naaldhakken en blonde haren in Nepal (verhaal)

[b]EINDELIJK!

‘in’…. ‘uit’… ‘in’…… ‘uit’. Ik loop zachtjes de dansstudio van mijn moeder in. Met een boze blik kijkt ze me aan, maar ik loop door. Langs alle mensen in gympakjes, lang de dozen met yogamatten, lang de deur van mijn moeders werkkamer en uiteindelijk doe ik de deur op van het halletje. Mijn moeder zeurt altijd dat ik de achteringang moet nemen als ik thuis kom, alleen is de achteringang van ons huis helemaal aan de andere kant van de tuin, het regende en dus was ik maar voor erin gegaan. Ik loop de trap op en doe de roze beschilderde deur van mijn slaapkamer open. Het is koud, mij ogen glijden naar het opgemaakte bed, naar het open raam, naar de netjes opgevouwen kleren. Dit kan maar één ding betekenen: Mijn vader is weer thuis! Snel loop ik weer de trap af, de keuken in. Mijn vader werkt in een ziekenhuis in Nepal. Hij is bijna nooit thuis, maar als hij er wel is, staat hij in de keuken. Ook nu zie ik hem als ik de keuken binnen loop. Hij ziet mij en draait zich om, ‘heej Ingerdje van me wat ben ik blij jou te zien’. Ik loop naar hem toe en omhels hem. Het is een raar gevoel, iemand die je zo goed kent, zo vaak gezien hebt, maar toch zo verweg was. Als klein kind heb ik nooit kunnen accepteren dat hij in Nepal ging werken. Nu vind ik het wel cool, Als ik 15 ben, mag ik een keer met hem mee. Ik zie dat hij taart heeft gebakken, Chocoladetaart!
Even later zitten we met zijn driën aan tafel, mijn moeder, mijn vader en ik. Het is lang geleden dat we met elkaar aan tafel hebben gezeten. Het is zelfs lang geleden dat mijn moeder en ik aan tafel hebben gezeten. We blijven er lang zitten en rond acht uur zet mijn vader het hoofdgerecht op tafel. Het lijkt wel alsof ik nog nooit zo gelukkig ben geweest.

Ik loop van lokaal 345 naar lokaal 213. Het gelukzalige gevoel dat ik gister had is allang verdwenen. Een 3.5 voor Engels en een 2 voor Frans. Hoe kon het erger? Al mijn vakken zijn onder het gemiddelde, maar Engels en Frans zijn echt mijn slechtste vakken. Ik heb gewoon geen talenknobbel, daar was ik al achter. Gelukkig is het laatste uur in zicht, ik plof mijn tas neer naast Amelie en ga zitten. Ik heb haar nog niet gezien vandaag want ze is naar het ziekenhuis geweest. Snel schuift er een briefje heen en weer. Ze vertelt me over het ziekenhuis en het onderzoek in haar been. Ze krijgt volgende week de uitslag en dan moet ze weer terugkomen. Ze was naar het ziekenhuis gegaan omdat ze onder gym twee dagen geleden opeens door haar benen heen was gezakt, ik hoop dat alles goed is. Ik vertel haar over mijn vader, dat hij weer terug is en dat hij taart had gebakken.
De leraar komt eraan en snel stop ik het briefje onder mij boek, “Inge snap jij het ook?” klinkt het. “Ja meneer, ik ben al bij opdracht twee” klinkt mijn antwoord. Heel de klas begint te lachen en ik vraag me af waarom. Dan zie ik het bord : Maken opdr. 7,8,9,10,11 en 12. Ik word rood en begin snel mijn opdrachten te maken.

Na de laatste twee uur wiskunde, lopen we naar onze kluisjes en gaan we naar huis. “Hoe was het nou met je vader?” vraagt Amelie, “Nou gewoon goed hij weer thuis” reageer ik een beetje verbaast.
“Denk je niet dat hij met een speciale reden naar huis komt?”
“Nee! Hij vindt het gewoon leuk om ons te zien.”
Ik word er een beetje onzeker van, vind hij het echt leuk om ons te zien? Of zit er inderdaad wat achter. Misschien is er wel wat gebeurt! Hij wil het pas vandaag vertellen, hij wilde de mooie avond gister niet verstoren. Nee! Gauw wuif ik deze gedachte weg, maar toch moet ik er de hele reis op de fiets aan denken.[/b]

meeeeeeeeeerrrr

Als ik thuis kom, nu wel via de achterdeur, dringt een heerlijke spaggettilucht mijn neusgaten binnen. Ik kijk even om het hoekje de keuken in en de gedachte komt weer in me op. Zou hij echt iets anders hebben te vertellen? “heej pap” “dag schat, we eten over tien minuten”. Snel loop ik naar boven, mijn kamer in. Ik leg mijn tas op de grond en zet mijn computer aan. Ik laar me achterover vallen in mijn stoel en ik heb de sterke neiging om in slaap te valllen. Dit werkt niet, ik sta op en loop toch maar naar beneden. Voordat ik in slaap val kan ik toch maar beter in de woonkamer gaan zitten. “inge kom je eten” toch maar naar de keuken dan. Als ik de keuken binnenstap zie ik dat mijn vader ook niet meer zo gelukkig kijkt als gisteren. “je moeder is er nog niet, maar we beginnen alvast anders word het eten zo koud”. Hij vraagt of ik nog wat gedaan heb maar verder is het veraderlijk stil. Als mijn moeder binnenkomt staat mijn vader op om voor haar een bord te pakken en op te scheppen. Het blijft nog steeds stil aan tafel. Even later is mijn vader klaar met eten en legt zijn mes neer. “inge we moeten je was vertellen”Ik kijk mijn ouders verbaasd aan. Nee he zit er misschien toch wat achter. “Gaan jullie scheiden? Gaan we verhuizen? Is er iemand overleden?” “Inge rustig”
“Het antwoord is ja, ja we gaan verhuizen” Nog steeds verbaasd kijk ik mijn ouders aan. “Verhuizen? Waarheen? Wanneer? En je dans studio dan?” “Je vader en ik hebben besloten dat het zo niet langer kan” zegt mijn moeder rustig. “Ik heb een dochter nodig en jij een vader.” “We gaan verhuizen naar Nepal!”
Als verdooft kijk ik naar mijn vader, dan naar mijn moeder en weer terug.

verder?

