Na stopweek 2e pil vergeten, ZWANGER?

Haai, ik heb een probleem waar ik nu best wel mee zit. Afgelopen week had ik mijn stopweek, en gisterochtend de eerste pil geslikt van de strip. Gisteren en vandaag heb ik seks gehad met mijn vriend en ik kwam er vanavond achter dat ik de pil van vandaag was vergeten. Erg stom!

Dus ik in angst de bijsluiter lezen, ik heb de pil nu alsnog ingenomen, 11 uur te laat. Op de bijsluiter staat, dat als het de eerste week is, en je binnen 12 uur te laat de pil alsnog hebt geslikt, je nog steeds beschermd bent. Maar toch, ik heb er gisteren nog maar 1 op. Ik ben best wel bang, weet iemand iets hiervan?

xx

1. hoelang ben je al aan de pil?
  2. wanneer heb je voor het laatst onbeschermde seks gehad
  3. heb je overgegeven/diarree gehad oid?
  4. Kan je logisch nadenken?
  5. indien ja; ooit de zoekfunctie overwogen?
  6. Anders google…
  7. Als je twijfelt altijd een arts/apotheek raadplegen ipv een rozemeisjesforum
  8. Er is een algemeen pil topic.
  9. Je moeder is ook een vrouw
  1. hoelang ben je al aan de pil? 3 maanden
  2. wanneer heb je voor het laatst onbeschermde seks gehad? vanavond en gisteravond.
  3. heb je overgegeven/diarree gehad oid? nee
  4. Kan je logisch nadenken? ja
  5. indien ja; ooit de zoekfunctie overwogen? ja, maar vond niks soortgelijks, namelijk bij de 2e pil van de eerste strip na de stopweek.
  6. Anders google… Lastig te vinden…
  7. Als je twijfelt altijd een arts/apotheek raadplegen ipv een rozemeisjesforum Waarom zijn er dan zooo veel meisjes die hier soortgelijke vragen stellen?
  8. Er is een algemeen pil topic. I know, maarv ik wil serieus antwoord.
  9. Je moeder is ook een vrouw Ja, dus jij denkt dat ik dit zo aan mijn moeder ga vertellen? Volgens mij weet ze nog niet eens dat ik seks heb.

Volgens mij is dit voor jou wel erg gemakkelijk.
Ik vraag gewoon of iemand mij kan helpen omdat ik er ermee zit, en ik vind dat je best wel wat begripvoller mag reageren. Iedereen vergeet wel eens wat…

vergeten ja. Maar dan ga je opzoek… dit is geen chatbox en op internet is heel veel te vinden mbt tot de pil/seks. En je hebt zoals je zei de bijsluiter al gelezen. Als die aangeeft dat je een arts moet raadplegen moet je dat ook doen. Als er staat dat je binnen 12 uur de vergeten pil slikken nog beschermd bent (als je daarvoor alles gewoon consequent genomen hebt ofc.) is dat zo. In de stopweek ben je ook beschermd. Maar voor dit soort vragen is het pil topic gewoon bedoelt.

Sowieso goed in de gaten houden en toch maar voor de zekerheid een condoom gebruiken en als je bang bent toch een testje doen of langs de huisarts als je twijfelt. Iedereen vergeet wel eens een pil en dat kan best wat lijen alleen slik je hem pas 3 maanden, ze zeggen dat hij vanaf maand 1 al betrouwbaar is maar mij is toch geadviseerd om de eerste 2/3 maanden extra veilig te doen (vroeger werd gezegd dat hij de eerste 3 maanden gewoon niet veilig was). Belangrijke vragen; is je vriend in jou klaargekomen? heb je een condoom gebruikt? etc.

waarvoor is een forum dan? Stel jij er dan nooit een vraag op?

Geen condoom gebruikt en hij is beide keren in mij klaar gekomen. Na maand 1 hebbben wij het al ‘onveilig’ gedaan.

Ik persoonlijk niet zo. Maar daar is een forum wel maar als het om ‘dringende’ zaken gaat (zeker omdat hier veel jongere niet sexueel actieve meisjes zitten) kan je beter naar een site gaan met bijsluiters of advies oid. Maargoed, dat maakt niet uit. In principe ben je gewoon beschermd zoals je bijsluiter ook al zei maar in de gaten houden kan geen kwaad, en bij twijfel gewoon even naar de huisarts (:

Volgens de bijsluiter ben je beschermd, dus ik zou me dan niet te druk gaan maken.

Er is een pil-topic en een ben ik zwanger-topic dus er is vast wel wat te vinden :"D Anyway als je nog binnen die 12 uur was is er niks aande hand lijkt me?

Dit ja.

Er is een pil topic én een ‘ben ik zwanger’ topic, volgens mij kan je daar prima je problemen en vragen in kwijt. Slotje.