Naaldenangst/prikangst

Hoi meiden,

Ik wist eventjes niet bij welk onderwerp ik het moest plaatsen dus heb het, om problemen te voorkomen, maar hier geplaatst!

Ik zit dus met een serieus probleem. Ik heb ontzéttende naaldenangst en dit belemmert mij gewoon in medisch opzicht (bloedprikken, eventuele inentingen voor op reis, narcose voor een operatie en ga zo maar verder). Ik wil hier enorm graag van af maar heb geen idee hoe.

Mijn plan is om er van af te komen door middel van doen. Ik wil het in kleine stapjes opbouwen en als laatste stap dan bloedprikken bijvoorbeeld. Nu heb ik gevonden dat het IPZO het op deze manier doet, maar dat is erg ver weg (geen geld voor reiskosten). Mijn vraag is: weten jullie in de buurt van Midden-Limburg een instantie of persoon die dit op deze manier doet? Zo nee, wat lijkt jullie dan (uit ervaring bijvoorbeeld) de beste manier om dit op te lossen?

Ik ben écht ten einde raad en de dokter weet het ook niet.

Alvast heeeel erg bedankt! (:

Up (:

Ik heb eigenlijk geen idee.
Maar ik hoop dat je snel over je angst heen komt! :sob::muscle:

O dit heb ik ook,
maar als het moet, ja, dan kijk ik gewoon de andere kant op :’)

Ik heb het ook en de dokter heeft me doorgestuurd :slightly_smiling_face:
Je hoeft niet persee naar iemand die zelf bloedprikt, maar iemand die je helpt met angsten kan ook een hoop doen.
Hun hebben ook weer contact met dokters etc en kunnen je erg goed begeleiden.

@nour: aahw dat is lief, dankjewel!

@Snotterslet: maar dit heb ik dus echt niet, ik krijg gewoon een complete paniekaanval met huilbuien en weet ik veel wat allemaal erbij, gewoon super beschamend.

@vogelnest.: en waar precies heeft de dokter je naar doorgestuurd dan? (:

Tja wat is het eigenlijk precies, het is een centrum voor mensen/jongeren met een angststoornis… Ik weet niet of er zoiets bij jou in de buurt zit, daarvoor kan je het beste naar je huisarts gaan. (Bij mij wist hij al dat ik daar last van had, dus ik heb aangegeven dat ik er psychische hulp voor wou hebben).

Ik heb er nu eigenlijk geen last meer van, ik vind het nog steeds niet super, maar als ik gewoon de andere kant op kijk gaat het nu wel.

EDIT;
Ik had last van paniekaanvallen, flauwvallen, enzo.

Ik volg dit. Moet over een tijdje ontzettend veel inentingen, omdat ik 'n jaar weg ga. Maar wanneer ik al over een naald denk, voel ik me al verschrikkelijk.

Wanneer ik ook echt moet bloedprikken of iets in die richting, ga ik over m’n nek, val ik flauw en krijg ik 'n ontzettende paniekaanval. Dus ik snap je.

@ICExCOLD: aah hoop echt dat dit topic jou en misschien nog anderen met deze angst ook gaat helpen! (:

Up!

upjeeee (:

upje zodat jullie over je angst kunnen komen :slightly_smiling_face: