Naakt

Ik vind het echt vervelend hier thuis, ikzelf ben 12 en ik heb twee ouders en broers.

Mijn ouders doen de deur van de badkamer nooit dicht, dat vind ik echt vervelend. Als ik dan even binnenloop staan ze soms te douchen. Wij hebben een inloop douche zonder deur, alleen een glasplaat. Dus je ziet alles.
Ik wil er niets van zeggen maar toch vind ik het vervelend. Fijn hoor, dat ze zich niet schamen, maar de deur op slot kan toch wel?
Mijn moeder kleedt zich soms wel eens om in haar kamer, dan staat ze daar alleen in een onderbroek als ik even naar haar kast wil (ze heeft een inloop kast, waar ook mijn make-up staat waar ik me kan opmaken enzo).
Ik schaam me er ook echt dood voor om dit topic aan te maken, het voelt echt als abnormaal. :flushed:

Hoe kan ik weten dat ze in de badkamer zijn zodat ik niet binnenkom?

Hoor je ze niet douchen?

Soms zijn ze al gestopt en kleden ze zich net om zeg maar.

Jij schaamt je, omdat hun naakt zijn?
Waarom? Voel je je dan ongemakkelijk oid? Het zou eerder andersom moeten zijn.
Maar goed, het zijn je ouders, en naakt is maar naakt. Ik snap het probleem niet zo? :’)

Je kunt ook kloppen op de deur?

Ik weet het: nooit meer douchen, nooit meer opmaken =D

nee, sorry, probeer dit met hun te bespreken als je het niet zo fijn vindt?

Doet mijn mam ook altijd, loopt in de zomer halfnaakt door het huis! Is denk ik niet echt iets aan te doen want dat vinden zij gewoon fijn ofzo, is ook hun huis. Ik zou er gewoon niet al te veel op letten en als je binnenkomt maaahaaaammmmm roepen (klinkt kinderachtig maar ach, dat mag wel zo af en toe).

Is het erg dat je haar half-naakt ziet terwijl ze in háár kamer omkleed? Ik vind dit een beetje apart haha, oké m’n vader zie ik ook niet graag naakt ofzo maar mijn moeder boeit me echt niet… Ze is m’n moeder en ze heeft hetzelfde als ik?

Waarom kan je make-up niet op je eigen kamer staan?
Zeg je ouders dat je je ongemakkelijk voelt wanneer je hun naakt ziet en of ze daar misschien rekening mee kunnen houden.

Vraag aan je Ouders of jullie een bordje op de deur kunnen hangen met

Aan de ene kant Vrij en aan de andere kant Bezet

Klop gewoon even op de deur…
Ik weet niet hoe oud je bent… maar toen ik jonger was vond ik zulke dingen ook heel erg. Nu ben ik 17 (alsof dat oud is, haha) en vind ik het niet meer zo erg… ik kleed me ook gewoon om waar mijn moeder bij staat en zo. Dus misschien gaat dit ooit ook wel over bij jou. :slightly_smiling_face:

Mijn moeder loopt 's ochtends ook altijd naakt rond boven, ik vind het ook niet prettig en kijk dan ook altijd de andere kant op haha

Of dan komt ze m’n kamer in: “Opstaan!”
Doe je je ogen open, is het eerste wat je ziet je naakte moeder, yes :’)

Maar ik ga binnenkort tegen m’n moeder zeggen dat ik dat niet fijn vind, moet jij ook gewoon doen.

mijn moeder doet de deur ook niet op slot gewoon omdat ze zich niet schaamt en wij erbij kunnen als we wat moeten pakken,
dan gaan we natuurlijk niet uitgebreid in de badkamer ons haar doen ofzo maar dan pakke we wat we nodig hebben en gaan we…

en ze loopt ook wellis in der onderbroek met een shirt even naar benede als ze nog wta moet pakken ofzo en als zei zich omkleed in der kamer kom ik ook wellis binnen maar dat vind ik niet zo erg…want dat is toch haar kamer ik vind het erger als me moeder mij ziet:P

Mijn moeder staat altijd naakt haar lichaam te verzorgen met crèmes. Daar hou ik ook nooit zo van, maar goed, uhm… Zeg het gewoon tegen ze, hoe awkward dat ook is, het is beter dan elke dag naakte ouders zien.

Inderdaad.

Oh, en het is niet “abnormaal”. Ik zie mijn moeder ook vaak bloot of halfbloot. Ze heeft de deur van de badkamer altijd wel op slot, maar als ik iets nodig heb, klop ik even en mag ik het even gaan halen; dan zie ik haar gewoon (half)bloot; dat vind ik geen probleem. Omgekeerd doet zij ook wel eens hetzelfde. We hebben allebei gewoon een vrouwenlichaam (ik ben 18), dus we vinden het niet zo raar.
Maar op jouw leeftijd begrijp ik wel dat je dat wat confronterender en vervelender vindt hoor.

hhm ik snap niet dat je daar problemen mee hebt. Maarja ik zie mijn ouders bijna elke dag naakt in de douche. Maakt mij niet uit :’)

Zal wel aan mij liggen haha

Dit is toch heel normaal?
Als je ouders zich thuis al niet meer om kunnen kleden waar ze willen?

Ik snap het probleem ook niet zo… Maar dat ligt in elk huis anders, denk ik. Ik vind wel dat ze zich moet kunnen omkleden in haar eigen kamer trouwens hoor, kom op.

opzich vind ik het van je meoder niet erg jullie zijn alle 2 meisjes vreemsd dat ze de deur niet dicht doet maar k snap nou niet of je vader samnen met je moeder doucht:blink: of dat hij ook met de deur open doucht