Naaktfoto

Hee allemaal.
Ik word gepest op school al sinds de 1e klas. (zit nu in de 2e). De ene maand ben ik een slet en de andere maand ben ik zwanger. Vandaag kwam er een hele groep naar me toe en ze zeiden ‘wat een mooie naaktfoto’ blablabla. Er kan niks van waar zijn want ik heb ze nooit gemaakt. Maar ik kan daar dus niet tegen en moest huilen. Ongeveer de hele school (700) haat mij. Alleen mijn vrienden en nog een paar mensen snappen mij en staan achter me (20) Wat kan ik hieraan doen, ik kan er echt niet tegen.

Blijven ademen. Het waait wel over. Voor nu kan je niks doen.

waarschijnlijk bluffen ze gewoon allemaal.
gewoon jezelf blijven en niks van aantrekken.
je weet beter dan hun.

wat rot zeg.
trek je er niks van aan en maak gewoon lol met je vrienden.

Precies dit…

Misschien tijd om te switchen van school?

Vreemd, dat ze zulke dingen zeggen als je ze zelf nooit gemaakt hebt. Ook wel een kinderachtige gedoe van ze.

Ga naar je afdelingsleider/mentor, dat helpt al enorm. Misschien dat hij/zij die pesters kan aanspreken.

Dit doet meestal meer kwaad dan goed.

Als jij zelf maar weet wat er wel en niet waar is.
Niets van aantrekken en laten lullen.
Doe wat je moet doen.

Ja, oke, dat is wel zo. Maar het is wel beter als ze er met iemand over praat. Misschien is dat aanspreken niet zo goed. Ik heb zulke dingen nooit meegemaakt namelijk, dus weet ik het niet altijd zo goed. :flushed:

Misschien moet je proberen wat botter te worden. Dit is enorm moeilijk, geloof me, maar ik heb het zelf geleerd en zulke opmerkingen doen mij nu niets meer.
Ben enorm gepest en kwam vaak huilend thuis door opmerkingen, maar wanneer je iets scherps terug weet te zeggen, is het voor de ‘pesters’ lang zo leuk niet meer.

Bijv:
‘Wat een mooie naaktfoto’s.’
'‘Dankje, maar ik maakte ze niet voor jou.’

Of:
‘Zij is zwanger.’
‘Dan zie ik er nog wel goed uit, vind je niet?’

Slechte voorbeelden, maar als je iets terug weet te zeggen is de lol er echt zo vanaf!

Ik moest dus huilen dus de mentor kwam naar me toe en toen ik het vertelde zei ik dat hij niks mocht doen omdat ik dat niet wou maar dat gaat hij wss dus wel doen. Ik heb geen namen genoemd omdat het er denk ik meer dan 150 zijn :frowning_face:

Dankjewell, goede tip.

Niet lullig bedoeld, maar je weet ook zeker dat die foto’s er echt niet kunnen zijn? In dat geval moet je gewoon je kop omhoog houden en je niet laten kennen denk ik. Wel heel vervelend dit.

Bij mij in de klas was er ook een meisje waar er een gerucht ging over naaktfoto’s en zij kreeg er ook allemaal opmerkingen over. Die negeerde ze dan gewoon. Het waaide wel weer over, maar toch blijft zoiets door de school rondspoken, helaas.

Die scherpe opmerkingen terug is wel een goed idee.

Ah ik vind dat zielig :frowning_face: maar ik kan niks voor je doen. Sorry man.

Erg kinderachtig van ze, ik had ze allang een vuist op hun gezicht gegeven maar oke ja makkelijker gezegd dan gedaan.

Zulke mensen moet je gewoon slaan tot ze niet meer kunnen lopen (oke nee dat is teveel gevraagd). :’)

Het bestaat niet dat 700 mensen jou niet aardig vinden, er zullen er waarschijnlijk enkele zijn die het gewoon grappig vinden om jou te pesten en er hun plezier in vinden om dit met andere te delen door domme dingen te zeggen zoals je verteld dat ze doen: zoals zeggen dat je zwanger bent…

Als je zegt dat het meer dan 1 of 2 mensen zijn die dit doen, dat komt omdat zij gewoon ‘erbij willen horen’ en dus gewoon maar de ‘leiders’ volgen… Zij voelen zich niet zo tegenover jou maar zijn meelopers.

ze zien jou gewoon als een gemakkelijk doelwit… Misschien moet je hierover eens praten met je ouders, als je dit niet durft, misschien met een leerkracht, hij/zij kan je er wel mee verder helpen.

Sterkte !

Blijf sterk, en bewijs dat je boven ze staat. Over een aantal jaar heb je een reunie en dan zitten hun in de sloot en hebben geen baan en jij bent succesvol en sterk! Stay Strong!

Echt naar dat dit gebeurt. Probeer wat weerbaarder te worden en besef je dat ze uit hun nek lullen. Kennelijk ben je interessant genoeg om leugens over te verspreiden.
Ga op een weerbaarheidstraining of een soortgelijke training zodat je dingen kunt leren die je terug kunt zeggen zonder dat je het erger maakt. Mij heeft dit erg geholpen toen ik nog werd gepest.