JAA VERDER =DDDDDD

Je schrijft heel leuk. Misschien moet je wat meer aan de presentatie doen, anders lijkt het saai om te lezen.
Doe zo verder.

Jaa doe maar verder =] !

super verhaal,
snel verder!!!

prezentatie was moe ik eraan veranderen dan?
Vinden jullie het trouwens beter als ik met dikke letters schrijf
en ik schrijf nog even ee stukje verder en dan post ik het

Deze letters zijn prima, vind ik.

Ik zit achter mijn computer en mijn ogen lezen de tekst op het beeldscherm. Tenminste ik probeer te lezen. Ik kan me niet concentreren, allerlei gedachten spoken door mijn hoofd. We gaan verhuizen, weg van iedereen. Dit kunnen ze toch niet maken! En Amelie dan, zij is mijn beste vriendin. Ik wil haar niet kwijt! En hoe moet dat dan? Ik zit zo diep na te denken dat ik niet doorheb dat mijn moeder binnenkomt. “ Het spijt ons schat, we dachten dat het beter was voor ons allemaal.” “Misschien moet je gewoon een beetje wennen aan het idee.”
“Wanneer gaan we weg?” Wil ik weten. “Over vier weken, aan het begin van de zomervakantie.” Dan schrik ik, “Dan al!” “ Ja, je vader kan niet lang wegblijven en dus moeten we snel vertrekken”. Het suist allemaal door mijn hoofd. Over vier weken al! Mijn moeder zegt dat ze weer naar beneden gaat en laat mij alleen achter. We hadden nog geen plannen voor de zomervakantie, maar dit, nee dit had ik echt niet verwacht.

ik doe het nu maar dik moeten jullie anders maar ff zeggen

MEER!!!

Het is nu twee weken nadat mijn ouders vertelt hebben dat we gaan verhuizen. Midden in de proefwerkweek zit ik nu. Ik heb al afscheid genomen van mijn vrienden, ik begin het nu echt leuk te vinden. Mijn vader heeft mij laten zien waar we gaan wonen, het ziet er echt prachtig uit! Het is een soort wooncomplex voor mensen die bij het ziekenhuis werken. Ik had het veel armer verwacht, maar mijn vader waarschuwd wel dat niet alles even mooi en rijk is. Er zijn ook hele rijke delen.
Ik leer nu mijn geschiedenis maar ik kan mijn hoofd er niet bijhouden. Ik heb nu echt zin om weg te gaan, ik zou best willen weten waar mijn vader al die tijd al heeft gewoont. Hij heeft trouwens nooit gelogen, hij zou mij meenemen als ik 15 was. Toevallig word ik over twee maanden vijftien! Ik had alleen niet verwacht dat we dan niet meer terug zouden komen.

echt een leuk verhaal :grinning:

verder!

Ik kijk mijn kamer rond, alles staat in dozen ingepakt. Mijn vader gaat morgen al heen met een collega van mijn moeder. Ze nemen dan al heel veel dingen mee in het vliegtuig, mijn bed, mijn bureau, veel van mijn kleren en mijn kast gaan ook morgen al mee. Dat betekent dat ik nog twee weken vol moet houden op een veldbed en een oud tafeltje als bureau. Het is wel raar zo in een lege kamer vol met dozen. Ik ben altijd gewend geweest aan een drukke kamer met veel rotzooi. Dit is zo kil, alsof er niet in geleefd word. Maar ik dwaal te veel af, ik moet weer verder met mijn geschiedenis. Ik ga wel van school af deze zomer maar ik moet toch overal voldoende voor staan!

meer!

Mijn moeder, mijn vader, mijn moeder’s collega, zijn vrouw en ik staan op het vliegveld. We hebben net de verhuiswagen met spullen uitgezwaaid. De spullen gaan het vliegtuig in en mijn vader gaat mee. ‘Vlucht 17 Lukla airport gaat inchecken.’, ‘Flight 17 to Luckla Airport in going to check in’. Mijn vader kust ons gedag en stapt op. Als hij naar de grijze klapdeuren loopt krijkt hij nog 1 keer om en dan verdwijnt hij. Dit heb ik vaak meegemaakt, mijn vader uitzwaaien. Maar nu is het anders, nu zie ik hem weer over 12 dagen. We draaien ook om en lopen de vertrekhal uit. Voor de uitgang staat onze taxi al. Als we willen in stappen begint een arm uitziende buitenlandse man tegen mijn moeder te praten “suùc hoang daõ, no money, heo röøng , go with you, con thuù, please!” Mijn moeder schrikt en geeft de man zomaar een klap. Ik schrik nu ook maar dan van de klap van mijn moeder. De man word boos en begint weer terug te schreeuwen. Nu volledig in een onbegrijpbare taal. Hij blijft schreeuwen en het word steeds harder en klinkt steeds bozer. Twee bewakers komen aanrennen, een neemt mijn moeder mee en de andere de man.

verder!!!
wil weten wat er met haar moeder gebeurd!

ben nu nog bezig met een stukje zit een beetje vast
morgen krijgen jullie het te weten :grinning: