naaien wat en hoe?

heei,
ik heb een tijd geleden een naaimachine gekregen en nu wil ik graag wat dingen daarop gaan maken, iets van een jurk of een rok of iets. Alleen WAT EN HOE??
Plaats hier ff dingen als je iets weet! Als ik iets gemaakt heb zal ik wel ff foto`s plaatsten.

Ga naar de bib of zoek op het internet filmpjes op…

Koop de knipmode of de burda. Je kan het beste met een simpele top of rokje beginnen, want die zijn het makkelijkst om te maken. En een andere optie is om op naaicursus te gaan.

ik zou beginnen met héle simpele dingen, of zelfs gewoon met een naaicursus. naaien lijkt heel makkelijk maar dat valt behoorlijk tegen!

Ik begin er ook net mee, ik wil ook een rokje maken. Het sturen is best lastig ook, ik oefen dat door iets met een stift te tekenen en dan op dat lijntje te blijven naaien. Ik zou ook niet gelijk dure stoffen gaan kopen, eerst goed oefenen op oude stoffen.

Een leuk boekje voor patronen van jurkjes is ‘jurken voor de luie naaister’ ik heb m zelf, maar bij ons ligt hij ook gewoon in de bieb, dus daar kan je even kijken bij jou in de buurt :slightly_smiling_face:

Je tekent op de stof? ;p Je kan beter spelden. Dan leg je de stof met de spelden onder de naaimachine en haal je ze er één voor één uit.

Ik vind het wel een goed idee voor een oefenlapje :slightly_smiling_face: tenminste, ik denk dat ze dat bedoelde, gewoon oefenen op een lapje stof

Ik ga binnenkort voor het eerst proberen te naaien!
Ik wil een 5 euro rokje maken en de stof krijg ik gratis van de baas van mijn moeder!
Ben benieuwd.

Maak een blazer.
Geen idee hoe, zou misschien wel moeilijk zijn.
Maar wel leuk :wink:

misschien dit filmpje op youtube http://youtu.be/nlS9A_z_3CE
heb zelf ook gemaakt, maar dan met een smal elastiek kan ook maar dan moet je er gewoon een riem overheen doen. Die hadden ze laatst trouwens bij de Cool Cat. Stuur een andere keer wel ff foto`s

geld ook voor XMAUU^^

voor stof kun je ook goed op de markt kijken! Maar egt mazzel dat je dat krijgt! Succes!

goeie tip, ga zeker ff kijken!

heb nog wat gevonden om te maken: een ruffle skirt. Kijk ff in m`n andere topic. Staan ook patronen en een omschrijving bij!

Das te moeilijk. :wink:
Je zit met het zakje, je hebt een voering stof, etc, etc.

ben nu bezig met een ruffle skirt! Kijk hier voor het topic waar ut allemaal in staat!

Eerst patroontekenen op maten en zo, alleen moet je wel weten hoe dat moet.