Na maanden nog steeds verliefd & veel gebeurd

Heey ik zal het verhaal ff uitleggen:
Al aan het begin van het jaar had ik al een oogje op een jongen. Hij is nogal verlegen & ikzelf ben ook een schijterd in de buurt van jongens… Op een dag vertelde ik mijn vriendin op msn dat ik hem nog steeds zó ontzettend leuk vond. Zij wilde mij helpen door via een sms verkering aan hem te vragen. Op de een gegeven moment ging er iets verkeerd en ze had inderdaad die sms verstuurd, zonder dat ik dat wilde. Ik kende hem nog niet goed genoeg doordat we allebei nogal verlegen zijn. Natuurlijk was het goed bedoelt. Ik wist dat die jongen zijn mobiel bijna nooit checkte in de weekenden en ik was bang dat hij het smsje pas maandag op school zou lezen waar de hele klas bij staat!. Ik wilde dat voorkomen dus zat er niets anders op hem te bellen op de huistelefoon. Ik raapte al mijn moed bij elkaar. Ik heb het uitgelegd over dat smsje, ik heb ook gezegd wat ik voor hem voelde en dat hij eerlijk moest zijn. Ik kon horen dat hij verlegen werd hij zei: Ja, ik ken je nog niet zo goed. Ik kon het accepteren maar wat wilde hij hiermee zeggen?: Ik wil je leren kennen?. Nu weet ik het nog steeds niet een paar maanden later… Ik droom nog steeds over hem en blijf hopen. We hebben wel vaak oogcontact. Pas zei diezelfde vriendin die dat smsje heeft gestuurd dat ze hem ‘misschien’ ook leuk vindt. Ze beschreef een situatie dat zij elkaar aankeken en in de lach schoten, ze vond die lach van hem superlief. Ik wist niet wat ik hiermee aanmoet, ik wil niet dat het onze vriendschap kost en het een strijd wordt.
Hebben jullie tips vanuit mijn standpunt want ik ben niet zo’n flirt-type.
Nog ff als afsluiting: ik moest mijn hart luchten dus heb ik een gedicht voor hem geschreven:

[i]Als ik in je ogen kijk gaat mijn hart tekeer,
Jouw doordringende sexy blik het doet gewoon zeer,
Ik kan dit gevoel niet verbergen of stoppen,
Als je me aankijkt ben ik bang dat jij mijn hart hoort kloppen,
Ik fantaseer vaak over jou in mijn dromen,
Met alle hoop dat die óóit zullen uitkomen,
Misschien dat ik je nu overval,
Maar door steeds dat afwachten ben ik beland in een groot dal,
Een dal waar ik in ben verdwaald,
Waar jij mij hopelijk zo snel mogelijk uithaald,
Verliefdheid is een kostbaar gevoel,
Geen mens kan begrijpen wat ik bedoel,
Wees maar eerlijk ookal doet het pijn,
Dat zal voor ons beiden uiteindelijk het beste zijn,
Maar waar ik het allermeest naar verlang,
Recht in jouw mooie ogen kijken het maakt me bang,
We kennen elkaar dan nog niet zo goed,
Je weet daarom ook nog niet wat dit gevoel met mij doet…

Liefs, J.
[/i]

Ik weet het een heel verhaal!
Xx

Wat vervelend dat je vriendin hem ook ‘misschien’ leuk vind =/
Ik weet niet wanneer je die jongen ziet (op school ofzo) maar -als dat kan- zou ik alle moed bij elkaar rapen en gewoon wat vaker bij hem proberen te zijn. En heb je hem op msn? Msn gesprekken kunnen ook heel veel doen =) Voor zijn gevoel voor jou en andersom ^^
Ik zou zeggen - probeer meer met hem om te gaan =) Meer met hem te praten, via msn, sms, en misschien dat er iets moois uit komt =)
Succes!

Ja ik zal het proberen :smiling_face_with_three_hearts:
dankje alvast!

Ik kan hier maar 1 ding op zeggen:
Als die vriendin er straks met jouw jongen vandoor gaat moet je haar dumpen!
Vriendinnen horen niet met de vriendjes van andere vriendinnen te gaan, zelfs niet met exen of potentiele lovers! Dat hoort gewoon niet! Zelfs openbaarlijk leuk vinden kan al erg zijn.
Mij is het ook overkomen en dat doet op zo’n moment echt pijn.

