinguin en een walvisje. foto’s volgen nog

Oh, dit kende ik nog niet, ziet er superleuk uit! Heb alleen nog teveel andere crea projecten liggen om af te maken haha, maar ga daarna hier eens naar kijken!

Is er dan echt niemand die dit doet? :frowning_face:

Ik wilde dit gaan doen en heb toen een setje spullen gekocht op ebay.
Vervolgens ligt het in de kast te verstoffen. Dus als je t over wil nemen… :stuck_out_tongue:

En anders zelf op ebay bestellen?

Lijkt me heel leuk maar ik dacht het te kunnen doen met van die lappen vilt, die ik al had. Geen zin om verder nog wol en alles aan te schaffen aangezien ik al 100 hobby’s heb :wink:

Dit heb ik ook een tijdje gedaan! Erg leuk, alleen vond ik de resultaten niet altijd even leuk. Daarom ben ik overgestapt op haken haha

Ik ben juist van haken overgestapt op naaldvilten, omdat dat haken maar niet wou lukken :stuck_out_tongue:

Ik maak straks even foto’s :slightly_smiling_face:

Het probleem is dat ik liever in winkels rondsnuister dan online te bestellen haha

Dit doe ik ook :slightly_smiling_face: ontzettend leuk om te doen

Wat maak je dan zoal? Foto’s? :grinning:

Dit zijn de dingen die ik tot nu toe gemaakt heb:
Niet ontzettend veel, maar ik had maar een klein beetje vilt gekocht om het uit te proberen. Ik ga zo snel mogelijk om meer vilt :d

hamster (mislukt)- pinguin- walvisje- pinguin

Sorry voor de superslechte kwaliteit… Ik haal mijn inspiratie van internet.
Deze dingen wil ik nog maken: (deze dingen heb ik niet zelf gemaakt!)
Ik heb er even een collage van gemaakt omdat ik maar 1 foto wil plaatsen ipv 13

Als je een vorm wilt moet je blijven prikken tot je de juiste vorm hebt. stel dat de bol niet gelijk is, kan je aan de ene kant blijven prikken. (haha lekker vaag)

Je hebt echt wel wol nodig, en niet van die lappen vilt waarmee je ook popjes kan maken enzo…

x

Ik had er al eerder van gehoord, maar dacht dat het duur zou zijn dus heb er verder niet naar om gekeken (jullie weten vast wel hoe dat gaat: “Oh leuk, dat wil ik ook wel doen” en dan besteed je veel geld eraan zonder er veel tijd aan te besteden). Maar ik ga maar eens rondkijken, ook op ebay. Waar koop jij het het liefste Ellen? Is Pipoos goedkoop of haal je het bij een lokaal winkeltje?

Ik woon in belgie, en daar hebben ze geen pipoos :c Ik weet niet of je de Banier kent, maar daar koop ik het. Ook hebben ze dichtbij waar ik woon (knokke-heist) een hobbywinkel die het heeft. Die naalden kost ik geloof ik 6 euro voor twee (maar die hoef je 1 keer te kopen) En het hangt af van de hoeveelheid wol, maar het kost meestal rond 2 en 3 euro x

winkeltje in knokke-heist: http://www.marianshobbyshop.eu/

Het is niet dezelfde wol waar je mee breit maar het ruikt echt naar schapen vind ik hahaa

Oh dat ziet er heel erg uit als mijn lokale hobbywinkeltje haha. Maar dan weet ik een beetje de prijzen in ieder geval.

Ik zit er zelf aan te denken deze set te kopen, dan kan ik kijken of ik het wat vind en zo ja, heb ik al een naald:

http://www.ebay.com/itm/Handicraft-Material-Wool-felt-Woolen-felt-felt-Needle-Animal-Kit/281261759163?hash=item417c81dabb

Je hebt zoveel leuke kits online staan maar ze zijn zo bizar duur, maar ik zag van een hoop al tutorials op Youtube staan dus dan maak ik ze gewoon met los vilt haha

Lijkt me echt leuk!