Naakt naar de sauna

Mijn vriend wil graag met me naar de zwaluwhoeve, dus ik heel enthausiast: “Ja! Ik zal even kijken wanneer de badkleding dagen daar zijn.” Maar mijn vriend vond dat dus totale onzin, een sauna moet je naakt heen, zegt hij. Ik voel me daar totaal niet fijn bij, een beetje vieze oude mannen mijn lichaam laten zien. Heeft er iemand toevallig ervaring mee? Misschien is mijn vooroordeel wel helemaal onterecht?

Je kunt toch met een handdoek om je lichaam de sauna in ? :slightly_smiling_face:

Dan sla je een handdoek om? :slightly_smiling_face: En meestal zijn er ook wel privé-hokjes of niet?

Nee mijn vriend heeft het ook vaker voorgesteld en ik ben absoluut niet onzeker of zo maar ik heb gewoon geen zin om ergens naakt te zijn. Daarbij lijkt het me sowieso niets, ik heb niets met sauna’s en dat soort dingen.

Zwaluwenhoeve is dinsdag zwemkleding-dag geloof ik, maargoed, het lijkt mij ook 3 keer niks, dus ik zou gewoon naar die dag gaan dat je niet naakt mag/hoeft.

Als je het niet wilt, moet je het sowieso niet doen. En overigens deel ik je mening ook.
Waarom gaan jullie niet gewoon eerst in zwemkleding? Dan kunnen jullie altijd daarna nog een keer zonder doen, mocht je dat willen (:

joh je gaat toch niet naakt daarheen omdat je vriend zegt dat je je niet moet aanstellen. beetje begrip hoor van zijn kant.

Ho ho ho! Even als reactie op sommige meisjes hier die denken dat ik me laat dwingen of die denken dat mijn vriend totaal geen respect voor mij heeft. Mijn vriend wil graag met me gaan, maar vindt het niets om in zijn zwemkleding daar heen te gaan. Wil ik niet naar de sauna naakt, dan gaan we niet. De beslissing is aan mij. Ik vroeg me alleen af of je je inderdaad zo bekeken voelt als je daar bent, want ik neem aan dat je je badjas wel af doet als je er eenmaal in zit.

Ik zou ook niet naakt naar een niet-privésauna gaan, daar word toch constant op je gegeild als je een jong meisje bent… Dus ik begrijp je wel

Dat is precies mijn issue! Maar ik weet dus niet of er ook werkelijk “vieze oude mannen” rondlopen daar. Kijk als het alleen vrouwen zijn of stelletjes van mijn leeftijd, no problemo hoor.

ik zou er helemaal niks voor voelen om naakt in een niet prive sauna te zijn, waar mannen zijn. oude mannen of mannen van je leeftijd, ik vind het gewoon drie keer niks. ik zou gewoon op een dag gaan dat je met kleren aanmag, dat is toch prima? waarom vind je vriend dat niet leuk dan? ik kan begrijpen dat ie je naakt zou willen zien als ie je vriendje is, maar om daarvoor gelijk naar een naakt sauna te gaan…?

Haha nouja niet omdat hij mij persee naakt wil zien hoor. Zijn argumenten zijn vooral dat het erbij hoort, het ontspannender is en dat het volkomen normaal is om naakt te gaan.

Ik snap jou heel goed, mijn moeder begon er laatst ook over of het niet leuk zou zijn om een keer samen naar de sauna te gaan, maar denk ook dat ik me niet op mijn gemak zou voelen, helemaal naakt met allemaal vreemden om mij heen, die ook naakt zijn… Terwijl de sauna zelf me wel heel fijn lijkt, gewoon lekker relaxed zitten enzo. Dus ik zou ook liever naar een sauna gaan waar ze zwemkleding dragen! Als je er niet fijn bij voelt moet je het niet doen, jammer dan voor jouw vriend, maar je geniet ook niet van zo’n dag als je je totaal niet op je gemak voelt.

Ik ben ooit met twee vriendinnen naar zo’n ‘wellness centre’ geweest. Zij hadden er totaal geen problemen mee, ik eerlijk gezegd wel een beetje :’) Ik zou het wel een keertje proberen als ik jou was, pas als je het een keer hebt gedaan weet je hoe je er echt over denkt. Bij mij viel het dus tegen (de naaktheid, dan).

Ik had dat ook eerst, een vriendin vroeg of ik met haar en haar ouders(!!)mee wilde. Ik oke gezegd en niet erbij nagedacht dat ik die ouders daarna misschien wel nooit meer in de ogen kon kijken haha. Maar het viel reuze mee daar. Niemand let op elkaar eerlijk gezegd. Ik heb niemand echt bewust naakt gezien, en niemand heeft echt naar mij zitten kijken, als je snapt wat ik bedoel:’)

Dus toen ik daar eenmaal was viel het best mee met de viezerikken hahaha

Het klopt idd wel dat niemand op elkaar let. Ze gaan je echt niet van boven naar onder bestuderen hoor!

Ik kan eerlijk gezegd niet begrijpen dat je vriend het OK vind dat je helemaal naakt ben waar ook andere mannen je kunnen zien maar dat terzijde.
Ik zou als ik jou was doen waar je je prettig bij voelt, en als je je niet prettig voelt om naakt naar de sauna te gaan (waar ik me heel goed in kan vinden(, dan doe je het niet

als jij liever met badkleding aan wilt, en het hem uitlegt, snapt ie dat toch wel?

M’n moeder is wel eens naar de sauna geweest en ze zei dat daar, waar alle jonge meisjes waren de hele tijd een vieze oude man zat die zichzelf een beetje zat op te geilen op hun… Dus ik snap jouw issue heel goed.