En als je nog wat van die jongen wil, zul je er toch zelf naar toe moeten, of je kan in ieder geval om duidelijkheid vragen. Als je het niet in het echt durft, kan je op msn toch nog eens vragen wat hij met die vage zin aan de telefoon bedoelde?
Daar is toch niks mis mee?
Maar ga je vooral niet schamen voor je gevoelens, dat is (nog) nergens voor nodig! =)

Ja als je vriendin weet dat je al heel lang een jongen leuk vind moet je er in principe vanuit gaan dat ze daarmee rekening houdt, alleen zij is een stoer meisje en gaat heel veel met jongens om. Haar vriend is bevriend met die jongen dus zij legt automatisch meer contact met hem…

Dan vind ik dat ze er al helemaal rekening mee moet houden.
Want ja, jij zegt dat je best verlegen bent op het gebied met jongens, dus voor jou is het waarschijnlijk ook specialer als je verliefd bent, voor haar is het ‘een leuke jongen tussendoor’, zo komt het over =O
best vervelend, kan je er niet eens goed met haar over praten?

Ja we hebben we vaak genoeg een discussie over gehad. Ik vind jongens soms ook ‘schattig’ maar verliefd zijn voelt heel erg anders. Maar ik heb mezelf voorgenomen het niet meer over die jongen met haar te hebben omdat ze me kwetst als ze zegt dat ze soms denkt dat hij haar leuk vind :frowning_face:

ahww :frowning_face:
dat is ook echt gemeen.
en ja, met dat wat jij zei over verliefdheid, ik vind zowiezo dat iedereen altijd te snel roept dat die verliefd is. In de tijd dat sommige mensen 4 of 5 jongens hebben gehad, heb ik er 0 of 1 gehad

dan is het misschien moeilijk
maar dan is het toch maar het beste om met hem te gaan praten
en al begint het maar met: hoi hoe is het?
en als t dan goed loopt
en hij voelt wat voor jou, dan merk je dat wel
en als hij afstandelijk blijft doen
dan weet je gelijk waar je aan toe bent…
Succes!

Gewoon, knoop wat vaker een gesprek met hem aan, begin met hoi en als het echt klikt komt er vanzelf wel een gesprek uit.
En zo niet, gewoon nog een paar keer proberen :stuck_out_tongue:
Je kan in elk geval beter niet op msn superveel praten, want op msn zeg je sneller dingen, maar dat kan er ook voor zorgen dat je op msn heel veel praat (uiteindelijk?) maar dat als je in het echt praat je niet echt veel te zeggen hebt.
Volg je hart, en die vriendin klinkt idd een beetje fout! Als zij weet dat jij een jongen leuk vind → verliefd ben. Dan moet ze zelf haar eigen gevoelens opzij zetten. Ookal gaat ze meer met hem om

Ik heb zo’n zelfde sitiuatie gehad. Ik vond een jongen heel erg leuk, maar ik ben ook heel erg verlegen. Ik had dat verteld aan een vriendin en zij ging me allemaal tips geven over wat ik moest doen. Ik praatte best veel met die jongen op msn, maar op school eigenlijk niet echt want ik was te verlegen en hij ook. Dat duurde echt 2 maanden, toen zij opeens die vriendin: Ja, ik vind hem eigenlijk ook leuk. Dus ik voelde me daar niet echt goed bij, maar ik werd ook niet boos ofzo. Maar toen zei ze 2 weken daarna dat ze aan heel veel mensen had verteld dat ik hem leuk vond en zij ook en dat ze niet wist wat ze moest doen. Toen werd ik dus wél boos. Nu komt het ergste: Ze had ook tegen hém gezegd dat wij hem allebei leuk vonden en toen moest hij dus opeens kiezen. Ik wist helemaal niet dat ze dat gezegd had en ik wilde dat ook niet. Nouja, hij zei dus: Ik ga niet kiezen tussen jullie, en ik ben ook niet echt verliefd op één van jullie.

Oké, een beetje te lang verhaal. Maar wat ik ermee wil zeggen: Praat er eerst over met je vriendin en maak een afspraak zodat niet één van jullie zich gekwetst voelt later.
Succes!

Ik zou eerst eens aan jouw vriendin vragen of ze hem gewoon leuk vindt of dat ze ook echt verliefd op hem is. Als ze het gewoon een leuke jongen vindt is er denk ik niet echt een probleem. Maar anders zou ik haar vertellen dat je echt verliefd op hem bent, en dat ze jou zou kwetsen als ze er met hem vandoor ging. Verder zou ik proberen met die jongen in contact te komen op school, of gesprekken voeren op msn etc.

In ieder geval wel thanx voor jullie reacties,
ik zal er zeker iets mee doen;)
Xx