Naaien :]

Heyooo ;
Ik naai heel graag in mijn vrije tijd knoopjes of dingen die kapot zijn, maar zo echt kleren, dat nog niet. alhoewel ik dat heel graag zou willen leren.
Ik wil graag een paspop hebben ( dus eventueel tips waar je dat kan kopen ? ) Ik maak ook al 4 jaar juwelen ofs en ik vraag me af alsje echt een naaimachinge nodig hebt om een eenvoudig shirtje te maken ? En heb je echt patronen nodig alsje een paspop hebt ? En is katoen echt de beste stof om mee te beginnen ?
hebben jullie tips, ideeën, antwoorden of foto’s ; ze zijn allemaal welkom :] !
liefs x

sorry heb geen idee
up

Paspop bij de Xenos en soms bij Blokker :]

:frowning_face:

ik naai zelf mijn eigen kleding.
ik gebruik daarvoor patronen en een naaimachine.
je hoéft dit denk ik niet te gebruiken, maar het is denk ik wel een stuk makkelijker.
door patronen te gebruiken heb je al een beter idee van hoe je kledingsstuk eruit gaat zien (foto’s in patronenboek) en bij het patroon wordt altijd erbijgezet wat je moet doen, in welke volgorden, en wat voor en hoeveel stof je nodig hebt.

ik denk ook dat je als je echt kleding wil gaan naaien je inderdaad beter een naaimachine kan gebruiken. ten eerste is dit namelijk veel sneller. en ten tweede is het een stuk steviger. als je met de hand een stukje naait heb je veel eerder de kans dat het draadje losgaat, of dat het gewoon niet stevig genoeg aan elkaar zit.

naaien met de hand en een paspop is denk ik wel heel leuk, maar niet om mee te beginnen

oja, en over die stof; om te beginnen kan je het beste een stof gebruiken die makkelijk te verwerken is, zoals katoen, linnen of ribstof. maar je moet geen rekbare stof nemen, want dat naait helemaal niet fijn

ik hoop dat je er wat aan hebt

paspoppen zijn duur… echte…
mss kan je beter beginnen met eentje *nep dus* van xenos
en ja je hebt écht patronen nodig. Katoen is heel makkelijk om mee te werken, jersey enzo niet echt.
Enne… een naaimachine is eigenlijk wel nodig *nu een goede bij kruidvat*

Ik weet niet wat je al kan naaien of dat je helemaal niet kan naaien, maar een naaimachine heb je zeker nodig. Kijk even op marktplaats, hang ergens briefjes op, of koop een goedkope. Ik heb die van mijn oma gekregen toen zij overleed maar echt, i love it! Je krijgt er geen spijt van. Again, ik weet niet wat je al kan, maar begin anders met zakjes maken, dan met tasjes, kussenslopen etc. en daarna pas kleren, want de basis moet je wel een beetje weten. Heb je inmiddels al wat gemaakt?

Gebruik de zoekfunctie!! ^^