na ongesteld zijn zwanger worden?

Laten we er even vanuit gaan dat je allebei geen soa’s ofzo hebt he, en je bent net ongesteld geweest. als je dan de eerste dag na je menstruatie seks hebt, kun je dan zwanger worden? nee toch, want je heb nog niet je eisprong dan lijkt me, en in je lichaam blijft het toch niet zo lang leven?

Wtf.
Dat weet ik zelfs, en ik ben 14. En ik heb het nog nooit gedaan.
Tuurlijk kan je dan niet zwanger worden Ö! Als je je eisprong niet hebt (gehad) kan je niet zwanger worden ><’

nou mij is geleerd dt je meer kans hebt zwanger te raken 2 dagen voor en 2 dagen erna :|:S duss ik weet niet …

Het KAN altijd.

Als je aan de pil bent maakt het niks uit, maar als je niet aan de pil bent kan je altijd zwanger worden.

Doe het gewoon VEILIG mensen.
Ga niet op de gok seks hebben.

ik dacht dat het wel kon, maar ik ga t risico dus niet nemen als jullie zeggen dat het kwaad kan. ik heb geen zin in kinderen haha

ja wand ik heb ookgehoord dat er een xtje extra dus niet om de maand de ander eileider maar dat de een er ook plotsling al eentje klaarheb ofzo moeilijk uiteenleggen

Als ik dit lees dan denk ik: meid leer typen. Sorry moest eruit.

nee leer gewoon slecht typ gedrag te leze en ik heb dislexie en ik let nooit op wat ik typ sorry

Het kan wel hoor. Het is geen perfect systeem dat volgens een klok werkt. Door seksuele spanning kan het zelfs zijn dat je versneld een eisprong krijgt. Doe het gewoon veilig: ga aan de pil, of doe het met condoom.

bedoel je dat je helemaal gestopt bent met ongesteldheid?
dan is de kans heel klein, maar soms heb je eerst van de ene kant een eirsprong en kan het zo zijn dat je andere eierstok ook ineens een eitje werpt, ( meestal bij mensen die 2 keer achterelkaar ongesteld worden)
en sperma blijft vaak 6 dagen ofzo in je lichaam
dus het kan en risico zijn

De kans is heel klein.
Je heb ongeveer een cyclus van 28 dagen, die begint als de menstruatie eindigt en eindigt als de volgende menstruatie begint.
Na ongeveer 14 dagen (dus de helft) heb je je eisprong.
Eicellen blijven ongeveer 12uur leven maar zaadcellen ongeveer 3 dagen.
Do the math and you’ll know.

Zo dat was de wijze les uit mijn Biologieboek maar weer.

wees gewoon zo volwassen om aan de pil te gaan en condooms te halen. of iig 1 van die 2. anders moet je geen seks hebben

Wat is er nou tegen om gewoon aan de pil te gaan of een condoom te kopen?